Fullt til SYDENLANDET

"Syden"....? Er det bare der det ikke er regn og flom da? Må vel være mulig å finne seg en plass med sol som ikke nødvendigvis er hverken overmåte dyr eller "syden"...?

La dem grine. Litt motstand har aldri skadet folk....:old

Herregud for noe syt..!! Jeg får for østlandets folk sin del håpe at det ikke er for mange slike tårevåte historier.......:cry:

Som Bergensavisen muntert sa på førstesiden forleden; — Se, nå fisker østlendingene campingvogner...

Skadefryden er nok godt ment, selv unner jeg alle et godt sommervær, med en kraftig halvtimelang CB en gang i uken så plenene kan vannes.

Det er ikke bare sørover fra Oslo det er fulle fly, det er rimelig fulle fly til de fleste destinasjoner nordover også, men østlendinger er nok som andre nordmenn flest; de har sjelden vært så mye lengre nord enn der de er oppvokst eller har vært i militæret. Se på norgeskartet, og kanskje det finnes en ledig plass til en rorbu eller et fiskevær et sted på kysten hvor solen skinner - det er mye vakkert å se i Norge også, for den som vil.

melo3_1335341m.jpg

melo8_1335335m.jpg

melo2_1335319m.jpg

melo1_1335330m.jpg

flom3_1335149m.jpg

flom2_1335150m.jpg

Vet ikke hva som er verst... Syting eller selvgodhet og folk som godter seg over andre som ikke har det bra...

På en måte så synes jeg ikke synd på østlendingene. Kan huske tilbake for mange år siden, når Nord Norge og Vestlandet var herjet av henholdsvis snø, orkan, flom etc etc, så var responsen fra østlendingene... Hvorfor flytter dem ikke da.

Og hvert år det kommer en flom eller lignnde så sutrer de.

Så da er mitt spørsmål.... hvorfor flytter de ikke bare????? :)

Originally posted by TOS

Herregud for noe syt..!! Jeg får for østlandets folk sin del håpe at det ikke er for mange slike tårevåte historier.......:cry:

Husk, det hadde ikke vært like interesant å skrive om de 99,9% som ikke begynner å furte.

Dessuten skal man absolutt ha bra vær om sommeren så får man bestille billetter ut av landet i tide eller så får man ta konsekvensene og ikke begynne å sippe fordi det regner

Enig! Det ER lov til å gjøre det beste ut av livet...så langt har vel denne ferien vært en av de bedre på veldig veldig lenge.:D

Originally posted by TOS

Vi får anmode at de som har svak syke sendes ut i provinsene i fedrelandet for å herdes der vi ikke har klima , men bare vær.:D

mindre fare for å bli solbrent i år på Østlandet - større fare for fuktskader...
Selv drar jeg til Toscana - som melder om sol og 30+++ i uken som kommer.

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær - basta! Regner med å ta med meg regnet over til Vestlandet på fredags kveld. :wow:

Må ærlig innerømme at regn i denne perioden er glimrende. Grunnen er opplagt - gresspollenallergi. Dessverre er dagens varsel for Østlandet "Kraftig spredning av pollen", så da blir en del nysing, gni seg i øynene og tett dese.

Hvem er disse "østlendingene" egentlig? Er det en organisasjon av noe slag? Et politisk parti? Noe sånt må det være siden det virker som om alle har én felles mening om alt.

De få som syter får nå bare syte... Jeg synes synd på de som virkelig har fått sommeren ødelagt av været, men de har vel heller ikke råd til å dra til syden sånn i all hast heller nå...

Selv tar jeg drittværet med knusende ro, og nå stikker jeg til Oslo for å stå ute på Valle Hovin i hele kveld, uansett vær...

'Tallica gives you heavy, baby!!!

jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif
jammin.gif