Generelt om reise og bonusprogram - United

Re: Generelt om reise med United

Har fått meg grådig mye poeng med det kortet. Gruppe 2 er helt ok. Alltid plass til trillekoffert hvis den er med.

Skal reise med Unitet B757-200 i business mellom New York - Lima. Hva kan jeg forvente meg her?
Synes nettsiden er lite oversiktlig i forhold til hva jeg kan forvente meg. Er det Polaris eller vanlig Business på denne ruten? Erfaringer?

Har en innenriks flight med UA fra østkysten til vestkysten i sommer, booket i Eco. Oppgradering til First (gammel versjon) er tilgjengelig for 310usd på nettsiden deres, men gir det ekstra poeng, eller bare ekstra service? Finner ingen enkelt tilgjengelig informasjon på nettsiden.

Ok takk. Har du hatt noen tilfeller hvor du ikke har fått ekstra poeng?

Nei. (Har fått ny bookingklasse på billetten i begge tilfellene, samt på en ny en i sommer)

Strålende, takk for hjelpen. Hvilken klasse oppgraderes du til? Så kan jeg regne ut hvor mye det er for min del. 310usd er helt ok om jeg får en del ekstra poeng, i tillegg til bedre sete og en cola, hehe.

Nei. (Har fått ny bookingklasse på billetten i begge tilfellene, samt på en ny en i sommer)

Det er nok som hos SAS at hvis du bookes om før billetten overtas av checkin-systemet så får du ny bookingklasse. Ved oppkjøp i checkinsystemet endres ikke bookingklassen, så da får du ikke tilleggspoengene.

På de to tidligere har jeg fått P-klasse, men i sommer fikk jeg Z.
Ren gjetting fra meg er at prisen på oppgradering styres av ledige bookingklasser til salgs og at du får denne klassen. Men har ingen grundige data her.

Har en innenriks flight med UA fra østkysten til vestkysten i sommer, booket i Eco. Oppgradering til First (gammel versjon) er tilgjengelig for 310usd på nettsiden deres, men gir det ekstra poeng, eller bare ekstra service? Finner ingen enkelt tilgjengelig informasjon på nettsiden.

Jeg spør av uvitenhet/nysgjerrighet: Hvor mye mye billigere er dette i forhold til om du hadde bestilt en førsteklasse billett i utgangspunktet?

Mye billigere. Den er bundet med en SAS connection fra Oslo. Forskjellen var mye mer enn 320usd. Pluss arbeidsgiver dekker ikke First, hehe.

UA Mileage Plus miles never expire !

Fikk mail i dag tidlig...:drink:drink . Spesielt for oss to som har over 200.000 hver og som er treige med bruk...

Re: UA Mileage Plus miles never expire !

Bra for de som reiser lite og mindre bra for dem som reiser mye med United.

Re: UA Mileage Plus miles never expire !

Delta begynte vel med dette for et år eller to siden .. Kanskje følger flere etter?

Noen som har erfaring (og god hukommelse) med UAs 767-300 i business, med nye Polaris-seter (1+2+1)? Vi er to som kanskje skal reise og så ser jeg etter setepar som er best egnet for å ha litt kommunikasjon ila. turen.

Det ser for meg ut som seteradene vindu vs midtgang er litt offset på høyresiden (midt radene er litt lenger bak). Så er eks. 7F og 8L et bedre valg enn 7F+7L på høyre siden? Ser litt bedre alignet ut på venstre siden med 6A + 6D for eksempel?

Last edited:
Noen som har erfaring (og god hukommelse) med UAs 767-300 i business, med nye Polaris-seter (1+2+1)? Vi er to som kanskje skal reise og så ser jeg etter setepar som er best egnet for å ha litt kommunikasjon ila. turen.

Jeg har ikke flydd sammen med noen, men merk at det er ikke 1-2-1 men 1-1-1 config så ikke et ideelt fly å reise sammen med noen om man vil prate.

Ville trolig tro rad 2-4-6-8-10 A og D er nærmeste, men må nok belage seg på å sitte fremoverlent for setene er bygget med litt "skall" for å være private.

Det er versjon 2 og 3 her som har Polaris:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html

Back