• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad torsdag fra Lysebu

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra toppen av byen. Snart går turen ned til sentrum før jeg kommer tilbake hit til lunsj. Tur ut til opphavet i ettermiddag…så er det veldig snart helg. Nyt i vei!

God morgen fra Athen. Begynner å føle meg lokal her nå, men blir godt å komme hjem i morgen kveld. Svært hyggelige disse grekerne og hver matbit er en nytelse. I går havnet jeg på en taverna hvor jeg ikke klarte å velge mellom lammeribbe, okselever eller oksegryte og da sa eieren at du får alle tre. Skikkelig møkkavær meldt her i dag. Nå er det ned på gymmet med politisk kvarter på øret og så ut i møter og middag.

Morn fra RE11. Tog, Drammen og jobb er dagens formål igjen, utenom det skjer det ikke mye ekstraordinært

God morgen fra Lysaker. Det kontoreres i vei. Og drikkes espresso. Tidlig hjem så et avkom skal rekke bli kjørt til hockeytrening. Ha en fin dag.

"LILLESTRØMLING INBOUND!!!!"

Ikke vet jeg om de ansatte i loungen på BCN hadde fått nøyaktig den meldingen på skjermen eller om det stod på Esperanto. Men... de var forberedt som søren. Klokelig hadde de ryddet vekk cavaen og så... tårene presser på... de hadde satt frem pølser i brød!

1000028696.webp

Lykken er grenseløs. Åjåjåjåj.

Og ikke bare "har'em kølle i kano" i kantina. Jeg skal også hjem til prinsessa. Via Frankfurt så klart.

Blir ikke bedre torsdag enn dette!

God morgon från BER, idag var tanken att flyga till TOS via Köpendanmark, men nu verkar naturen ha andra planer med underkylt regn som ställer till det. Vi får se hur långt man kommer. Ha en fin dag!

"LILLESTRØMLING INBOUND!!!!"

Ikke vet jeg om de ansatte i loungen på BCN hadde fått nøyaktig den meldingen på skjermen eller om det stod på Esperanto. Men... de var forberedt som søren. Klokelig hadde de ryddet vekk cavaen og så... tårene presser på... de hadde satt frem pølser i brød!

View attachment 58630

Lykken er grenseløs. Åjåjåjåj.

Og ikke bare "har'em kølle i kano" i kantina. Jeg skal også hjem til prinsessa. Via Frankfurt så klart.

Blir ikke bedre torsdag enn dette!
Tidligere hadde de is også, det var saker. Den kantina hadde vært perfekt om det ikke hadde vært for at flere enn de jeg selv har invitert har tilgang. Mye folk der.

God dag fra FBU. Litt admin på morgenen, så er det møte nå. Tidlig avgang da jeg skal hente ut en leibil borte hos Radisson Blu og deretter ttur til medisinmannen også pushe konas komforsone litt i alpint. Om 24 timer sitter jeg i kantina på CPH og jobber litt på vei mot Toronto. Ingenting er som helgetur i minus 17 grader.

Dersom noen har en privatadresse i USA de kan låne ut så jeg kan bli medlem i AAA er det bare å sende PM. Er faktisk endel billigere hotell rundt om i USA med det. Hilton og Hyatt godtar NAF, men Mariott Bonvoy krever amerikansk/kanadisk medlemskap.

Tidligere hadde de is også, det var saker. Den kantina hadde vært perfekt om det ikke hadde vært for at flere enn de jeg selv har invitert har tilgang. Mye folk der.

God dag fra FBU. Litt admin på morgenen, så er det møte nå. Tidlig avgang da jeg skal hente ut en leibil borte hos Radisson Blu og deretter ttur til medisinmannen også pushe konas komforsone litt i alpint. Om 24 timer sitter jeg i kantina på CPH og jobber litt på vei mot Toronto. Ingenting er som helgetur i minus 17 grader.

Dersom noen har en privatadresse i USA de kan låne ut så jeg kan bli medlem i AAA er det bare å sende PM. Er faktisk endel billigere hotell rundt om i USA med det. Hilton og Hyatt godtar NAF, men Mariott Bonvoy krever amerikansk/kanadisk medlemskap.
Is hadde de fremdeles. Masse folk men som regel ledige småbord om man tar skarpt til høyre etter inngangen.

AAA kan jeg ikke hjelpe med men dugelig mengder alkohol burde kunne ta deg 2/3 av veien.

God torsdag fra Gdansk. Radisson Blu hotellet er her er kanonbra for 700 kroner for natta er dette en nobrainer. Antar det er langt langt dyrere i høgsesongen, men altså - her ble statusen min i Radisson Rewards umiddelbart anerkjent og vi har oppgradert rommet ditt. Et lite kvarter senere banket det på døra og inn kom det et kort, et fat med potetgull og peanøtter og en flaske med øl. Dessverre var jo rommet steinkaldt og fikling med innstillinger hjalp ingenting. Sa fra til resepsjonen, så dro jeg ut og da jeg kom hjem igjen var rommet like kaldt. Sa på ny fra til resepsjonen. Han hadde sett at kolleagen hadde loggført dette, men sa nå at den eneste løsninga var at du bytter rom. Gikk opp på det gamle rommet og henta sakene og sjekka inn på nytt rom. Må ha vært noe tekniske problemer med varmeanlegget for det rommet, for her er det grei temperatur. Lobbybaren er også veldig koselig sted. Testa ikke frokosten dog (hadde ikke det inkludert i raten). Ja man bør ha grei temperatur på rommet når utetemperaturen er -8 til -10. Men altså hovedgata her på hverdager kveldstid er nesten død. De eneste som virker å være der er prostituerte og innkastere til diverse lugubre virksomheter. Man får knapt gå i fred der. Uansett er planen ikke så mye mer ambisiøs enn å ta en Bolt når den tid kommer til flyplassen og fly heimat via CPH. Som sagt Polen er ikke det syke billige landet det var i sin tid, men Bolt er ikke så verst priset. Det koster under 200 kroner til flyplassen, innafor mener jeg da. Og litt avhengig av trafikk 20-25 minutter kjøretur. Det går tog også , men det er litt mer kronglete da man må bytte tog på Gdansk Wrzezez eller hva det nå heter. De fleste tog fra flyplassen har sin endestasjon der, så ja foretrekker da en Bolt i stedet og særlig når det er kaldt og surt som det er nå (ja minus 10 her er ganske surt) , ganske rå luft fra Østersjøen. For å si det sånn -15 på Svalbard føles varmere ut omtrent med klart og fint vintervær.

Nei alt alt et fint, men kort opphold. Har jo vært i byen her før så det er jo ikke så mye mer spennende jeg må gjøre her.

Last edited:

Hei fra Skaun!

@Chriscross Jeg har tidligere fått alle AAA-fordeler som NAF-medlem. Du må sjekke om dette fortsatt gjelder, da det gjorde det før. NAF har en egen "kode" som du bruker som AAA-nummer, og dermed får du alle fordelene og rabattene. Når de spør om AAA-kort viser du bare NAF-medlemskortet.

EDIT: Ser nå at du skriver at Marriott ikke godtar dette, men at andre gjør, så da har du sjekket det ut. Må lære meg å lese... hehe-

Jeg drar lua nedover manken og trekker meg rolig ut i solen....

Ellers dritkaldt og dritkaldt i Trøndelag. :)
'
Kim

Morn fra Hotel Mercure i Santiago. Så er man tidsforvirret igjen. Hadde nesten klart å komme oss inn i døgnrytmen på Påskeøya, så var det å stille klokken 2 timer frem, igjen. Nå øyeblikkelig frokost, så blir vi hentet om 1,5 timer for 4 timers Sightseeing. Utsjekk fra hotellet i går var ikke av det hyggelige slaget. Vi bestilte transport til flyplassen, 1 km unna, 2 timer før flyavgang. Vi kom tilbake til hotellet 40 min før vi skulle kjøres og satt å surfet da resepsjonisten satt skilt med tilbake om 20 min i luken, og dro. Tiden gikk og ingen var der for å kjøre oss på tiden. Ok vi var relativt tidlig ute så stresset ikke alt for mye. 1:45 til avgang kom det en del folk som hadde ankommet med flyet, 1:35 kom det 4 til som var blitt kjørt fra flyplassen og fremdeles ingen i resepsjonen. vi duret da inn på kjøkkenet, der det var 3 personer på jobb, men ingen av de kunne engelsk. Vi ble etter hvert mer og mer høylytte og krakilske, våre telefoner virket heller ikke, så vi fikk ikke ringt etter taxi. 1:25 til avgang begynte vi omtrent å gå til angrep på de ansatte, da kom det en eller annen som jobbet der og som kunne engelsk, og kjørte oss opp til flyplassen. Anmeldelsen på hotels.com av dette stedet blir ikke pen, for å si det sånn. Vi var de siste gjennom sikkhetskontrollen og de siste ombord i flyet. Vi skulle egentlig boarde gjennom bakre dør, men de hadde begynt å ta ned sperringene så det ble dør 2. Dør 1 ble brukt til First og de i rullestol. Forøvrig første boarding av widebody med trapp siden 1987. Flyturen gikk greit, men jeg lurer på om piloten har en fortid som jagerflyger, ved et par anledninger stupte flyet ned, føltes det som og man fikk litt Berg-og-Dal-Bane følelse. Landingen var også veldig hard.

God torsdag fra poolside i Chile. Trening unnagjort så nå skal det nytes litt. Bursdag i dag så da må det bli noe bra sjømat senere. Ha en fin dag.

Back