Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Dette er veldig random. Det går ofte A321, men sjelden med skikkelige seter.

Det var plutselig satt opp på BA763 den 2/7 og 12/7 (kanskje oftere, men det er dagene jeg har booket). Men jeg tipper det raskt kan endres.

Åja, uansett bra opplevelse og service :)

Hola!
Har noen Avios som ryker på dato i løpet av sommeren. De skal brukes til en Londontur fra Osl om ikke lenge. Utreise mandag ettermiddag, hjemreise onsdag utpå dagen. Har poeng nok til C en av veiene. Hvilken vei bør jeg velge?

Hola!
Har noen Avios som ryker på dato i løpet av sommeren. De skal brukes til en Londontur fra Osl om ikke lenge. Utreise mandag ettermiddag, hjemreise onsdag utpå dagen. Har poeng nok til C en av veiene. Hvilken vei bør jeg velge?

Om du ikke har status som gir deg loungetilgang ville jeg valgt business på hjemreise. Min personlige erfaring er at jeg ofte tilbringer mer tid på flyplassen på hjemreise enn på utreise (og loungen på LHR er bedre enn på OSL)

PS: Flights mellom 14:00 og 16:59 serverer afternoon tea i business som jeg personlig ikke er så glad i...

Last edited:

Om du ikke har status som gir deg loungetilgang ville jeg valgt business på hjemreise. Min personlige erfaring er at jeg ofte tilbringer mer tid på flyplassen på hjemreise enn på utreise (og loungen på LHR er bedre enn på OSL)

Tusen takk!
Ingen status, så rådet er veldig velkomment. Tenkte litt i de baner selv; derfor spørsmålet. Godt kjent på Osl-loungen som FB-addict, så det kan bli artig å prøve noe annet. Kjøper meg vel uansett en plass på vei ut om det trengs. Får man litt mer value på Fasttrack på security også?

PS: Flights mellom 14:00 og 16:59 serverer afternoon tea i business som jeg personlig ikke er så glad i...

Finfint! Da blir det halv seks avgangen. :D

Fasttrack og lounge på Heathrow er vel mye mere verdt enn på Gardermoen ja :) Og for min del er det alfa omega med litt enklere reiseopplevelse etter en langhelg og man reiser hjem passe redusert etter helgens utskeielser :P

Fasttrack og lounge på Heathrow er vel mye mere verdt enn på Gardermoen ja :) Og for min del er det alfa omega med litt enklere reiseopplevelse etter en langhelg og man reiser hjem passe redusert etter helgens utskeielser :P

Takker!
Er enig i at det er deilig med litt xtraservice på veien hjem, men det er veldig gøy med litt bobler på veien ut også.
Ender nok opp med det første og betaler for det siste :D
Ha en herlig helg!

En liten grunn til optimisme for dere med BA Silver og har et lite håp om complimentary upgrades. Ble oppgradert WT -> WTP LHR-BOS for et par dager siden, både jeg og reisefølget (statusløs) fløy på billigste eco promo fare (O).

En liten grunn til optimisme for dere med BA Silver og har et lite håp om complimentary upgrades. Ble oppgradert WT -> WTP LHR-BOS for et par dager siden, både jeg og reisefølget (statusløs) fløy på billigste eco promo fare (O).
Ble dere oppgradert ved gate, spurte dere om upgrade og møtte dere opp tidlig?

Litt oppgradert frokost på OSL-LHR nå. 2 valg av retter og en god kjekspakke som bonus

Ble dere oppgradert ved gate, spurte dere om upgrade og møtte dere opp tidlig?

Spurte ikke, fikk nye boardingpass da vi skulle inn i loungen på LHR. Hadde da rundt 4 timer connection mellom OSL-flighten og neste til BOS. Jeg så tidlig på setekartet at WT kom til å bli relativt fullt, så jeg antok først at det var en operational upgrade. Dog var det 6-7 ledige seter i WT da jeg sjekket underveis til BOS.

Spurte ikke, fikk nye boardingpass da vi skulle inn i loungen på LHR. Hadde da rundt 4 timer connection mellom OSL-flighten og neste til BOS. Jeg så tidlig på setekartet at WT kom til å bli relativt fullt, så jeg antok først at det var en operational upgrade. Dog var det 6-7 ledige seter i WT da jeg sjekket underveis til BOS.

Pleier å stå "Invol OpUp" på boardingkoret om det er gruennen. Sannsynlig gjorde det det proaktivt, men så ble det no-show på en del folk. Har opplevd å få det ved innsjekk (OLCI), ved transfer-security (LHR), i longe og ved gate (LHR).

Pass på Avios/TP - hender det blir krøll og "0" poeng.

Pleier å stå "Invol OpUp" på boardingkoret om det er gruennen. Sannsynlig gjorde det det proaktivt, men så ble det no-show på en del folk. Har opplevd å få det ved innsjekk (OLCI), ved transfer-security (LHR), i longe og ved gate (LHR).

Pass på Avios/TP - hender det blir krøll og "0" poeng.

Takk for tips, riktig antall avios/TP er allerede kreditert. Ble faktisk oppgradert på returen også, dog uten reisefølget denne gang, så her har de nok gått slavisk etter status. Stappfullt i alle klasser, men sto ikke noe om "Invol OpUp" på boardingkortet. Synes forøvrig WTP på de gamle 747ene var en solid downgrade fra tilsvarende seter på 777, ikke bare pga dårlig underholdningssystem, men også pga setekomfort.

Har selv en gang opplevd som sølvgutt at både jeg og et statusløst reisefølge ble oppgradert fra WT til WTP. Vi var på totalt separate bookinger, og det eneste som linket oss var at jeg hadde gjestet han inn i en av loungene på LHR (oppgraderingen skjedde da vi skulle inn i neste lounge).

Det kan jo ha vært tilfeldig, men jeg tviler da vi ble plassert på samme toseter i en ellers halvfull WTP-kabin.

Re: British Airways-tilbud (2016)

Hei
Vi skal reise BGO-LHR-IAD YYZ-LHR-BGO i Oktober/November. Eg skulle inn å se hva de kostet å sitte oppe på A380 fra LHR til IAD. Men får ikke velge seter på denne turen. ( Det står at vi må vente til vi sjekker inn ) Får mulighet til å reservere seter på de 3 andre flightene. Noen som vet hva som gjør det ?

Hei
Vi skal reise BGO-LHR-IAD YYZ-LHR-BGO i Oktober/November. Eg skulle inn å se hva de kostet å sitte oppe på A380 fra LHR til IAD. Men får ikke velge seter på denne turen. ( Det står at vi må vente til vi sjekker inn ) Får mulighet til å reservere seter på de 3 andre flightene. Noen som vet hva som gjør det ?
Er det ikke vanlig policy for BA at man ikek får velge seter før mansjekker inn... med mindre man har status eller betaler ekstra, og det selv på biz.

Er det ikke vanlig policy for BA at man ikek får velge seter før mansjekker inn... med mindre man har status eller betaler ekstra, og det selv på biz.

Men hvorfor er det bare på den flighten vi ikke får velg seter ? Får velge på de 3 andre flightene

Men hvorfor er det bare på den flighten vi ikke får velg seter ? Får velge på de 3 andre flightene

Kan tenkes at det er solgt så mange setevalg at de ikke tør selge flere, i frykt for å splitte familier

Noen som vet hvordan det vil gå med en liten segment run LHR-Leeds/Bradford. Tenkte å ta samme fly tilbake på en lørdag med 40 minutter turn around, men må man helt ut og gjennom security igjen, eller er det intern security. Antar det uansett er security ved transfer i UK.

Antar det uansett er security ved transfer i UK.
Generel er det ikke krav om ny sikkerhetssjekk i UK når man har transfer fra domestic flights. (Har ikke vært i Leeds så kjenner ikke layout der)

Back