Jeg skal for første gang fly Qatar til Bangkok i april. Til min store overraskelse fikk jeg mail nå med setereservasjon.
Flyr alltid DY og TG, men til 2900 kr bakerst med burhønsene og meget gode avgangstider så var saken biff.
Jeg er jo meget skeptisk til dette, håper noen har lyst til å dele litt erfaringer:
1. Hvordan er servicenivået ombord ift Thai på økonomi? Rett ut: er de rause med serveringen?
2. Hvordan er det å manøvrere seg rundt på flyplassen i Doha? Jeg har 50 minutter connection videre, så nytter ikke å somle.
3. Hvis det er ledig på business, får man mail om dette? Noen erfaringer med prisnivå for å oppgradere?
Kanskje at det ikke serveres pre-departure champis fra cph? Grunn god nok til å unngå dette fordomsfrie landetPH-BXA
Hvilken service er det du benytter deg av som du ikke er fornøyd med?
Er det ikke stortsett gå av flyet, vente/lounge, skanne BP (pip), gå ombord??? Hvilket service behov trenger du?
Kanskje at det ikke serveres pre-departure champis fra cph? Grunn god nok til å unngå dette fordomsfrie landet![]()
Har kun hatt 2 QR-flightar ut frå CPH og på begge vart det ikkje servert pre-depaturte drinks. Ikkje at det øydela opplevinga nevneverdig, men
Ut frå OSL har eg aldri opplevd å ikkje få pre-departure drink.
Ein liten kuriositet når eg flaug ut frå DEL, fekk servert pre-departure drink, før den vart dratt inn igjen 5 minutt seinare (flyvertinna hadde tydeligvis gjort ein feil).
Jeg vet ikke hva årsaken var, flyvertinnen (i cph) svarte bare at de ikke hadde lov til å servere alkoholholdige drikker før avgang.
Det samme skjedde forøvrig på vei hjem fra Singapore for tre uker siden. Ingen pre-departure champagne der heller.
Noen som vet hva dette skyldes? Jeg vil gjette på at det ikke har noe med avgifter å gjøre, men snarere lokale lovreguleringer.
Dette har vært oppe tidligere da SAS en periode ikke gjorde dette (det er nå gjeninnført mener jeg og huske) da flasker som ble åpnet på bakken tilhørte et annet avgiftsregime enn de i luften. Alkoholavgiften i seg selv utgjorde ikke så mye, men byråkratiet og papirarbeidet gjorde flasken ganske dyr. Så mulig det er det som gjør at QR har valgt bort dette her?
Fikk booket tidligere i dag, men når jeg sjekket nå tidligere i kveld,
var "Business Promotion"-borte fra de avgangene vi vurderte; tror ikke
det var så mye billetter, og flere av de billigste prisene; var med nesten
ett døgn overlay i Doha, slik at man måtte booke hotell. Vi løste det, ved
å fly C-klasse på vei ned, og tok Economy på vei hjem, det kom på ca.
kr: 9.200.- pr. person; med ca. kun 2t overlay begge veier.
Qatar Airways spanderer hotell når korteste connection er over 8 timer.
En sannhet med masse modifikasjoner. Da jeg kom til Doha var det over 8 timer til neste fly dit hvor jeg skulle, men de nektet å dekke noe da det hadde vært mulig å reise dit hvor jeg skulle en helt annen dag, til høyere pris og med connection på under 8 timer.Qatar Airways spanderer hotell når korteste connection er over 8 timer.
Ved schedule change som gjør at MCT i Doha blir 20 min, hvem er det som har ansvaret for å booke om billetten, QR eller (online)reisebyrået som billetten er bestilt hos?
La meg gjette ... OSL-DOH-BKK QR176/QR836?:drunk: Jeg er også rammet. Det verste er at neste fly med lovlig forbindelse til BKK er en B777.
![]()