Da har jeg løsningen
Denne denne deles til menn
![]()
Og kvinnene får denne i tillegg til manneflasken
![]()
Dermed blir det heller ikke noe klasseskille mellom kvinner og menn også![]()
Jeg vil give flere af jer herinde ret i, at "gardinprocedurerne" i SAS i flere år har været nedprioriteret. Nu kan jeg ikke tale på vegne af mine kollegaer, der flyver 737, men efter at bl.a. vores Airbus 321 blev omkonfigureret med nye stole tilbage i 2007, prioriterede man desværre ikke cabin divideren særlig højt. Fx kan den ikke fastgøres mellem række 3 og 4 (Jamen hvad har de tænkt på i teknisk afdeling..!?), hvor vi jo ofte har Business Class. Løsningen bliver så, at man må placere gardinet bag Economy Extra, der dermed kommer til at sidde foran gardinet, og med den kendte skilteløsning mellem Business og Extra. Er det i orden?? Nej, selvfølgelig er det ikke det. Og de mange mails jeg har sendt til flere i organisationen, har desværre ikke haft den ønskede effekt. Men jeg kæmper videre!
Endvidere er proceduren på vores IntraScan ruter, at skilteløsningen er gældende mellem Extra og Economy. Mest af alt pga. ontime performance og korte turn arounds, men igen på fx 321 kan divideren heller ikke fysisk flyttes længere ned end række 8. Og ofte har vi jo på IntraScan flyvninger Extrakabine meget langt ned i kabinen.
Såvidt hva jeg har fått med meg når jeg bestiller billett så står det ingenting om at "når du bestiller denne økonomibilletten får du bare tilgang til halvparten av toalettene i flyet".
...
Er det derimot en gardin trukket for, så skjønner jeg at jeg må gå bakover i flyet..
Ergo: ingen gardin, ingen regler!![]()
Ergo: ingen gardin, ingen regler!![]()
Se på det som jeg at jeg tar hensyn til flypassasjerene under ett - da de blir mindre kø for de andre som står i kø til det bakre toalettet.Synes det er en merkelig holdning å ha så liten respekt for sine medpassasjerer.
Gjelder dette luftrommet ditt også?
Synes det er en merkelig holdning å ha så liten respekt for sine medpassasjerer.
Er tydeligvis ikke noe annet enn gardin og opplysning før takeoff som kan løse dette, + at crew må drive med "barnepass" hvis folk på eco ikke kan respektere at de ikke har noe foran gardina å gjøre.
Respekt er tydeligvis noe som ikke finnes blant enkelte pax desverre.
Det har vel ikke alltid med mangel på respekt å gjøre. Hvis passasjerene ikke orienteres om dette, og/eller det ikke er gardin som fysisk skiller kabinen så kan man ikke forvente at bare vet dette.
Tydelig at enkelte VIL bruke toalett foran, så sant det ikke spesifikt opplyses om at de må bruke toalett bak.
Vil de samme passasjerene gå inn i en lounge hvis den står ubevoktet et lite øyeblikk? Vil de bruke fast-track dersom det ikke står noe skilt om hvem fast-track er for?
Siden personene leser dette forumet og er klar over hvordan reglene egentlig skal håndheves, så går det for respekt for andre passasjerer at man likevel vil prøve å utnytte en glipp i systemet/dårlig informasjon.
Tydelig at enkelte VIL bruke toalett foran, så sant det ikke spesifikt opplyses om at de må bruke toalett bak.
Vil de samme passasjerene gå inn i en lounge hvis den står ubevoktet et lite øyeblikk? Vil de bruke fast-track dersom det ikke står noe skilt om hvem fast-track er for?
Siden personene leser dette forumet og er klar over hvordan reglene egentlig skal håndheves, så går det for respekt for andre passasjerer at man likevel vil prøve å utnytte en glipp i systemet/dårlig informasjon.
Det kan være så enkelt at folk ser forover, det grønne lyset for ledig toalett vises foran og vips så er en underveis. Hadde stolene i economy vært vendt bakover, så hadde alle der sett det grønne lyset for toalettet bak.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.