Da kom det et hyggelig svar tilbake fra SAS og jeg har fått godskrevet både poeng og legs - Topp service!
Jeg hadde tenkt å prøve meg på det samme, men det var veldig vanskelig å finne en mailadresse å sende til. "Kontakt oss" henviser bare til masse telefonnummer.
Noen som vet hvilken adresse man kan bruke for å komme i kontakt med SAS / EuroBonus?
Hva slags poeng i hvilken app?
På en tur litt senere i år skal jeg reise SK-LH-LH-LH-LH-SK. Den første flighten vil være den som vipper meg opp til EBG. Finnes det noen mulighet for å få den godskrevet så kjapt at jeg kan få *G uttelling på LH-flightene samme dag og fire dager senere?
Anbefaler å følge med i appen. Om den blir kreditert før LH-flightene, ring reisebyrået og få dem til å legge inn EBG-nr i booking. Ev ta det i innsjekk.
Denne står i kontrast til de to andre setningene du kom med. Det er jo codeshare jeg snakker om.Merk at denne kan endre seg ved codeshare.
Denne står i kontrast til de to andre setningene du kom med. Det er jo codeshare jeg snakker om.
Aha, da misforstod jeg. Trodde at det var opptjeningen som kunne endres. Vet at bookingklasse kan endres og den var ikke endret i dette tilfellet.Som sagt, er operating carriers opptjening som gjelder, helt uvesentlig hvor du kjøper billetten. Men ved codeshare så hender det bookingclasse «endret». I ditt tilfelle så T kjøpt gjennom Croatian, kan være noe annet hos Austrian. Akkurat hva er litt bingo
Det tar ofte flere uker før poeng for SAS-flighter dukker opp... selv om fligther fra andre selskaper dukker opp dagen etter. Må av og til etterregistrere, men da dukker det straks opp.Er det bare jeg som sliter med å få poeng fra SK-flighter registrert automatisk?
Jeg har registrert EB-nummeret mitt i alle kanalene jeg registrerer reiser, og det er uten unntak påført boardingkortet (uten at jeg har gjort noe ved innsjekk). Identisk navn på billett og EB-medlemskap.
Likevel ser jeg at poeng og tellende segment nesten aldri havner på kontoen min av seg selv, jeg må i 9 av 10 tilfeller retroregistrere (som fungerer fint, men begynner å bli kjedelig). Poeng fra andre selskaper (WF, LH, UA...) er inne på konto en dag eller to etter flygningen, mens SK-poengene ikke dukker opp - selv om dette er på samme reservasjon.