Malaysia Airlines?
Det var vel ikke en ulykke i den forstand.
Malaysia Airlines?
Nesten rart at ingen har antydet "terror" til nå? Ikke det det er noen grunn til å tro det, men ofte kommer jo det tidlig opp i spekulasjonene. Er vel veldig mange år siden det har vært en så stor ulykke i Europa nå.
A Royal Air Force (RAF) Airbus KC2 Voyager lost 4400 feet when a digital camera became wedged near the captain’s sidestick, a preliminary report into the incident revealed.
A Lufthansa Airbus A321-200, registration D-AIDP performing flight LH-1829 from Bilbao,SP (Spain) to Munich (Germany) with 109 people on board, was climbing through FL310 out of Bilbao about 15 minutes into the flight at 07:03Z, when the aircraft on autopilot unexpectedly lowered the nose and entered a descent reaching 4000 fpm rate of descent. The flight crew was able to stop the descent at FL270 and continued the flight at FL270, later climbing to FL280, and landed safely in Munich about 110 minutes after the occurrence.
http://avherald.com/h?article=47d74074The Aviation Herald learned that the loss of altitude had been caused by two angle of attack sensors having frozen in their positions during climb at an angle, that caused the fly by wire protection to assume, the aircraft entered a stall while it climbed through FL310. The Alpha Protection activated forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected even by full back stick input. The crew eventually disconnected the related Air Data Units and was able to recover the aircraft.
Første gang siden 2008 at en ulykke skjer i Vest-Europa med et kommersielt flyselskap
Turkish-styrten i AMS var vel i 2009, heldigvis ikke så veldig mange omkomne den gangen...
Denne hendelsen med en Airbus A321 fra November i fjor er interessant.
Har jo vært en del tilfeller der Airbus sitt sytem kan forårsake feil når sensorer oppgir feil data til autopiloten.
http://avherald.com/h?article=47d74074
Leder i Norsk Flytekniker Organisasjon, Andreas Sundt, sier til VG at det er veldig sjeldent at så store fly er involvert i flyulykker i Europa.
– Eneste grunn til at man kan styrte er at man eventuelt har fått en total motorstopp eller at man har flydd manuelt, men manuell flyvning gjør man ikke under normale omstendigheter.
Hmm....ser jo ut som om de er på autopilot på vei ned. Trykkfall, kraftig brann eller noe i den dur muligens
som har satt pilotene ut av spill.
Hvorfor ser det for deg ut som om de er på autopilot?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.