Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Du har nok oversett noen meldinger ja. Det går nå an å booke / betale alle billetter med poeng. I booking dialogen er ordinære bonusbilletter merket med en liten runding i gull og vilkårene vises når du klikker på avgangen.

Ser den nå ja. Så det betyr at jeg faktisk må LESE vilkårene også - og ikke bare klikke meg gjennom de? [emoji3]

Ser den nå ja. Så det betyr at jeg faktisk må LESE vilkårene også - og ikke bare klikke meg gjennom de? [emoji3]

Nei langt ifra. Men noen ganger kan man faktisk spare litt tid og krefter på det. Det blir en personlig avveiing. ;)

Skal til ALC via OSL i sommer. 4-5 timer transfer.

5 Pax på samme bestilling, dvs. fruen, og 3 unger @14, @10 og @4 år.

Er sannsynligvis tilbake på EBD før den tid og reisen er med SK.

Tidligere har det vært null problem å dra med familien inn på loungen og vi har faktisk et par solskinnshistorier der SAS-damene virkelig har tatt vare på oss og til de grader spikret min lojalitet til SK

Noen som har erfaring med slikt nå for tiden?

Skal til ALC via OSL i sommer. 4-5 timer transfer.

5 Pax på samme bestilling, dvs. fruen, og 3 unger @14, @10 og @4 år.

Er sannsynligvis tilbake på EBD før den tid og reisen er med SK.

Tidligere har det vært null problem å dra med familien inn på loungen og vi har faktisk et par solskinnshistorier der SAS-damene virkelig har tatt vare på oss og til de grader spikret min lojalitet til SK

Noen som har erfaring med slikt nå for tiden?

Hvis det er en SAS-lounge så er dette uproblematisk som EBG/EBD. Fra SAS-nettsidene:
"You may bring one guest or up to four family members (spouse/partner/parents/children). "

Hvis det er en SAS-lounge så er dette uproblematisk som EBG/EBD. Fra SAS-nettsidene:
"You may bring one guest or up to four family members (spouse/partner/parents/children). "

Flott!

Tenkte ikke på å sjekke websidene men det tar vekk sjarmen med å vanke i forumet ;)

Flott!

Tenkte ikke på å sjekke websidene men det tar vekk sjarmen med å vanke i forumet ;)

Gjelder vel og merke kun i SAS sine egne lounger. Hos andre *A-selskaper gjelder en gjest.
(Men du skal jo til ALC, så du slipper å tenke på det etter at SAS forbedret vekk loungekontrakten der nede ;))

Smart Pass – noen som bruker det fortsatt? Og hva skjer egentlig om man plasserer det bakpå en moderne iPhone som har NFC-leser/sender?

Ser ut til at jeg kommer til å mangle 2000 grunnpoeng mot slutten av mars med mine planlagte reiser... Hvis jeg kjøper disse 2000 grunnpoenene, vil det telle mot lifetime gold, eller må man fly inn disse poengene for at det skal gjelde?

Er det mulig å bruke SAS Eurobonuspoeng til å oppgradere f.eks. fra økonomi til Economy+ eller Premium+ hos United?

Ser ut til at jeg kommer til å mangle 2000 grunnpoeng mot slutten av mars med mine planlagte reiser... Hvis jeg kjøper disse 2000 grunnpoenene, vil det telle mot lifetime gold, eller må man fly inn disse poengene for at det skal gjelde?

Det er jeg ganske sikker på teller ja, gull opptjent med hjelp av statusgivende poeng fra kredittkort teller. Det som ikke teller er gavegull eller om man har fått gull som goodwill selv om man manglet noen poeng/flighter.

Det er jeg ganske sikker på teller ja, gull opptjent med hjelp av statusgivende poeng fra kredittkort teller. Det som ikke teller er gavegull eller om man har fått gull som goodwill selv om man manglet noen poeng/flighter.

Jeg blir usikker på om det stemmer ut fra det som SAS sier på Lifetime Gold-sidene (min utheving):

Du kan bli tildelt et Lifetime Gold-medlemskap hvis du kvalifiserer deg for EuroBonus Gull i ti år på rad fra 2002 ved å opptjene grunnpoeng eller ved å ta kvalifiserende reiser med SAS eller Widerøe.

Er ikke årlige statusgivende kredittkort-poeng alltid statuspoeng og ikke grunnpoeng? Mulig dette har vært diskutert tidligere.

Jeg blir usikker på om det stemmer ut fra det som SAS sier på Lifetime Gold-sidene (min utheving):

Er ikke årlige statusgivende kredittkort-poeng alltid statuspoeng og ikke grunnpoeng? Mulig dette har vært diskutert tidligere.

Erfaringer fra naboforumet inkl. bekreftelse fra Diamantmailen til SAS har bekreftet at statuspoeng fra kredittkort og kjøpte grunnpoeng teller mot LTG.

Erfaringer fra naboforumet inkl. bekreftelse fra Diamantmailen til SAS har bekreftet at statuspoeng fra kredittkort og kjøpte grunnpoeng teller mot LTG.
Idag ja, men husk at dette er regler som kan endres.

Når jeg flyr med andre selskaper i Star A enn SAS (bl.a. UA, LH, AC og TG), får jeg bare registrert poengene men ikke flyvningene på EB-konto. (Jeg får også registrert flyvninger med Widerøe.)
Er det noen som vet om det alltid har vært slik, eller er dette noe nytt?

Når jeg flyr med andre selskaper i Star A enn SAS (bl.a. UA, LH, AC og TG), får jeg bare registrert poengene men ikke flyvningene på EB-konto. (Jeg får også registrert flyvninger med Widerøe.)
Er det noen som vet om det alltid har vært slik, eller er dette noe nytt?

Har alltid vært slik og det stemmer også. Kun SAS og Widerøe sine kommersielle flyvninger som teller som flights

Kan man sette Eurobonus-medlemskapet på pause?

Ser at det har vært snakk om dette før

Mistenker at jeg vil få lavere reiseaktivitet siste halve året av opptjeningsperioden min grunnet Corona-viruset

Takk for fine svar! Da satser jeg på at det går. Legger inn en oppgraderings request i tillegg, så får vi se hva som skjer!

Back