Hvar det ikke lignende det som skjedde med Spainair ulykken?
Den kom seg aldri opp fra bakken!
Hvar det ikke lignende det som skjedde med Spainair ulykken?
Ser denne er lagt ut på AVHerald, er anonym, men virker som en plausibel forklaring:
"Quote:
CVR data has been read. It seems structural failure (windshield? not determined yet)..It was quick... sound of cracks,but crew initiated emergency descent by autopilot and then they weren't heard anymore. Autopilot was on during whole descent, but disconnected automatically shortly before impact when GPWS alerts appeared."
Den offentlige finske fjernsynskanalen YLE hevder at flygerne i ulykkesflyet var bevisstløse under flyets raske nedstigning før sammenstøtet med bakken. Pekka Henttu, som er generaldirektør for sivil luftfart i Finlands direktorat for transportsikkerhet, sier taleopptakeren, som nå er til analyse utenfor Paris, avslører at det var helt stille i flyets førerhus mens flyet sank mot bakken. Dette melder avisa La Vanguardia i Barcelona. Dette er ikke bekreftet på annet hold.
I så tilfelle er min teori enda mer sannsynlig! At Toxic fumes er innvolvert..
Og disse bildene av voice recorder er akkurat lagt yut av Airways ..
![]()
![]()
SISTE: FDR er funnet, den er ødelagt og minnemodulen mangler (ikke enda funnet)
NYT said:(...)its memory card dislodged and missing.
(...) But he said that the crash had severely damaged the box, and that the vital memory chip inside it had been dislodged.
Pekka Henttu, som er styreleder i EUs flysikkerhetsbyrå (EASA), sier at taleoppdageren avslører at det var helt stille i flyets førerhus mens flyet var på
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/luftfart/pilotene-var-bevisstloese-under-nedstigningen/a/23423192/
Har spelt av opptak frå taleregistratoren
Den franske havarikommisjonen BEA har på ein pressekonferanse kunngjort at dei har klart å spele av eit opptak av taleregistratoren. Dei seier samtidig at det vil ta tid før etterforskarane vil klare å danne seg eit bilde av kva som skjedde i cockpit rett før ulukka inntrefte.
– Det vil ta nokre dagar før vi har eit grovt bilde, og fleire veker før vi har det fulle bildet, sa direktøren for den franske havarikommisjonen, BEA, Remi Jouty.
Det er vel derfor gjenværende pilot vel skal ha på seg maske hvis den andre forlater cockpit over FL390 eller hva det var.
Antagelig har de heller ikke rukket å sette inn riktig level off altitude i AP før det var for sent og endte derfor i fjellveggen...![]()
Dette med FL390, hvor har du det fra?
(2) Notwithstanding paragraph (b)(1)(ii) of this section, if for any reason at any time it is
necessary for one pilot to leave the controls of the aircraft when operating at flight altitudes
above flight level 350, the remaining pilot at the controls shall put on and use an oxygen
mask until the other pilot has returned to that crewmember’s station.
Only 21 percent of Part 91 respondents “indicated they always use oxygen when one crewmember leaves his duty station above 35,000 feet,” according to the survey; 10 percent reported occasional use; 25 percent rarely; and 33 percent never.
En stund siden jeg leste dette, men i USA (FAA) er ihvertfall regelverket ganske strengt.
Litt usikker på hva som gjelder i Europa, men tror det varier mer med selskap policy (antagelig der jeg har FL390 fra)
FAR 135.89 Pilot requirements: Use of Oxygen.
Men her syndes det visst mye iflg en undersøkelse. Ainonline
Men hvis dette er en medvirkende faktor i denne ulykken, så tar det nok ikke lang tid før dette
kommer på agendaen igjen.. (også bare synsing selvsagt)
W
Nå er dette så vidt meg bekjent ikke noe krav i Europa. Og det er i Europa Germanwings har sine operasjoner i, ergo FAA-regler gjelder ikke. Det finnes forøvrig en annen regel som gjelder over FL410, men der fløy jo ikke dette flyet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.