Glad lørdag - palmelørdag!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Glad lørdag - palmelørdag!

Hørte på Nitimen at dagen har gått fra å hete lørdag før palmesøndag til palmelørdag...

Fin tur ut til OSL med Flytoget. Tåken ligger over området, men det kunne sikkert vært verre. KF512 er litt forsinket grunnet senere ankomst på KF511. BA sin flight kl 11.55 til LHR kom seg nettopp ut fra gate så den er litt sent ute. Blir godt å komme seg opp i høyden:)

God ettermiddag fra "biblioteket" på SAS-loungen på Gardermoen. Prøvde å få en tidligere avgang til Stockholm i dag, men det var ventelister på de to foregående fly - og nå er min opprinnelige avgang 40 minutter forsinket. Vel, vel - her er livet behagelig, og om en times tid blir det et kort hopp i Economy Extra til Stockholm, så et møte og så en natt på Radisson SAS Sky City Hotel. Med andre ord, SAS for alle penga i dag.

Ang hvilken vei skiene skal peke så er nok det et evig diskusjonstema. Jeg mener det ser best ut når de peker forover

Hørte på Nitimen at dagen har gått fra å hete lørdag før palmesøndag til palmelørdag...

Hm. Vet ikke om jeg helt liker dette. Palmesøndag har jo sin historie, men tror ikke det skjedde noe med palmer lørdagen før ifølge boka. Man må ikke tulle med historien, enten man tror på den eller ikke.

God lørdag fra Krsand også!

Her er det en dag i heimens tegn! Ingen store planer bortsett fra en tur på butikken. Deilig det også!

Glad påsk!

BF:cool2

God morgen fra Chicago. Skyfritt, ett par plussgrader, ikke noe vind paa morran.

I dag skal fruen paa ett eller annet skolegreier, paa vei til aa kjoere henne dit. Naar man kommer hjem er det aa sitte med knepte hender og haape paa at Liverpool tar teten i Premier League.

G'morgen fra solfylte Alpharetta. Hverken taake eller sne her. Her skal dagen tilbringes ombord i et par Delta-maskiner - en 757 og en MD-90. Gode seter er sikret og boardingkort er printet. Naa gjelder det aa faa guttungen klar og ferdigpakket, men det staar ihvertfall ikke paa samarbeidsevnen.

Kamera er ogsaa pakket, men det blir nok ikke saa veldig mye spotting denne gangen. Haaper iallefall aa faa med meg den nye DY'en i sin spesiallivery.

Beregner god tid - det ser ut til aa vaere mye folk ute aa reise i dag ...

Last edited:

Nitimen henviste også til Nidarosdomen som kaller denen dagen for Palmelørdag i sine programmer - så hvis Den Norske Kirke kan godkjenne navneendringen så kan vel vi vanlig dødlige også gjøre det...

God ettermiddag fra "biblioteket" på SAS-loungen på Gardermoen. Prøvde å få en tidligere avgang til Stockholm i dag, men det var ventelister på de to foregående fly - og nå er min opprinnelige avgang 40 minutter forsinket. Vel, vel - her er livet behagelig, og om en times tid blir det et kort hopp i Economy Extra til Stockholm, så et møte og så en natt på Radisson SAS Sky City Hotel. Med andre ord, SAS for alle penga i dag.

Ser att du är på LH3029 i morgon. Ropa om du ser en "Savipix" på ARN :)

Huffda. Ikke bra utvikling dette. Jeg kommer til å slå opp en tese på kirkedøra Grønland kirke i morgen om at det ikke bør hete palmelørdag ! ^_^

En dag i tåkeheimen her hjemme, og i indretjenestens tegn.

Mht offisielt navn på denne dagen, så foreligger det ikke noe vedtak sentralt om hva dagen skal hete, uansett hva nitimen måtte melde. Det kan jeg bekrefte.
Palmesøndag er heller ikke et offisielt navn, men rett og slett navnet på søndagen ut i fra dens plass i kirkeåret. Og det har gått inn i det vanlige ord-forrådet av den grunn.

Når indretjenesten er ferdig, skal noen gamle bilder finne seg til rette i scanneren :)

Her sitter jeg og feirer restskatten! Toppnotering i 2008.
Skal slutte å handle warrants og om jeg gjør det, så skal jeg sørge for at jeg går på en smell.

Huffda. Ikke bra utvikling dette. Jeg kommer til å slå opp en tese på kirkedøra Grønland kirke i morgen om at det ikke bør hete palmelørdag ! ^_^

Du kan jo gjøre det på SKJÆRONSDAG:colgate:

God palmelørdag fra Nebraska!
Skolens musikal, "Big River", som jeg har vært med å sette opp hadde premiere i går, og den siste forestillingen er i kveld.

Snøstorm i BFF igjen idag, så jeg føler meg riktig hjemme her oppe på "påskefjellet", 1205 m.o.h.

Ha en finfin påske =)

God lørdags ettermiddag fra tåkeheimen i sørøst. Eneste stedet i nærheten hvor man kan nyte solen i disse dager er kameraet på Tryvann: Tryvann Webcam
Dagens treningsøkt er tilbakelagt, så da står sosiale aktiviteter på tapetet resten av kvelden.

Jeg har forresten aldri hørt om palmelørdag før i år. Når man først er i gang med å finne opp nye 'helligdager', så tar jeg gjerne en palmefredag også - som er markert rød på kalenderen.

Jeg er for et klima som sørger for at palmer trives og overlever...

Tror vi hos oss har brukt begrepet palmelørdag i mange år. Akurat som bittelille juleaften

Tydeligvis veldig viktig for enkelte hva denne lørdagen skal kalles! Jeg kunne ikke brydd meg mindre!

Nå skal jeg heller lene meg tilbake i sofaen, ta et glass rødvin og vente på at de ringer fra Hamar med gode nyheter!!

Skål, kosmonauter!

BF:cool2

Nå skal jeg heller lene meg tilbake i sofaen, ta et glass rødvin og vente på at de ringer fra Hamar med gode nyheter!!

Ikke for å skuffe, men jeg tror de ringer forholdsvis tidlig på dagen.. Hvertfall på Extra-trekningen... har jeg hørt..

G'lørdag fra Maura, forresten. Har ikke brukt dagen på noe særlig annet enn en liten gitarstrengjakt, samt montert de på gitaren.. God kveld, allihop!

Back