Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg har ikke fått inn bonuspoeng fra SAS flighter siden 31. Oktober. AmEx og Widerøe tikker inn som vanlig. Noen andre som opplever problem med Eurobonus?

Re: Point Sharing - Eurobonus

Hva er ulempen med det?

Kommer helt an på hvor godt forhold du har til de du er sammen med i poolen. Når kontoene skilles kan du f.eks oppleve at det er trukket 200 000 poeng fra din konto, og 40 000 fra den andre, siden det alltid er de eldste poengene som trekkes først.

Noen opplever ulik belastning som en ulempe, andre ikke. Skjevheten trer først i kraft når en skiller kontoene.

Har jeg skjønt dette riktig?

Go for poeng + Plusgrade til Biz for poeng = 0 poeng
Go for poeng + Plusgrade til Biz for penger = 0 poeng
Go for penger + oppgradering på flyplass til Biz for poeng = Opptjening som Go
Go for penger + oppgradering på flyplass til Biz for penger = Opptjening som Go
Go for penger + Plusgrade til Biz for poeng = Opptjening som Biz
Go for penger + Plusgrade til Biz for penger = Opptjening som Biz

Har bare prøvd Go for penger og plusgrade til Plus for poeng = opptjening som for Plus.
Dette var slik for både CPH-LHR og LHR-OSL i oktober. Så der var det ingen business.

Det er det som har gjeldt, men har hørt at det var planer om å ikke lengere gi økt opptjening om man kjøpte billett for penger og oppgraderte via Plussgrade for poeng.

Ville finne ut hva status er.

Hei,
Lurer på en ting.
Jeg er gull nu og bliver diamant i december.
Min optjeningsperiode er januar - december.
Vil jeg kunne gi et gull kort til min bror når jeg bliver det i december og et nytt til fruen i januar da dette vil være en ny periode?
Hvis ja, hvor lenge vil de være gull?

Hei,
Lurer på en ting.
Jeg er gull nu og bliver diamant i december.
Min optjeningsperiode er januar - december.
Vil jeg kunne gi et gull kort til min bror når jeg bliver det i december og et nytt til fruen i januar da dette vil være en ny periode?
Hvis ja, hvor lenge vil de være gull?

Slik var det tidligere, men det ble endret i fjor eller noe. Kvoten på å gi bort kort følger utløpsdato på statusen din. Dvs hvis du kvalifiserer til EBD fra et lavere nivå som deg, så har du statusen ut denne og neste kval.periode + 3 mnd grave, og du kan gi bort EBG én gang til statusen utløper. Hvis man rekvalifiserer til EBD får man ny kvote i hver periode siden utløpsdato forlenges med 12 mnd

Er variabel prising av bonusreiser en greie nå? Fikk disse alternativene for TRD-OSL, riktignok på en belastet dato. 43850 poeng for ruting via BNN og BOO er ganske heftig.

Attachments

• Screenshot 2019-12-11 at 17.13.09.png
    Screenshot 2019-12-11 at 17.13.09.png
    72.6 KB · Views: 388

Er vel slik at man nå kan kjøpe vanlige billetter for en hinsides mengde poeng

Er vel slik at man nå kan kjøpe vanlige billetter for en hinsides mengde poeng

Takk for info, hadde ikke fått med meg det. Er jo faktisk greit å ha muligheten hvis ordinære billetter er litt hinsides de også.

Takk for info, hadde ikke fått med meg det. Er jo faktisk greit å ha muligheten hvis ordinære billetter er litt hinsides de også.

Dette har vært mulig hele tiden. De har tydeligvis lagt om nå så man får dette opp først. Om man "tuner" litt så får man opp bare rene bonusbilletter.

Jeg ser den andre tråden om kjøp/salg av EBG er helt låst nå – betyr det at slike tråder ikke lenger er tillatt her for oss som ønsker å kjøpe?

Jeg ser den andre tråden om kjøp/salg av EBG er helt låst nå – betyr det at slike tråder ikke lenger er tillatt her for oss som ønsker å kjøpe?

Korrekt, den trafikken får tas andre steder

Er variabel prising av bonusreiser en greie nå? Fikk disse alternativene for TRD-OSL, riktignok på en belastet dato. 43850 poeng for ruting via BNN og BOO er ganske heftig.

Ser også ut til at en kan risikere at billetter for poeng plutselig bookes inn i "vanlig" kategori med "vanlige" avbestillingsfrister. Jeg bestilte en enkeltreise til Trondheim for 9870 poeng + avgifter (valgte ikke poeng + penger) og når jeg nå ønsker å avbestille etter mer enn 24 timer så fikk jeg beskjed om at [SVORSK] "du har bookat en ordniarie biljett som inte är refunderbar" [/SVORSK]. Billettklassen er "K". Er dette nytt også, eller er det julevikarer i kundeservice som ikke kjenner til reglene?

Update: Måtte sjekke med en annen konsulent via chat'en og fikk da svar: "Da dette er en vanlig billet for poeng vil du bare få skatter og avgifter tilbake. Ikke poeng." Det betyr vel da i praksis at alle reiser som er priset over normal poengsum (som i mitt tilfelle ville vært 6000 for enveis innenlandsreise) faller i denne kategorien og ikke omfattes av ordinære regler for bonusreiser. Jeg tror ikke jeg overså noen varsler / meldinger om dette under booking-prosessen, men det kan jo ikke helt utelukkes.

Last edited:

Du har nok oversett noen meldinger ja. Det går nå an å booke / betale alle billetter med poeng. I booking dialogen er ordinære bonusbilletter merket med en liten runding i gull og vilkårene vises når du klikker på avgangen. «Vekslingskursen» ser ut til å ligge på rundt 10 poeng per krone før skatter og avgifter så ikke noen upris syntes jeg personlig. Ser ut som man kan kombinere vanlige bonusbilletter og denne typen billetter i en og samme tur / retur booking. Gullkort holdere får 10% rabatt på poengprisen. Syntes egentlig dette er et positivt tiltak fra SAS[emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back