• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad lørdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken på Ris. Kaffe, forum og julemarsipan kick-starter dagen. Både opphavet og jeg skal klippes…en på Kolbotn den andre på Lillestrøm - men den lille elektrikeren er fulladet så det går nok fint. Ettermiddagen går vel med til å booke om både hotell og leiebil til sommeren - skal se det går fint om det også følger Aperoli glasset mens vi arbeider - blir andre budsjett av slikt. Nyt i vei.

God morgen. Dn i sofaen før det må trenes litt. Vært slask i fire dager nå, så nå må forfallet stoppes. Litt usikker på hva dagen bringer, men en skiboks må på taket og noen ski trenger litt kjærlighet.

Morn fra Tønsberg. Fortsatt halve huset som pasienter, så blir vel å aktivisere minstemann og meg selv i løpet av dagen, samtidig som man skal være sykepleier/partner/pappa for de to pjuske også. Den planlagte pinnekjøtt-middagen utsetter vi til alle er friske og har matlyst

Mornings fra TOS, aka «Lille Asia». SK4411 hjem, der skal det pyntes juletre, før vi parkerer avkommet med svigerfar og drar ut som en middag.

Morn fra Hytta. Her er det Youtube mens man venter på ovnen.
Ser på "The Fall of Swissair, a financinal Disaster in aviation"

God formiddag i strålende solskinn fra Oslo. Det prepareres noen matretter som skal medbringes til årets første juleselskap. Tradisjonelt koldtbord ispedd noen asiatiske innslag. Ellers er det vel fare for at det kan bli litt alpint og fotball som pauseunderholdning. Ha en feiende flott førjulstid😊

God jul fra Knausen. Her er det den offisielle julaften i dag med laaang julefrokost med det som finnes av godt og en stor nydelig ribbe småkoser seg på 90 grader i ovnen. Alle besteforeldre kommer over og de største gavene som ikke skal med over Atlanteren skal pakkes opp. Er det ikke deilig med to julaftener? Slet faktisk veldig med å få bord noe sted som helst den 24de i Florida, men kom mail inn i går om at de har ryddet plass til oss ved vannkanten.

Grunk, rett og slett... fra Lillestrøm. Bongo Senator run'et i går gikk jo ikke helt 100% som planlagt. Virket sånn sett ikke å ha overrasket så mange, men det overrasket meg. Det var strengt tatt bare ett fly som ikke kunne være veldig forsinket. Og selvfølgelig, i god Bongo spirit, ble akkurat det flyet forsinket. I over en time. For første gang siden tidlig oktober.

Jeg hadde håp helt til vi var i lufta på vei fra Malpensa til München egentlig. Da begynte det å skinne igjennom at dette faktisk ikke gikk. Det kom ikke til å bli koselig fredag i sofaen med prinsesse. Noe som ikke hadde vært en katastrofe en fredag i oktober, men siste helgen før jul sugde det litt. Første helgen uten noen selskap eller forpliktelser.

Air Dolomiti hjalp litt. Rett etter take off kom de bare og satte en bitter apperitivo ved siden av meg. Det var et skikkelig "just in time" opplegg.

Snapchat-67314568.webp

Så kom de med vond mat, åpnet en helflaske med sparkling. Viste flasken og serverte. Deretter kom, på anbefaling av @EB , den lekreste espresso.

Snapchat-1076199420.webp

Alt dette løftet humøret litt. Når jeg landet og slo på telefonen hadde Lufthansa allerede booket meg om via BRU. Så jeg kom meg jo hjem da. Men skal innrømme at det ble en litt smålang dag.

Snapchat-931147012.webp

20 timer etter jeg stod opp kom jeg inn døra igjen hjemme.

Jeg var også gjenvalgt som Senator! ICH BIN EIN BERLINER!!!

Nå er neste sporten hvor få SK flighter jeg kan registrere og allikevel kvalifisere til EBD her. Enn så lenge 70k Grunnpoeng og 2 "Level Flights".

Ja... god morgen fra Lillestrøm altså. Ha en super lørdag!!

#flyairdolomiti

Men skal innrømme at det ble en litt smålang dag.

Som den gamle stasjonssjefen til Icelandair sa: - Går vi i dag, så går vi på rute.
Du kom hjem samme dag. Da er alt bra. :)

G'morgen .. Litt stusselig med bare en av smågutta på tur. Men sånn er det bare, og som kjæledyreier må man bare finne seg i det.

Ikke så mye spesielt på programmet, annet enn å vente på Amazon. Eller 'USPS for Amazon' som det for det meste heter her.

Solen skinner og jeg har kaffe.

Oh yeah - og siden det ikke ble freddasbilde i går, tar vi det i dag isteden. Hva med en Diesel 10?

dd08.webp

God dag fra Kongsberg. Her har det vært strålende vær i dag og pluss 2 grader. Jeg har ikke gjort så mye fornuftig ennå. Skal en tur i butikken etterhvert men drøyer det litt da kjøpesenteret omvandles til galehus på lørdager og særlig rett før jul. Ellers ble det en strålende dag rundt det grønne bordet i går. Vi startet med å vinne en online turnering i bridge foran 22 deltakerere og i går ettermiddag spilte vi 3. runde kamp i NM mot Hemsedal lag. Den kampen vant vi også så nå er vi klar for fjerde runde. Det blir nok fort både bortekamp og litt skarpere motstand i fjerde runde, men vi får ta det vi får. Trekning er på nyåret. Morro er det uansett å henge med.

Ettermiddag fra det Sørlandske!

Her er formen noe bedre. Sannsynligvis takket være Jägermeisteren jeg inntok av medisinske årsaker i går kveld. Sov som en stein i natt i motsetning til tidligere netter denne uka, og det virker som feberen har sluppet taket. Så da får man kanskje prøve å komme i gang med juleforbredelsene. Begge de håpefulle har planer for kvelden, så far må nok være sjåfør.

Som den gamle stasjonssjefen til Icelandair sa: - Går vi i dag, så går vi på rute.

Eller som en forfyllet dansk flykaptein i Sudan sa til min far for 30 år siden i en hotellbar i Karthum; 2 timer er ingen forsinkelse. 2 dager er forsinkelse.....

Nuvel!
Fortsatt god lørdag ønskes.

Du kom hjem samme dag. Da er alt bra. :)

G'morgen .. Litt stusselig med bare en av smågutta på tur. Men sånn er det bare, og som kjæledyreier må man bare finne seg i det.

Ikke så mye spesielt på programmet, annet enn å vente på Amazon. Eller 'USPS for Amazon' som det for det meste heter her.

Solen skinner og jeg har kaffe.

Oh yeah - og siden det ikke ble freddasbilde i går, tar vi det i dag isteden. Hva med en Diesel 10?

View attachment 57957
Tenker du på han lille fra FBU som jeg ikke husker navnet på?

Grunk, rett og slett... fra Lillestrøm. Bongo Senator run'et i går gikk jo ikke helt 100% som planlagt. Virket sånn sett ikke å ha overrasket så mange, men det overrasket meg. Det var strengt tatt bare ett fly som ikke kunne være veldig forsinket. Og selvfølgelig, i god Bongo spirit, ble akkurat det flyet forsinket. I over en time. For første gang siden tidlig oktober.

Jeg hadde håp helt til vi var i lufta på vei fra Malpensa til München egentlig. Da begynte det å skinne igjennom at dette faktisk ikke gikk. Det kom ikke til å bli koselig fredag i sofaen med prinsesse. Noe som ikke hadde vært en katastrofe en fredag i oktober, men siste helgen før jul sugde det litt. Første helgen uten noen selskap eller forpliktelser.

Air Dolomiti hjalp litt. Rett etter take off kom de bare og satte en bitter apperitivo ved siden av meg. Det var et skikkelig "just in time" opplegg.

View attachment 57954

Så kom de med vond mat, åpnet en helflaske med sparkling. Viste flasken og serverte. Deretter kom, på anbefaling av @EB , den lekreste espresso.

View attachment 57955

Alt dette løftet humøret litt. Når jeg landet og slo på telefonen hadde Lufthansa allerede booket meg om via BRU. Så jeg kom meg jo hjem da. Men skal innrømme at det ble en litt smålang dag.

View attachment 57956

20 timer etter jeg stod opp kom jeg inn døra igjen hjemme.

Jeg var også gjenvalgt som Senator! ICH BIN EIN BERLINER!!!

Nå er neste sporten hvor få SK flighter jeg kan registrere og allikevel kvalifisere til EBD her. Enn så lenge 70k Grunnpoeng og 2 "Level Flights".

Ja... god morgen fra Lillestrøm altså. Ha en super lørdag!!

#flyairdolomiti
Men vi fikk da til nok et toppmøte i dag.

God aften fra hybelen i Bergen. Første jobb natt gikk smurt, ble 2 timer søvn i formiddag før broder’n og jeg hjalp opphavet med å få båten på land og hjem i hagen. Det var en nervepirrende opplevelse med glatt brygge og slipp, og det er besluttet at båten ikke skal brukes mer av opphavet, og han var også enig i dette. Så nå blir det Finn annonse på den gitt.
Straks labber en av sted mot hula og jobb.
Ha en flott lørdags aften :cool:

FBU's mest avslappede mann. Så ham sinna en gang. Det var etter å ha mottatt en telex fra øya om foregående dags smekkfulle flight hvor SAS Catering hadde glemt å laste bestikk på
matbrettene. Dette ble oppdaget noen minutter etter de hadde passert kystlinja...

FBU's mest avslappede mann. Så ham sinna en gang. Det var etter å ha mottatt en telex fra øya om foregående dags smekkfulle flight hvor SAS Catering hadde glemt å laste bestikk på
matbrettene. Dette ble oppdaget noen minutter etter de hadde passert kystlinja...
Apropos mimring - minner meg om en annen historie om bestikk. Fløy NW OSL-MSP-SFO en gang, med domestic dagflight i USA den gang man fikk servering på economy. Jeg tror de pleide å ha fokostblanding til frokost og så var det varmmat på ettermiddagen. Vi ble servert kjøttbudding med en beklagelse om at det var lastet bestikk til frokostservering så der satt vi og spiste kjøttpudding og diverse med skje som var enste bestikktypen ombord. De var heldige med at det var kjøttpudding og ikke eks. et seigt stykke kjøtt...

Back