Generelt om reise og bonusprogram - United

United har lansert en nytt Domestic First-sete, som etterhvert skal installeres på deres på mange av deres narrowbodies

https://paxex.aero/united-new-first-class-seat/

UnitedFirst_Seat_Full_July2023-1536x864.jpg.webp

De setene der ligner veldig på de nye short haul business setene til Turkish. De er i så fall riktig gode.

Har plutselig lest litt i billettkategoriene til UA. Stemmer det at en med Star gold kan ta med seg en trillekoffert på economy basic? Er vi tre på tur sparer vi kjapt 1000kr.

Pga litt ndring i planer og bla bla bla

Ser det ut til at jeg må booke en tur hos United (for det virker plent umulig å booke hos andre star alliance partnere). Følgende routing:
KSU-OSL SK2302
OSL-MUC LH2453
MUC-ORD LH434
ORD-JAX UA1269

JAX-IAD UA2344
IAD-FRA LH419
FRA-OSL LH860
OSL-KSU SK2305

Er det sjans i ville H å få oppgradert de LH segmentene over atlanteren når disse er booket via united?

Pga litt ndring i planer og bla bla bla

Ser det ut til at jeg må booke en tur hos United (for det virker plent umulig å booke hos andre star alliance partnere). Følgende routing:
KSU-OSL SK2302
OSL-MUC LH2453
MUC-ORD LH434
ORD-JAX UA1269

JAX-IAD UA2344
IAD-FRA LH419
FRA-OSL LH860
OSL-KSU SK2305

Er det sjans i ville H å få oppgradert de LH segmentene over atlanteren når disse er booket via united?

Min tidligere erfaring er at både fixed price upgrade for cash og bud er mulig når billetten er på LH flightnummer, funker ikke hvis den er på UA nummer. Star Alliance upgrade med SAS (eller andre enn Lufthansa) ikke mulig, kun på Y og B klasse.

PS United er ganske glad i å utstede billetter på egne codeshare nummer når de selger også Lufthansa billetter, så greit å sjekke det.

Min tidligere erfaring er at både fixed price upgrade for cash og bud er mulig når billetten er på LH flightnummer, funker ikke hvis den er på UA nummer. Star Alliance upgrade med SAS (eller andre enn Lufthansa) ikke mulig, kun på Y og B klasse.

PS United er ganske glad i å utstede billetter på egne codeshare nummer når de selger også Lufthansa billetter, så greit å sjekke det.

Takker.

Det du skriver stemmer. Noen fun/unfun? facts:
United virker som noen som er glade i cash, uansett hva. Men de skal ha for at de faktisk slipper denne type billetter relativt rimelig. Gjennomgående fra KSU til JAX til 50% av SK pris er ikke dårlig, og det var match på flights.google.com prisen.

Oppgradering.
SAS flightene kunne oppgraderes på helt vanlig måte.
Lufthansa flightene kunne kjøpes bedre på direkten når på lufthansa sin side. Veldig ok pris bort dit. Ikke fullt så bra andre veien...
Bidding for høyere service klasse virker kun å være mulig opp en klasse. Litt underlig. Men skal se om jeg ikke ringer dem.
United kan oppgraderes på demmers side.

Noen skuffelser.
Er EBG Life men setereservasjon i samme klasse som booket koster penger på både LH og United flightene. Jeg trodde faktisk setevalg var gratis hos StarAlliance?
Merkverdig nok har jeg tilsynelatende ikke lounge tilgang når jeg ankommer Oslo igjen. Meen, tipper det er en SAS IT bug og at lounge vert slipper meg inn.

Noen skuffelser.
Er EBG Life men setereservasjon i samme klasse som booket koster penger på både LH og United flightene. Jeg trodde faktisk setevalg var gratis hos StarAlliance?

Nei, ingen felles standard her, så opp til hvert selskap å velge om de vil betalt for folk med gullkort eller ikke.

Back