Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Da er klokken passert 07, og jeg er kommet i køen, og registrerer en ny forbedring. Før fikk du vite hvilken plass i køen du hadde etter at du hadde lagt inn ditt EB nummer. Dette er nå erstattet av reklame om Eurobonus og hvordan det fungerer samt om EB appen og hvordan dette fungerer. Er det bare rot i bolaget nå?

Er det i hele tatt prioritet for EBG/D i køen nå ? Tar i alle fall min. 20 min nå kontra 2-3 pre-korona.
Lar meg vel irritere ørlitegrann av mengden meldinger som leses opp (de fleste kan ikke bypass´es) før en i hele tatt komme til saken/ i køen, der det topper seg med `Hva synes du om oss´spørreundersøkelsesinvitten helt til slutt:
man blir ringt opp/ det legges igjen melding på telefonsvareren uavhengig om en takker nei/ avbryter anropet som kommer etter at en har kommet gjennom og fått bestilt.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg tror hele prioritetssaken er fjernet, og at alle nå har samme tilgang. Det forklarer i så fall også at det ikke var mulig å ringe utenfor åpningstid.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg har vært på telefon med SAS en del i det siste (uten G/D), til ulike tidspunkt. 20min høres veldig prioritert ut. Jeg har aldri hatt mindre enn 40min, men opp til to timer.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet om det er mulig å få tilgang til EB kontoen sin uten at man kjenner til hvilken epostadresse den er registrert på?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet om det er mulig å få tilgang til EB kontoen sin uten at man kjenner til hvilken epostadresse den er registrert på?
Kan du ikkje bruke nummeret til å få nytt passord, og logge inn med det? Eg kan ikkje bruke epost til å logge inn fordi same epost er brukt på to kontoar (ein kidd).
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet om det er mulig å få tilgang til EB kontoen sin uten at man kjenner til hvilken epostadresse den er registrert på?

Hvis du husker ditt gamle brukernavn så kan du bruke det i stedet for e-post.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er 24/7 kundeservice for EBD nå forbedret bort? Har prøvd i to dager utenom normal åpningstid nå, og får bare beskjed om at kontoret er stengt. På hjemmesiden under goder står det nå kun nevnt utvidet åpningstid uten å nevne hva det betyr.

EDIT: Jeg ringte kl. 19:10 i går og 06:30 i dag.

Da har jeg fått svar fra Diamant mailen, og det har tydeligvis vært en forbedring som SAS ikke har sett poenget i å informere om. De svarte følgende:
Jag har eskalerat ditt ärende och fått svar idag.

Öppetider för Diamantmedlemmar är mellan Måndag-Fredag kl 07.00-01.00 och lördag och söndag mellan kl 09.00-23.00.

Jag beklagar om du inte har kommit igenom när du har ringt till oss.

Jag hoppas du får svar nästa gång du ringer.

Med andre ord er det slutt på 24/7 service, evt. er dette det SAS definerer som 24/7. Blir det trøbbel utenfor disse tidene vil en med andre ord være overlatt til tilfeldighetene fremover.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Har et lite spørsmål mulig noen kan svare på. Har pga SAS sin kampanje, gått fra gull til diamant denne perioden. Artig det. Men i forhold til Star Alliance. Er det fortsatt definert som Gull?

Grunnen til spørsmålet er av praktiske årsaker. Booker ofte billetter med United. Der registreres EB med status indikator i tillegg til selve nr. Dvs EBGXXXXXXXXX eller EBSXXXXXXXXX avh. av status. Med Diamant. Skal jeg fortsatt registrere det som EBG?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Har et lite spørsmål mulig noen kan svare på. Har pga SAS sin kampanje, gått fra gull til diamant denne perioden. Artig det. Men i forhold til Star Alliance. Er det fortsatt definert som Gull?

Grunnen til spørsmålet er av praktiske årsaker. Booker ofte billetter med United. Der registreres EB med status indikator i tillegg til selve nr. Dvs EBGXXXXXXXXX eller EBSXXXXXXXXX avh. av status. Med Diamant. Skal jeg fortsatt registrere det som EBG?


Ja. Diamond er en ren SAS greie. Star Alliance har gull som høyeste felles nivå
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Takk for kjapt svar. Da legger jeg det inn med EBG. Godt nytt år!
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Det har ikke medført noe problem for meg å skrive inn EBD når jeg legger inn mitt EB nummer hos United, får gratis koffert nr 1 som vel er det viktigste når man bestiller basic flybilletter hos United. Noen ganger er det gratis å velge seter, andre ganger må jeg betale, gjør som regel det, siden flightene som oftest er smekkfulle for ikke å havne i b eller f sete.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Ryktes at SAS forlenger status ytterligere én periode på grunn av koronasituasjonen. Noen som har snakket med bolaget og kan bekrefte ryktet?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hei. Sitter her paa flyplassen utenlands og horte fra en annen nordmann her at han fikk hele reisen sin gratis fordi han hadde nok poeng. Dette er helt nytt for meg saa naa sitter jeg her og laerer meg om hvordan dette med flypoeng og bonuspoeng fungerer. Et spm jeg sliter a forstaa, hva er forskjellen paa eurobonus poeng og statuspoengene deres

Noen som kan forklare det setter jeg stor pris paa. Har i tillegg sett paa kredittkort test og ulike best i test for de som flyr en del. Mye varierte meninger ser jeg. Er eurobonus the way to go eller har noen andre noe annet bra de kan tipse om. Tusen takk hilsen en helt noob paa dette med poeng.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

at han fikk hele reisen sin gratis fordi han hadde nok poeng

Vedkommende overdriver mest sannsynelig litt da man stort sett må betale skatter og avgifter selv. Fordelen er at disse er lave hos SAS i forhold til bonusbilletter hos mange andre selskaper siden man ofte må betale drivstofftillegg på bonusbilletter.

Et spm jeg sliter a forstaa, hva er forskjellen paa eurobonus poeng og statuspoengene deres

Googlet kjapt og landet på denne siden som ser ut til å gi en grunnleggende innføring, så anbefaler en titt der.

https://eurobonusguiden.no/

Seksonen "Hva er SAS Eurobonus" forklarer forskjellen på de forskjellige poengtypene.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Har booket en tur til Miami med SAS og betalt med poeng (ikke bonustur). Hva er da reglene for Business Smart betalt med poeng? Står det er 400 Euro i gebyr for å kansellere, men jeg har jo betalt med poeng? Damen på SAS klarte faktisk ikke svare på hva jeg blir trukket.

På forhånd takk.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Har booket en tur til Miami med SAS og betalt med poeng (ikke bonustur). Hva er da reglene for Business Smart betalt med poeng? Står det er 400 Euro i gebyr for å kansellere, men jeg har jo betalt med poeng? Damen på SAS klarte faktisk ikke svare på hva jeg blir trukket.

På forhånd takk.


Reglene er da de samme som du skulle betalt med penger
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg kjenner ikke til de norske skatteregler og SAS’ Eurobonus regler. Men, i USA kan du reise på poeng om du har. Kan brukes til fly, hotell, leiebil og annet. Mulig han bodde i USA? Jeg har selv 1M poeng fordelt på tre store hotell kjeder, men kan bruke de til flybilletter og.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

OK, så da får man faktisk en regning fra SAS ved kansellering?

Hadde vært spennende å se hvordan de gjør omregningen. Mulig de har lagret i systemet hva som var cash-prisen da du betalte og at du får tilbakebetalt poeng tilsvarende cashpris ved bestilling minus så mange poeng som 400 Euro tilsvarer.

Aner her at det beste for helsen dr å bare avskrive poenge som tapt om du må kansellere, men hadde vært spennende å vite hva som kom tilbake på konto om det kan avbestilles på nett.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hadde vært spennende å se hvordan de gjør omregningen. Mulig de har lagret i systemet hva som var cash-prisen da du betalte og at du får tilbakebetalt poeng tilsvarende cashpris ved bestilling minus så mange poeng som 400 Euro tilsvarer.


Det ligger jo i priskonstruksjonen, og hva som er betalt med kort og hva som er betalt med poeng er lett å se. Det står også i kvitteringen.
 
Back
Top