Generelt om reise og bonusprogram - United

Jeg har ikke flydd sammen med noen, men merk at det er ikke 1-2-1 men 1-1-1 config så ikke et ideelt fly å reise sammen med noen om man vil prate.
Ja, det er vel teknisk 2+2+2, men funker som 1+1+1 ja. Ut fra 3D-view het (som jeg ikke hadde sett før, takk for link) ser det ut som høyre side er best, men med eks. 7F og 8L som setepar

Last edited:
Jeg fløy nettopp UA 767 med 1-1-1 konfig. Reiser man to er det nok best å sitte etter hverandre i midten på D og F seter. F setene har større hylle/benk/bord enn D setene.
Setet var veldig bra, og det var også IFE. De har dog ikke noise cancelling headset. Service og mat var ikke så bra…
Legger ved to bilder av frokost og pre landing burger. Jeg hadde avgang kl 0920. Vet ikke
7a889d16688bdf5f24e5b9bfb7650cf5.jpg

når maten endres til lunch, men dette var bedrøvelig..

838b4fe9265ebd103166a6b6179e77c4.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg fløy nettopp UA 767 med 1-1-1 konfig. Reiser man to er det nok best å sitte etter hverandre i midten på D og F seter. F setene har større hylle/benk/bord enn D setene.
Setet var veldig bra, og det var også IFE. De har dog ikke noise cancelling headset. Service og mat var ikke så bra…
Legger ved to bilder av frokost og pre landing burger. Jeg hadde avgang kl 0920. Vet ikke

Herlighet, den maten så jo virkelig helt forferdelig ut? Hva slags rute var dette?

Dette var mellom Genève og New York forrige fredag. Maten var virkelig ikke noe å skrive hjem om…
Ble booket om fra Swiss pga lost connection og ville prøve United for «moro skyld», men første og siste gang med United på business.

Sitter med 12k NOK i såkalte "credits" hos United som jeg ser en liten mulighet til å får brukt. Noen måte å bli "kvitt" disse på?

Noen som har noen ferske updates på United Polaris? Her en tur nå i mars fra BRU på en 777W. Er det relativt OK nå? Noen måte å se viner/mat på forhånd?

Takker.

Håper de ikke bruker Covid unnskyldningen de brukte i fjor, ganske trasig servering på business. «Red or white»?
EWR-FRA tror jeg, 787. Unnskyld, Amsterdam.

88a60c7bdbf9fd75d9542f94bda0c554.jpg

632d4b20ace6bb64a201f6b1737b497c.jpg

7b36ff9f1375357683858ac67889b222.jpg

Frokost flight GVA-EWR i juni 22. Breakfast burrito til frokost og innbakt burger før landing. Ingen menyer, men er blitt fortalt at de er på plass nå. Maten var elendig…… aldri mer United Business Class på meg selv om Polaris setet og IFE var veldig bra.

Last edited:
Ingen personlig erfaring, men en god bekjent fløy United Polaris Brüssel - New York med B772 for en ukes tid siden.
Kortversjon: Nei! Styr unna.
Litt lenger versjon: Surrete og mutt besetning, uorganisert serveringsopplegg, elendig mat og veldig høy pris ift produkt. All maten kom samtidig på ett brett, og i litt tilfeldig rekkefølge rundt om i kabinen. Ingen mulighet til å velge når du ville ha servering.
Positivt: Gode seter og god portvin.

Jeg fløy også BRU-IAD i Polaris for noen måneder tilbake, det er helt OK faktisk. Maten har alltid vært svak hos United (her liker jeg SAS, Lufthansa bedre) men setet er veldig bra, og de er rause med cocktails, vin og øl på en grei og uformell amerikansk måte. Må ikke være redde for å spørre, det finnes ingen SQ-proaktiv type service her, men jeg synes det er lett å få etablert god kontakt med dem om man er litt fremoverlent hyggelig og ikke har så høye forventninger.

Jeg fløy også BRU-IAD i Polaris for noen måneder tilbake, det er helt OK faktisk. Maten har alltid vært svak hos United (her liker jeg SAS, Lufthansa bedre) men setet er veldig bra, og de er rause med cocktails, vin og øl på en grei og uformell amerikansk måte. Må ikke være redde for å spørre, det finnes ingen SQ-proaktiv type service her, men jeg synes det er lett å få etablert god kontakt med dem om man er litt fremoverlent hyggelig og ikke har så høye forventninger.

Høres ut som en Sud-type servicekonsept. ;) Bare å få bestemødrene på gli, så får du 110%.

Jeg tror at UA kommer til og prøve og bli bedre i fremtiden. De nevnte vel for litt siden at iskrem tralla kommer tilbake. Graver de langt nok, så finner de Continentals gamle service, og den var bra.
Konkurransen kommer til og skjerpe seg over pytten.

Jeg skal fly LHR-BOS med Polaris i oktober og satser på at de får ryddet opp i serveringen til da. Verken LHR eller BOS er hub, så jeg vet ikke hva slags folk de bemanner med? Egen crew-base i BOS/LHR eller flyr de inn crew fra andre steder?

Jeg tror at UA kommer til og prøve og bli bedre i fremtiden. De nevnte vel for litt siden at iskrem tralla kommer tilbake. ��Graver de langt nok, så finner de Continentals gamle service, og den var bra.
Konkurransen kommer til og skjerpe seg over pytten.

Ja altså jeg var faktisk positivt overrasket over deres lounger i SFO både den lokale Cluben (hvor man som non UA gull slipper inn på innenriksflighter, altså jeg SAS EBG) og Polaris loungen som jo var ganske legendarisk fra før. Så kanskje de klarer å få noe av dette ut på flygingene sine, det hadde jo vært bra. Jeg har uansett ikke noe spesielt inntrykk av UA interkontinentalt, har prøvd dem kun på kjedelig økonomi innenriks i USA på to timer ish, funka greit. Det jeg synes er positivt da er at selv kjedelige 737er har skjermer i setet hvor man kan se hvor man er. Ellers fikk jeg jo kjøpt en øl og noe snacks fra tralla, trenger jo ikke noe mer enn det på to timer maks. Jeg synes det var en fin feature å kunne legge inn kortet på forhånd før flighten så når de kom så slapp man å finne frem kredittkortet. De bare ville ha bekreftelse på navnet. Fikk kvitteringen på epost tror jeg.

Last edited:
United har lansert en nytt Domestic First-sete, som etterhvert skal installeres på deres på mange av deres narrowbodies

https://paxex.aero/united-new-first-class-seat/

First class passengers on United Airlines might soon be flying in newly designed seats. The new seat features upgrades to the inflight entertainment system, as well as improved comfort and privacy for travelers. The carrier launched the new seats on a 737 this week, with plans to install it on more than 200 (mostly brand new) single-aisle aircraft by 2026.

UnitedFirst_Seat_Full_July2023-1536x864.jpg.webp

Back