Germanwings A320 krasj i Frankrike

Veldig gjevn descent rate og stø kurs hele veien ned, ser jo også ut som om de får overspeed mot slutten.
Så for meg ser ut som om pilotene har blitt satt ut av spill av en eller annen grunn.
Men som Kimbo sier, det er spekulasjoner foreløpig.

W

Satser på at de finner de "svarte" boksene (som egentlig er oransje?). Det håper jeg vil gi svaret på hva som har skjedd i denne tragiske ulykken.

Nå melder enkelte medier at det skal finnes overlevende. Høres jo veldig usannsynlig ut men...Men vi får håpe det er korrekt.

Blant annet Aftonbladet som skriver dette;
15:52

Mathias Asplund: En överlevande kan ha hittats efter kraschen, enligt franska La Provence. Uppgifterna är ännu obekräftade.

Ved plutselig trykkfall er da Airbusen programmert til å dykke selv ?
Jeg mener dersom den er på autopilot og flyverne ikke griper inn.....

Siden kursen er sånn off, kan det være toxic fumes in cockpit etc?

Vet man at kursen er off? Såvidt jeg forstod det er dette en veldig vanlig rute og ta og man pga trafikk ofte sendes denne veien mellom Spania og Tyskland

Basert på bildene og størrelsen på vrakdelene så virker det som game over ganske momentant

Denne hendelsen med en Airbus A321 fra November i fjor er interessant.
Har jo vært en del tilfeller der Airbus sitt sytem kan forårsake feil når sensorer oppgir feil data til autopiloten.

http://avherald.com/h?article=47d74074

I følge BBC skal Germanwings ha bekreftet at flyet skal ha fått de nødvendige software oppdateringene som kom etter hendelsen med denne A321

Kursen er akkurat den samme som den var i går og dagene før......
http://flightaware.com/live/flight/GWI9525/history/20150319/0835Z/LEBL/EDDL

Og av ukjente grunner forlot den cruisehøyden og sank 'kontrollert' og med sinkrate og hastighet innen normale rammer, ihvertfall over 10.000 fot ... 'Kontrollert' er vel nøkkelordet her .. mann eller maskin. Antar at vi vil få vite ganske raskt om det var menneskelig aktivitet i cockpit etter at nedstigningen begynte.

Fæle greier ..

Vet man at kursen er off? Såvidt jeg forstod det er dette en veldig vanlig rute og ta og man pga trafikk ofte sendes denne veien mellom Spania og Tyskland
I så tilfelle er min teori enda mer sannsynlig! At Toxic fumes er innvolvert..

Mener ikke at teknikerne har gjort en feil. Mente også bare at de må gjøre seg noen tanker...

Ja, slik er det jo. En spør seg jo, har vi gjort noe feil. Kunne vi ha gjort noe... Selv om de ikke har gjort noen feil.

De svarte boksene er funnet. Så da får vi nok ett svar, om ikke så lenge.

For de som kan AirBus: hvordan er trykkesettingen/outflow Valve styrt her? Manual mode? Warning?

Back