Glad lørdag - palmelørdag!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Glad lørdag - palmelørdag!

Ikke for å skuffe, men jeg tror de ringer forholdsvis tidlig på dagen.. Hvertfall på Extra-trekningen... har jeg hørt..

De ringer vel neppe før lotto trekningen! Etter det siste jeg leste et sted ringer de en halvtimes tid etter trekningen! For Joker og Millionsjansen kan det jo være at de ringer noe tidligere. Men jeg trodde at sendingen var direkte, men det er jo lett å la seg lure!

BF:cool2

De ringer vel neppe før lotto trekningen! Etter det siste jeg leste et sted ringer de en halvtimes tid etter trekningen! For Joker og Millionsjansen kan det jo være at de ringer noe tidligere. Men jeg trodde at sendingen var direkte, men det er jo lett å la seg lure!

Sendingen til Extra går hvertfall ikke direkte.. Var hvertfall sånn i 2003..

Min Bombay Sapphire begynner å bli gammal, trur eg. Smakte ikke så godt, selv med masse is, lime og nyinnkjøpt tonic. Men rødvin ligger til kjøling, Reserva de Familia (min "husvin"). Må bli bra til entrecoten. Skål, på lørdagen før palmesøndag!

God morgen!
Her sitter man ved Gate 7 på ARN og venter på SK 1499. Vi landet ca. 25 minutter før tidtabell. Ut av blokkene på ORD noen minutter før også. Lite folk ombord, bare 118. Men salget ombord toppet allikevel 10000 SEK og ettersom målet fra salgsavdelingen bare var på 3000 SEK, så var purseren meeeget fornøyd. Men så var hun en dyktig "pusher": Bare i cockpit handlet vi for ca. 1150 SEK totalt. Påskeegg fra Georg Nielsen og Henriot Millesime 2000 champagne ble innkjøpt av undertegnede, så nå kan påsken bare trenge seg på!
Det er ikke mulig å kjøpe vin til 50 SEK ombord lenger, lageret er tomt og neste runde blir når nytt vinsortiment er ankommet.
Nå er det vel 20 minutter til boarding og en smågris står parat.
Ha en fin dag alle sammen!

Ja slik blir det når du flyr en kiosk.
Tåke i Larvik og lite påskestemning. Rømmer opp i høyden på onsdag

DEEEEEEEEEEILIG!!! SKAAL FOR F!! WALK ON!!!

Både Start seier og Liverpool seier i dag! Virkelig grunn til å få nok godt i glasset! Liverpool kan godt notere seg at de ikke behøver å holde oss på pinebenken i 92 minutter før de scorer en annen gang!

Og selv om de ikke har ringt fra Hamar enda, er det god grunn til å drikke!

Skål for pokker!!

BF:drunk:

God kveld frå Trondheim :)

Då er dagen snart omme, og påskas store handel er gjennomført :) Ellers ikkje så kjempemange ting på agendaen. Eit bursdagsselskap i morgon, og på kvelden i måro, blir det å ta turen til Lerkendal for å sjå at Brann tar seieren tilbake til Bergen ;)

Ha ein fin lørdagskveld!

AirbusTero: Du var sikkert bare for raus med tonicen:p

Det er mulig! Sjekket innom siden til produsenten og så at en G&T skulle ha 1 del gin og 2 deler tonic. Ble kanskje litt mer tonic. Men egentlig tror jeg at jeg var for raus med limen, som jeg krystet over isen. Jeg må nesten ta en til for å sjekke.

Oppskrift på GT:o Det er da en drink som men bruker erfaring og magefølelse på :p

Oppskrift på GT:o Det er da en drink som men bruker erfaring og magefølelse på :p

Jo, så lenge man lager den for at det skal smake godt og ikke at man lager den fordi man vil bli full! Det er faktisk 2 veldig forskjellige måter å lage GT på!:old

Nå er jeg ute etter den perfekte GT. Jeg har fått skryt for min tidligere, til og med de jeg har laget på nachspiel. Men man skal være ute etter det helt perfekte. Da må man få innspill fra alle mulige kanter for å perfeksjonere seg. Og produsenten sier altså at 1 til 2 er det perfekte blandingsfoholdet. Etter en nøye sjekk med cl-mål innkøjpt på en anerkejent kjøkkenutstyrsbuikk i Oslo kom jeg fram til at blandingen 1,1 gin til 2,4 tonic er det optimale. Tidligere har jeg vel vært litt raus med tonic, tipper jeg. (Så forresten lettutgave av tonic i butikken i dag. Ingen kommentar) 4-5 dråper over isen i glasset (ikke mer) og så putter man en båt lime i drinken ved servering. Og det er det hele. Ikke rart man drikker.

Tror maalene dine er tilnaermet perfekt, AirbusTero. Jeg liker sitron bedre enn lime og siden jeg har hivi meg paa Hendricks Gin boelgen her i huset, er det ofte agurk i min GT for tiden. Hendricks er en meget god Gin og jeg var rimelig skeptisk da jeg ble presentert en GT med agurk som alternativ. Meget friskt faktisk, men Hendricks kan ogsaa nytes med sitron eller lime

http://www.hendricksgin.com/us/cocktails/usual/index.asp

Blandingsforholdet må også avspeile alkoholinnholdet i Gin'en. I Norge har mange produsenter satt ned alkoholinnholdet til 37,5 prosent for å unngå at flasken blir for dyr da alkoholavgiften beregnes utfra alkoholprosenten i produktet. Beefeater er vel en av få som har nektet å gå lavere enn til 40%, mens kjøper man den taxfree holder den 47% som er standard alkoholstyrke for Gin.

Bombay Saffire synes jeg ikke så mye om. Den har en merkelig bismak.
Min favoritt av standard merke er Beefeater eller Tanqueray. Av lux merker synes jeg at Beefeaters Crown Jewel eller Tanquerays No 10 er utmerkede produkter.
Fikk Cork Gin en gang som er fra Irland. Det er vel det aller værste merke med Gin jeg noensinne har smakt. Ut over det er det vel ikke så stor forskjell mellom merkene. Men den Hendricks Tommy henviser til, det er rene kruttet! Og ganske utpreget rå i smaken også. Hører til sjeldenhetene i gin-verdenen!

Jepp, jeg vet at "kjennere" foretrekker sitron, fordi det er mildere, og ikke "ødelegger" gin-smaken. Jan Vardøen, han på Løkka, har flere ganger snakket om dette med agurk i drinker. Det skal jeg jaggu prøve. Nå. Dermed blir det "a la" Hendricks i Gamle Oslo om få minutter.

Last edited:

Smaken er som baken osv!

Selv foretrekker jeg å presse en båt lime over GT'en!

Agurk-GT er under testing. Ble ganske søtt da, men artig smak.

Men dette med sitron vs lime har jeg fra en som oppriktig mente at lime ble for "krydret", og at det lime i større grad "forstyrret" smaken av gin. Sitron er mer forsiktig. Og jeg er enig, og mener det er rent objektivt at lime smaker mer enn sitron. Derfor mener jeg at folk som er mer glad i ginsmaken foretrekker sitron fremfor lime. Valgte å kalle dem "kjennere", men altså da gin-kjenner.

Back