dette var tristtror nok at SAS vil gå konken om ikke så lenge...
Hva er logikken din? Om SAS går konkurs så er det i alle fall ikke fordi de sa opp interlineavtalen med British Airways ...
dette var tristtror nok at SAS vil gå konken om ikke så lenge...
Godt sagt, flyBG.
Fins stemming i nok en tråd
Og du mente sail4fun?
Noen som lyst på en liten trøst - kanskje dette kan lyse opp litt?
Tap 1. kvartal utregnet per passasjer
![]()
I en tråd som handlet om" BA og SAS avslutter på samarbeid (interline)" var min kommentar knyttet til konkursfaren i SAS, hva i H** hadde det med Interline avtale eller ei med BA ?
Så kan mod fjerne min posting fra denne trådaden ?
Dette var en veldig klar fremstilling av hvordan det går med EU selskap. Har du flere
selskap å plassere på listen ? Hva med BA- og hvordan ser det ut for f,eks EK,QR i en slik
sammenlikning ?
International airline group = Ba og Iberia
Og du mente sail4fun?
Noen som lyst på en liten trøst - kanskje dette kan lyse opp litt?
Tap 1. kvartal utregnet per passasjer
![]()
Interessante tall, har du tall på hvor mye kontanter disse selskapene har å tære på i tillegg?
-A
I hvilken alvorlig situasjon er vi nødt til raskt å fly så mange frem og tilbake?og hva vill skje i en alvorlig krisesituasjon.?
SAS kommer aldri til å gå konkurs.
Står nok alt for mye på spill att det skjer.
Da rakner meste av skandinavas luftfart,og hva vill skje i en alvorlig krisesituasjon.?
Hvem skal hjelpe oss da?
Norwegian greier ikke jobben alende som SAS gjør idag.
ehh jeg mete ikke at de vil gå konk på grunn av de sa opp interlineavtalen med British Airways.
Ifølge Bloomberg koster det nå 3,6 millioner å tegne forsikring for å låne ut 10 millioner euro til SAS i fem år, og ytterligere 500.000 euro per år de kommende fem årene.
Det er rekorddyrt, og dermed havner SAS på sisteplass blant flyselskapene dataleverandøren CMA følger. Risikoen for å gå konkurs er hele 78 prosent, har man regnet seg frem til.
Bloomberg kaller SAS-gjelden verdens mest risikable gjeld for flyselskaper. Ifølge byrået er investorer bekymret for at flyselskapet vil miste støtte hos de tre skandinaviske regjeringene, og at Norge, Sverige og Danmark selger seg ut av SAS.
De peker på at en ny eier vil kunne slite med å forholde seg til 37 fagforeninger, samtidig som billettsalget synker og SAS møter hard konkurranse fra lavprisselskaper.
- Det er fortsatt en stor usikkerhet i SAS og det er en økt frykt for selskapets holdbarhet som frittstående selskap på lang sikt, sier SEBs senioranalytiker Henrik Blymke, ifølge Bloomberg.
For å finne et selskap som er like utsatt som SAS må man vende blikket mot Hellas og telekomselskapet Hellenic Telecom.
-flybg
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.