Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Mente tre-klasse ;)

Sikker på at det er BA-metall, og ikke code-share?
Setekartet matcher QR sin 777-200LR (selv om jeg ikke finner noen avganger med den fra LHR de neste par dagene)

Står at flygningen blir utført av BA
BA0125 8t 35 min Via BAH

Såg at det passet utrolig bra med QR sin 772LR ja

Det er G-ZZZB som er satt opp på denne ruta 11. og 12. juli, et gammelt fly med økonomikabin-oppgradering i 2010.

Seatguru er ikke alltid kjent for stemme

Selv om man nesten burde regne med det motsatte, så blir jo Seatguru bare dårligere og dårligere. Skjønner ikke at noen faktisk fortsatt gidder bruke dem

Selv om man nesten burde regne med det motsatte, så blir jo Seatguru bare dårligere og dårligere. Skjønner ikke at noen faktisk fortsatt gidder bruke dem

Hvilken anbefales?

http://www.thebasource.com/seatmaps/b777-200/17f48j24w127y.html

Vanlig 777-200 (Ikke-ER). Ser den har F, og jeg ser også nå at jeg faktisk får valgt F bare jeg søker på F (Søk på World Traveller på ba.com viser bare pris på de tre laveste klassene).

Da blir det en av disse: G-ZZZA G-ZZZB G-ZZZC.

Javel ja, da stemmer det! Takk skal du ha.

Det er G-ZZZB som er satt opp på denne ruta 11. og 12. juli, et gammelt fly med økonomikabin-oppgradering i 2010.

Hvilke side bruker du for å finne tak i hvilke fly som er satt opp?

G-ZZZB: 21 år gammel B772, huff da.

Det er vel bare noen Jumboer som er eldre i luften hos BA på interkontinentale ruter.

Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Er det ubrukelig matservering (tea time) på 14.20 og 17.00 (sånn ca) osl-lhr? I CE.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

15-17 er "Afternoon tea" ja. Etter det er det mat, og jeg mener det starter med 17.00 avgangene.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Er det ubrukelig matservering (tea time) på 14.20 og 17.00 (sånn ca) osl-lhr? I CE.

Sent from my iPhone using Tapatalk

17:00-avgangen har ordentlig middagsservering er min erfaring.

G-ZZZB: 21 år gammel B772, huff da.
Ja, men pusset opp innvendig med nye seter, ny IFE m.v. (var hvertfall det på CW når jeg fløy ZZZA sist) så liten forskjell på de og de nyere (annet enn at noen av dem har dårligere IFE)

Upgrade på British Airways...?

Har jobbet I bransjen mange år men mistet nylig ID billetter på andre selskap enn der jeg jobbet, gakk over til førtidspensjoninst.
Skal på Norgestur i August og flyr til UK med "mitt" selskap, deretter full pris på BA fra LHR til OSL. (Bor i Florida, vært her i USA i 30 år og er fremmed i Norge på en måte)
Betalte vel $311 for tur-retur på BA fra UK til Norge på økonomi men er bortskjemt og det begynner å klø for å kjøpe upgrade, ytterligere 331 pund Sterling.
Ikke at setene er så mye bedre på slike korte turer, eller at maten er stas, men jeg har nesten 5 timer i LHR og får BA lounge med på kjøpet, begge veier.
Spørsmålet er: Blir det billigere å oppgradere hvis man venter til en dag eller to før avgang, eller er prisen den samme okke som er...?

Dette skjer August 10. Fra LHR til OSL og 17. August tilbake.

Re: Upgrade på British Airways...?

H
Spørsmålet er: Blir det billigere å oppgradere hvis man venter til en dag eller to før avgang, eller er prisen den samme okke som er...?

Dette skjer August 10. Fra LHR til OSL og 17. August tilbake.

Og du får fullbagasjekvote hele veien.

Prisen går sjelden ned på oppgraderinger (så vidt jeg har sett) - du finner en grei oversikt over priser på Flyertalk:
http://www.flyertalk.com/forum/brit...ade-poug-tracking-discussion-2016-thread.html

Re: Upgrade på British Airways...?

Ok takk.
Jeg kjøpte upgrade på returen, altså fra Oslo til London, den var på salg for 159 GBP.
Fra LHR til OSL var derimot prisen doblet seg over natta, 450 GBP, litt for mye flesk å betale
et lunch brett.
Har bare håndbagasje så det er ikke mye tjene der heller.
Vi får se om prisen går ned når det nærmer seg..

Hvor er det best å sitte i A380 til Ba når man flyr økonomiklasse ?

Best kan jeg ikke svare på da jeg bare har flydd med BA sin 380 en gang, men trivdes godt i den lille kabinen lengst bak i andre etasje. Jeg satt i sete 81 G og det hjalp nok litt på inntrykket at sete E og F var ledig.

https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Airbus_A380_new.php

Merk at hattehyllene er mindre enn vanlig der bak, så man får ikke inn en vanlig trillekoffert. Board tidlig og se andre streve med å få kofferten inn. Fysisk umulig, men folk er vant til at det skal gå, så gir seg ikke så lett.

BA Osl-Lhr i desember

Har BA redusert antall flyvninger til London som følge av Ryanairs inntreden på Osl?

Jeg forsøker å booke en weekend med utreise fredag 16. desember og hjem igjen søndag 18., men siste fly hjem på søndag går 16:30 og ikke 19:30 som vanlig. Stemmer dette? Noen mulighet for at de kommer med en 19:30 flyvning senere?

Back