Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Sikkert ikke mulig, men spør alikavel.

Om vi er 5 stykker som skal på tur. Kan jeg booke 4 billetter på Eurobonus, en for cash, og så slå sammen disse bookingene ?

SAS EB og Hertz opptjening

Flytt til riktig tråd om feilplassert.

Hvor lang tid tar det før man får godskrevet poeng fra ekstra opptjening for bilutleie?Hertz gav ekstra poeng for bestillinger fra før 30. juni eller deromkring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da kom det et hyggelig svar tilbake fra SAS og jeg har fått godskrevet både poeng og legs - Topp service!

Jeg hadde tenkt å prøve meg på det samme, men det var veldig vanskelig å finne en mailadresse å sende til. "Kontakt oss" henviser bare til masse telefonnummer.
Noen som vet hvilken adresse man kan bruke for å komme i kontakt med SAS / EuroBonus?

Jeg hadde tenkt å prøve meg på det samme, men det var veldig vanskelig å finne en mailadresse å sende til. "Kontakt oss" henviser bare til masse telefonnummer.
Noen som vet hvilken adresse man kan bruke for å komme i kontakt med SAS / EuroBonus?

Har du gull eller diamant har du en epost, ellers må du ringe.

Poeng som utløper

Når det står i Appen at jeg har XX poeng som utløper i September betyr det da 01. September eller 30. September?

Re: Poeng som utløper

Poengene er gyldige ut måneden som er satt som utløpsdato

På en tur litt senere i år skal jeg reise SK-LH-LH-LH-LH-SK. Den første flighten vil være den som vipper meg opp til EBG. Finnes det noen mulighet for å få den godskrevet så kjapt at jeg kan få *G uttelling på LH-flightene samme dag og fire dager senere?

På en tur litt senere i år skal jeg reise SK-LH-LH-LH-LH-SK. Den første flighten vil være den som vipper meg opp til EBG. Finnes det noen mulighet for å få den godskrevet så kjapt at jeg kan få *G uttelling på LH-flightene samme dag og fire dager senere?

Anbefaler å følge med i appen. Om den blir kreditert før LH-flightene, ring reisebyrået og få dem til å legge inn EBG-nr i booking. Ev ta det i innsjekk.

Anbefaler å følge med i appen. Om den blir kreditert før LH-flightene, ring reisebyrået og få dem til å legge inn EBG-nr i booking. Ev ta det i innsjekk.

Det er jo greit nok. Men det tar gjerne 4-5 dager før flighten blir registrert. Så om jeg har 44 kvalifiserende legs og flyr inn til OSL vil jeg jo ha 45, men systemene vil neppe vise det umiddelbart.

Jeg gjetter på at jeg vil klare å snakke meg inn i SK-lounge på OSL ved å vise SAS-appen med 44 legs og boardingkortet fra den 45. flighten, men ser for meg at det neppe går på *A-lounger senere samme dag, elelr senere i uka dersom flighten ennå ikke er blitt kreditert.

Så det jeg lurer på er om det er noen skranke på OSL, telefon eller nettjeneste som kan sørge for at statusendringen blir effektuert med en gang?

Jeg var i en lignende situasjon for mange år siden, da sendte jeg bilde av boarding pass på papir for den siste flighten til gull.no@sas.no og ble oppgradert i systemet i løpet av kort tid. Vet ikke om det er samme servicenivå fortsatt, men verd å prøve.

Lurer på noe siden jeg flyr så sjeldent:
Er det hvem som utsteder billetten eller hvem man flyr med som er teller ved opptjening?

Har hatt to flighter i bookingklasse T. Bookingen var gjort via Croatia Airlines og det stod OU på boardingkortene, men det var Austrian som fløy. I Eurobonus tjener man poeng for T hos Croatia, men ikke for T hos Austrian.

Du får poeng til SAS EuroBonus basert på bookingklasse hos flyselskapet som flyr. Merk at denne kan endre seg ved codeshare.

Hos Star Alliance er det alltid operating carrier (den skuta som flyr) som bestemmer milesopptjening.

Denne står i kontrast til de to andre setningene du kom med. Det er jo codeshare jeg snakker om.

Som sagt, er operating carriers opptjening som gjelder, helt uvesentlig hvor du kjøper billetten. Men ved codeshare så hender det bookingclasse «endret». I ditt tilfelle så T kjøpt gjennom Croatian, kan være noe annet hos Austrian. Akkurat hva er litt bingo

Som sagt, er operating carriers opptjening som gjelder, helt uvesentlig hvor du kjøper billetten. Men ved codeshare så hender det bookingclasse «endret». I ditt tilfelle så T kjøpt gjennom Croatian, kan være noe annet hos Austrian. Akkurat hva er litt bingo
Aha, da misforstod jeg. Trodde at det var opptjeningen som kunne endres. Vet at bookingklasse kan endres og den var ikke endret i dette tilfellet.

Er det bare jeg som sliter med å få poeng fra SK-flighter registrert automatisk?

Jeg har registrert EB-nummeret mitt i alle kanalene jeg registrerer reiser, og det er uten unntak påført boardingkortet (uten at jeg har gjort noe ved innsjekk). Identisk navn på billett og EB-medlemskap.

Likevel ser jeg at poeng og tellende segment nesten aldri havner på kontoen min av seg selv, jeg må i 9 av 10 tilfeller retroregistrere (som fungerer fint, men begynner å bli kjedelig). Poeng fra andre selskaper (WF, LH, UA...) er inne på konto en dag eller to etter flygningen, mens SK-poengene ikke dukker opp - selv om dette er på samme reservasjon.

Er det bare jeg som sliter med å få poeng fra SK-flighter registrert automatisk?

Jeg har registrert EB-nummeret mitt i alle kanalene jeg registrerer reiser, og det er uten unntak påført boardingkortet (uten at jeg har gjort noe ved innsjekk). Identisk navn på billett og EB-medlemskap.

Likevel ser jeg at poeng og tellende segment nesten aldri havner på kontoen min av seg selv, jeg må i 9 av 10 tilfeller retroregistrere (som fungerer fint, men begynner å bli kjedelig). Poeng fra andre selskaper (WF, LH, UA...) er inne på konto en dag eller to etter flygningen, mens SK-poengene ikke dukker opp - selv om dette er på samme reservasjon.
Det tar ofte flere uker før poeng for SAS-flighter dukker opp... selv om fligther fra andre selskaper dukker opp dagen etter. Må av og til etterregistrere, men da dukker det straks opp.

Man kan sikkert skylde på SK-IT.

Back