Etter min mening er TRF minst like ille. Sto og ventet på bagasjen i ca. 1 time en gang jeg var i Bergen....
Hvis en går rett frem istedenfor for å ta til venstre inn i taxfree, kommer man inn i en gang som sluser utenom butikken. (Dette er ikke skiltet)
Mye svartmaling her.
OSL har tre problemer; plassmangel, bruk av eksisterende plass og transfer utenriks-innenriks. Sitteområder har altfor lav prioritet, drittbutikker har for høy prioritet. Serveringsstedene er stort sett dårlige og dyre i forhold til levert kvalitet. Det bygges for sent og for lite.
Dessuten burde man slippe å gå gjennom taxfree, og taxfree på ankomst skaper mye problem med bagasjen som aldri blir tatt av båndene. Ellers så er det en bra lokalflyplass for Oslo. I hvor mange andre hovedsteder kan man være airside 25 minutter etter at man drar med tog fra bysentrum etter å ha både sjekket inn, levert bagasje og kommet seg gjennom sikkerhetskontrollen? I tillegg er det kort taxetid, sjelden ventetid for take-off eller holding i lufta, relativt lite problemer med vær og lite problem med slots/flow inn til OSL.
Og på ankomst blokkerer de samme charterene bagasjebåndene fordi de ikke kommer seg ut av taxfree ...
Det nye bagasjebåndet de har bygget innerst der er genialt. Tok fullstappet TG954 (350 pax) og et fly til uten at det var antydning til trengsel.
Synes Gardermoen blir bedre og bedre, de er bare ikke like flinke til å skryte som andre er. Flyplassen i seg selv er alt for liten i areal, og de eksisterende pirene er trange. At det er butikker og spisesteder i fleng, setter i alle fall jeg og andre dødelige som ikke sitter i loungen pris på ;-) Schengen-området derimot....
At det er butikker og spisesteder i fleng, setter i alle fall jeg og andre dødelige som ikke sitter i loungen pris på ;-) Schengen-området derimot....
Jeg vil hevde det faktisk er alt for få butikker og spisesteder på OSL i forhold til hva det bør være, men at samtidig plassen til dette er enda mindre. Her er f.eks CPH milevis bedre
Hadde også monopolet til SSP blitt fjernet så hadde prisene også blitt lavere, og en sjanse for bedre utvalg og kvalitet.
Ikke nødvendigvis .. husk at OSL tar seg betalt i gullbarrer og SSP har stordriftsfordeler .. En mindre aktør vil fort så høyere kostnader. En reduksjon bør først og fremst komme i husleia ..
Ja takk til flere serveringssteder, nei takk til brillebutikker og annet pjatt. Håper ikke OSL ønsker å sammenligne seg med CPH, siden det er som å gå gjennom en milelang trang handlegate. Serveringsstedene er de derimot vesentlig bedre på i CPH enn OSL.
Godt nok, bare du overholder de gældende vægt og størrelses regler...Det er der desværre flere flere der er total ignorerende over for....Godt jeg sjelden sjekker inn bagasje![]()
CPH er totalt overlegen OSL på absolutt alt foruten gangavstander og ventetid på bagasje, som dog ikke er et tema når man er i transfer. Bedre spisesteder, bedre butikker, bedre lounger, bedre toalettkapasitet, flere sitteplasser...the list goes on and on. Mulig det er litt trangt i deler av shopping-området, men på OSL er det trangt OVERALT. Og det vil det alltid være, ettersom OSL lever etter filosofien "for lite, for sent, for dårlig".Ja takk til flere serveringssteder, nei takk til brillebutikker og annet pjatt. Håper ikke OSL ønsker å sammenligne seg med CPH, siden det er som å gå gjennom en milelang trang handlegate. Serveringsstedene er de derimot vesentlig bedre på i CPH enn OSL.
CPH er totalt overlegen OSL på absolutt alt foruten gangavstander og ventetid på bagasje, som dog ikke er et tema når man er i transfer. Bedre spisesteder, bedre butikker, bedre lounger, bedre toalettkapasitet, flere sitteplasser...the list goes on and on. Mulig det er litt trangt i deler av shopping-området, men på OSL er det trangt OVERALT. Og det vil det alltid være, ettersom OSL lever etter filosofien "for lite, for sent, for dårlig".
I stedet er det fokus på inntjening (butikker, butikker, husleie og husleie) og dermed mister flyplassen deler av sin effektivitet og samfunnsøkonomiske bidrag.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.