Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hva betyr egentlig denne nyheten fra SAS på Facebook?
SAS has therefore decided to honor our frequent flyers’ dedication and engagement to SAS and EuroBonus by offering EuroBonus members a 12-month extension on their current membership level. This benefit will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights.
The benefit will be applied to members that have a qualification period with expiry date March 31st 2020 until February 28th, 2021.
Betyr det at alle de som hadde opptjeningsperiode som gikk ut juni 2020 vil få forlenget oppsamlingsperiode, hvor de beholder privilegier fra status oppnådd fra forrige periode, helt til juni 2021? Man vil altså behandle det som ett år med to års varighet.

Men på https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/ står det
The membership level extension benefit means that at your membership level expiry date you will be renewed with current tier level regardless if you have reached the limit for renewal in your previous qualification period.
Som tyder på at personen får godkjent opptjening til gull i perioden frem til juni 2020 uansett hva han har tejent opp. Og må altså begynne på 0 og tjene opp statsen på nytt i peroden juli 2020 til juni 2021.


Og så kommer SAS også med denne på websidene:
If your current membership level is Gold or above and you are eligible for the membership level extension benefit, then your extended membership level year will raise your counter for consecutive Life time gold year according to EuroBonus program rules for Life time gold.
Dette ser ikke ut til å være implementert enda for denne perioden er enda ikke telt med for meg.
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Vær oppmerksom på at SAS ikke vil forlenge gyldighet på poeng nå så man bør planlegge litt om man har poeng på vi ut.

Ser på andre forumer at SAS overhodet ikke vil forlenge gyldigheten av poeng man har på konto til tross for at det er begrenset med muligheter å bruke dem nå.
(Det var en som hadd snakket med en agent som mente man allerede hadde hatt fem år på å bruke dem opp så det fikk holde)

Star-bookinger er ikke mulig, svaret til SAS er å booke med SAS og WF. Iflg. callsenteret så har de tilgang til Star-seter, men får ikke lov til å utstede billetter, selv ikke så langt som 12 mnd frem i tid.

Se også vedlegg fra https://www.flysas.com/us-en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
 

Attachments

  • sas.jpg
    sas.jpg
    90.2 KB · Views: 1,000
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

...og EB-butikken er stengt, eller i hvert fall begrenset til bruk av maksimalt 5000 pts., så poeng-formuen ble over natten nærmest ubrukelig. Takk, SAS.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg prøvde to ganger å bestille bonusbilletter innenlands forrige uke, begge gangene kom jeg til betalingssiden, og ikke lenger. Nå er 12.000 poeng borte, uten noe tegn til verken reisene eller info om det i poengoversikten. En´av bestillingene var synlig i `mine bookinger´ en kort stund, men nå er alle spor av både poeng og bestillinger ikke-eksisterende, også for Sas i Estland.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Sikker rimelig repetitivt sprøsmål, men noen som vet når Star Alliance bookinger og enda bedre CT bookinger åpner igjen?

Og nummer to - Ser en del ikke reise-nerd venner begynner å nærme seg 500k poeng og to (til fire) CT billetter.. Hva skjer med denne enorme mengden "gratis" billetter som folk kommer til å gå bananas med når ting åpner? Det må jo bli en devaluering eller lignende temmelig kjapt?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg prøvde to ganger å bestille bonusbilletter innenlands forrige uke, begge gangene kom jeg til betalingssiden, og ikke lenger. Nå er 12.000 poeng borte, uten noe tegn til verken reisene eller info om det i poengoversikten. En´av bestillingene var synlig i `mine bookinger´ en kort stund, men nå er alle spor av både poeng og bestillinger ikke-eksisterende, også for Sas i Estland.

SKIT som har stjelt alle bonuspoenga dine? Nei her må det klages - om Tallinn ikke greier det bør man ta det med Forbrukerrådet eller annen klageinstans.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Sikker rimelig repetitivt sprøsmål, men noen som vet når Star Alliance bookinger og enda bedre CT bookinger åpner igjen?

Og nummer to - Ser en del ikke reise-nerd venner begynner å nærme seg 500k poeng og to (til fire) CT billetter.. Hva skjer med denne enorme mengden "gratis" billetter som folk kommer til å gå bananas med når ting åpner? Det må jo bli en devaluering eller lignende temmelig kjapt?


Jeg vet ikke om det henger ammen med "SAS Upgrade", for der er alt stengt til 31 august 2020.

SAS Upgrade
Due to the current situation SAS have decided to temporary halt our bidding and reject all bids on/before 31 August 2020. It’s still possible to buy an upgrade for our long-haul flights at the airport.
From 1 September 2020 you can start to bid for an upgrade on your flight again. Please note that we might have limited offers on the ground and onboard.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det mulig å kansellere hjemreisen av en EB billett? CPH-OSL.

Og får man da refundert 8000p + skatter/avgifter for returen?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det mulig å kansellere hjemreisen av en EB billett? CPH-OSL.

Og får man da refundert 8000p + skatter/avgifter for returen?

Har du starta på (ut-)reisen er det ikke mulig å endre eller kansellere returreisen.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg fikk gave-gull av en god venn rett etter at en ny periode startet i februar i år. Trenger egentlig en oppklaring på hvor lenge dette gull-medlemskapet varer. Stemmer det at det varer ut inneværende periode + neste? I så fall nesten to år i mitt tilfelle?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Lurer allerede nå på hva som vil bli stå for min inneværende statusperiode som startet 1/6 (kun en kvalifisert flyvning så langt), hvordan verden vil se ut fram mot neste vår, hvor mange poeng og flyvninger Sas vil kreve for gullstatus når vi kommer så langt (forhåpentligvis eksisterer Sas enda da).
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hva skjedde egentlig med at SAS endret på "reiser bestilt med poeng" siden?
Før var det jo veldig enkelt og greit xx poeng på de fleste flygninger og yy på noen få andre. Resten var utsolgt.

Nå er det en vill spredning av poeng mellom 6.000 og flere hundre tusen.
Hvem F betaler 156.000 poeng for 1 vei innenlands?????

Utrolig useriøst spør du meg.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

De har bare slått sammen muligheten til å kjøpe vanlige billetter for bonuspoeng (som igjen gir opptjening av bonuspoeng) og det å kjøpe ordinære bonusbilletter for bonuspoeng til ett og samme søk.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

De har bare slått sammen muligheten til å kjøpe vanlige billetter for bonuspoeng (som igjen gir opptjening av bonuspoeng) og det å kjøpe ordinære bonusbilletter for bonuspoeng til ett og samme søk.

Så om jeg blåser 150.000 bonuspoeng på enveis internt i Norge så så tjener jeg også noen få bonuspoeng? Latterlig.

Det ble vanlig Go billett til 949,- på meg for denne turen.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Nå er dette virkelig en edge case da, alt over de vanlige 6k for innenlands i GO gir poeng, så det er jo ikke så latterlig
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Nå er dette virkelig en edge case da, alt over de vanlige 6k for innenlands i GO gir poeng, så det er jo ikke så latterlig

Vel, det var minst 18.000 poeng og de fleste lå på mellom 25' og 40'. Må si det fortsatt er ganske vilt selv om man tjener et par poeng på flighten....
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Nok et argument for at poengopptjening burde vært knyttet til antal kroner brukt. Da slipper man slike diskusjoner...selv om det da blir 0 når man bruker poeng
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Blir jo litt som å betale med penger, noen ganger koster billetten 349 kroner, andre ganger 3297 kroner
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Neste måned har jeg en bonusbooking i SAS Plus TXL-CPH-OSL, med avgang 21:15 fra Berlin, flybytte i Køben og ankomst Oslo rett over midnatt. Deretter en leg til i Norge neste dag.

Avgangen TXL-CPH er ikke lenger mulig å booke. Gullmailen insisterer på at flyet skal gå, men at det er utsolgt. Dette synes jeg virker underlig. Ikke ett eneste sete på de 7 radene avsatt til Plus er booket (annet enn det ene jeg selv har booket), og avgangen er ikke bookbar noen som helst dato fra i dag og til slutten av oktober.

Så jeg tror vel egentlig ikke så mye på at TXL-CPH kommer til å gå som planlagt.... Hvor god tid har SAS på å orientere meg om en ombooking? Booker de over til LH dersom de ikke selv får til noen fornuftige korrespondanser?
 
Back
Top