Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Generel er det ikke krav om ny sikkerhetssjekk i UK når man har transfer fra domestic flights. (Har ikke vært i Leeds så kjenner ikke layout der)

Det stemmer - det er ikke tilfellet i EDI som jeg kjenner godt ihvertfall, men igjen usikker på Leeds.

Skal som sølvmedlem ta en bonustur i økonomi LHR-OSL. Undersøker om jeg kan sjekke inn bagasje (Kan jo hende jeg går amokk på Primark) og ifølge websiten skal jeg kunne sjekke inn 2x23 kg og ta med meg i kabinen 2*23 kg. Kan dette virkelig stemme?

attachment.php

Attachments

• ba-gasje.jpg
    ba-gasje.jpg
    110.2 KB · Views: 836

Skal som sølvmedlem ta en bonustur i økonomi LHR-OSL. Undersøker om jeg kan sjekke inn bagasje (Kan jo hende jeg går amokk på Primark) og ifølge websiten skal jeg kunne sjekke inn 2x23 kg og ta med meg i kabinen 2*23 kg. Kan dette virkelig stemme?

attachment.php

Jepp, det gjør det.

Merk bare at den ene håndbagasjen din må kunne legges under setet foran deg.

Er det ikke fint?

Jepp, det gjør det.

Merk bare at den ene håndbagasjen din må kunne legges under setet foran deg.

Er det ikke fint?
Har alltid med en liten pølsebag som jeg kan fylle og sjekke inn bare sånn i tilfelle, men vil neppe gjøre det her.

Ellers så er det jeg har lov å sjekke inn hverken fulg eller fisk. Uten satus har man i økonomi 0*23 eller 1*23 kg man kan sjekke inn. Med sølv skal man ifølge websiten fortsatt ha 0*23kg med de billigste billettene, men 2*32 kg med de litt dyrere økonomibillettene.

Så hvordan jeg skal ha havnet på 2*23 skjønner jeg ikke helt, men at informasjon på websiten til BA ikke stemmer er jo ikkeno nytt. :stir

Har alltid med en liten pølsebag som jeg kan fylle og sjekke inn bare sånn i tilfelle, men vil neppe gjøre det her.

Ellers så er det jeg har lov å sjekke inn hverken fulg eller fisk. Uten satus har man i økonomi 0*23 eller 1*23 kg man kan sjekke inn. Med sølv skal man ifølge websiten fortsatt ha 0*23kg med de billigste billettene, men 2*32 kg med de litt dyrere økonomibillettene.

Så hvordan jeg skal ha havnet på 2*23 skjønner jeg ikke helt, men at informasjon på websiten til BA ikke stemmer er jo ikkeno nytt. :stir

Nå er du relativt stor ekspert på å få det absolutt værste ut av enhver tenkelig situasjon, da kall' ;)

Men de ALLER rimeligste billettene er altså hand baggage only. Om du har fått en billett i en klasse over dette, selv om det var billigste billetten du fant, så kan du altså sjekke inn bags.

Som sølvmedlem kan du sjekke inn flere bags.

It's not so difficult

Men de ALLER rimeligste billettene er altså hand baggage only. Om du har fått en billett i en klasse over dette, selv om det var billigste billetten du fant, så kan du altså sjekke inn bags.

Som sølvmedlem kan du sjekke inn flere bags.

It's not so difficult
Jeg beskriver jo alt dette. Det jeg reagerer på er at det under informasjonen om billetten står en bagasjevekt som ikke stemmer med det som står under fordelsprogrammet. Men antallet er jo endret fra det jeg bestilte til det jeg skulle hatt ifølge fordelsprogrammet.

Jeg vil ikke ha noen problemer med dette på denne flighten, men for de som ønsker å ha med mere bagasje og for flighter jeg skulle finne på å ta med mere bagasje så har man jo ingen peiling om hva som gjelder da BA ikke klarer gi konsistent informasjon.

Gjennomgående billetter (haster) BA

Har en venninne som skal til Singapore med Ba og Cathay. Både 763 og 765 er kansellert i morgen. Hun er booket på 765. Jeg har rådet henne til å møte opp til 0755 for å få ombooking men hun vil ta Ryanair til Stansted. Jeg mener at billetten vil bli kansellert i sin helhet på den måten. Billetten hennes ble booket på Tripmonster og jeg har vært inne på manage my booking både her og der men ser ikke ut som hun automatisk er ombooket. Hva gjør man?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Re: Gjennomgående billetter (haster) BA

Ring BA så fikser de det. Man vrir gjerne litt på reglene når det er IRR ...

Ba har ikke 24/7 telefon

+44 800 727 800

+1 800 247 9297

Sydney og Singapore åpner om et par timer.

http://www.britishairways.com/en-no/information/help-in-disruption/rebooking-options

Mulig BA ordner dette, men jeg måtte gå inn og se hvilken support Tripmonster tilbyr kundene.

"Kontakt kundeservice for hjelp med å ombestille billett på telefon +47 23 960 600 mandag - fredag 13.00-16.00 eller via kontaktskjemaet på hjemmesiden vår."

Heftig support... Tripmonster i Sverige/Danmark ser ut til å stå opp før (09). :rolleyes:

+44 800 727 800

+1 800 247 9297

Sydney og Singapore åpner om et par timer.

http://www.britishairways.com/en-no/information/help-in-disruption/rebooking-options

Mulig BA ordner dette, men jeg måtte gå inn og se hvilken support Tripmonster tilbyr kundene.

"Kontakt kundeservice for hjelp med å ombestille billett på telefon +47 23 960 600 mandag - fredag 13.00-16.00 eller via kontaktskjemaet på hjemmesiden vår."

Heftig support... Tripmonster i Sverige/Danmark ser ut til å stå opp før (09). :rolleyes:
Min venninne ringte USA og det ble ordnet. :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skal reise en tur med BA til den fjerne østen om ikke så lenge.
Flyet som er satt opp er en 777.
Men får verken 772 eller 773 setekarta på seatguru til å stemme med BA sine setekart der jeg velger sete.
Noen som har merket det samme?

På BA sine sider kan jeg velge nødutgangplass på rad 22, men når jeg sjekker seatguru er rad 22 i world traveller pluss. Og jeg reiser på world traveller

Får heller ikke opp mer en bare deler av world traveller cabinen er, betyr dette at det er fult forran?

Håper noen har tid å svare eller dele erfaringer angående dette

Seatguru er ikke alltid kjent for å stemme.

Hvilken type 777 er du booket på?

Står bare 777,

Reiser fra London til Doha. Så er vell 772 mest sannsynleg

Du nevner ikke når, men når jeg prøver en dummybooking en tilfeldig dato i september, får jeg ikke mulighet til å velge First. Så da er det nok en tre-klasse 772.

Last edited:

Du nevner ikke når, men når jeg prøver en dummybooking en tilfeldig dato i september, får jeg ikke mulighet til å velge First. Så da er det nok en to-klasse 772.

Reiser nå i begynnelsen av neste uke.
Når jeg ser på setekartene BA har liggende ute selv så stemmer faktisk ikke de heller med det jeg får opp når jeg skal velge sete.
Kan fremdeles velge nødutgang på rad 22 i World traveller,, 3-3-3 conf

Men sjekker jeg BA sine eigne setekart er rad 22 sletters ingen nødutgang..

Har BA en 772 med bare 2 klasser? trodde det var 4 eller 3?

Legger ved et skjembilde over hvilke muligheter jeg har

Attachments

• 1.GIF
    1.GIF
    76.2 KB · Views: 142

Mente tre-klasse ;)

Sikker på at det er BA-metall, og ikke code-share?
Setekartet matcher QR sin 777-200LR (selv om jeg ikke finner noen avganger med den fra LHR de neste par dagene)

Back