Full EB-opptjening i alle klasser hos SAS, blue1 og WF fra 4. mai

Bare til sammenligning:

Sist uke fløy jeg OSL-AMS-OSL, i C på utreise (Upgrade for cash v/OLCI)* og V (billig øko) på hjemreise. Total kostet billetten 2334,- og jeg hovet inn hele 374 FB poeng (2x25%).
*Fom 01.10 gir KLM kun opptjening for opprinnelig klasse ved olci upgrades

En kompis som reiste samme dag med SAS i billigste monkey begge veier, betalte ca 1200,- og hovet inn hele 2000 EB poeng (2x100%).

Må si EB har blitt rimelig mer attraktivt når det gjelder sanking av poeng.

Bare til sammenligning:

Sist uke fløy jeg OSL-AMS-OSL, i C på utreise (Upgrade for cash v/OLCI)* og V (billig øko) på hjemreise. Total kostet billetten 2334,- og jeg hovet inn hele 374 FB poeng (2x25%).
*Fom 01.10 gir KLM kun opptjening for opprinnelig klasse ved olci upgrades

En kompis som reiste samme dag med SAS i billigste monkey begge veier, betalte ca 1200,- og hovet inn hele 2000 EB poeng (2x100%).

Må si EB har blitt rimelig mer attraktivt når det gjelder sanking av poeng.

2k for monkey hørtes litt mye ut, er ikke 500 pr leg normalt, eller er det høyere nedover Europa enn mellom Skandinavia? Går vel på miles, men kortere leg burde gi flere poeng etter brukte cash....

2k for monkey hørtes litt mye ut, er ikke 500 pr leg normalt, eller er det høyere nedover Europa enn mellom Skandinavia? Går vel på miles, men kortere leg burde gi flere poeng etter brukte cash....

2k er riktig det.
eurubonus.jpg

Måtte booke last-minute billetter til LHR i Economy Extra, fløy da ARN - LHR og LHR - OSL.

Totalt 3.760 poeng. Prisen for hele moroa, rett under 9.000 kr...

2k er riktig det.
eurubonus.jpg

Er dette rett opptjeningstabell
Hvorfor får jeg bare 500 på ECO-leg og 1000 på biz-leg, jeg hadde til Stockholm da?
Jeg trodde 500 var nærmere sannheten enn 1000 på en eco reise.

Er ikke lett å finne tabellen på SAS sine sider, Googler man, så finner man en gammel, men dette er vel gode gamle SAS IT ;)

Er dette rett opptjeningstabell
Hvorfor får jeg bare 500 på ECO-leg og 1000 på biz-leg, jeg hadde til Stockholm da?
Jeg trodde 500 var nærmere sannheten enn 1000 på en eco reise.

Er ikke lett å finne tabellen på SAS sine sider, Googler man, så finner man en gammel, men dette er vel gode gamle SAS IT ;)

Riktig tabell, men den viser tur retur...

Hei, hadde en gruppe kollegaer som var på reise til USA sist uke, der en av de som deltok, påsto at de ikke fikk bonuspoeng for returreisen sin fra EWR, med SAS, siden de fløy i gruppe G.

Men ut fra linken som FlightDeck la ut, så ser det ut som denne reisen skulle de fått 3700 poeng.

Vedkommende hadde fått en epost om dette, hvorfra vites ikke, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke skulle få EB poeng for dette?

Hei, hadde en gruppe kollegaer som var på reise til USA sist uke, der en av de som deltok, påsto at de ikke fikk bonuspoeng for returreisen sin fra EWR, med SAS, siden de fløy i gruppe G.

Jeg har ikke hørt at man ikke skal få bonuspoeng på en gruppereise som er booket i klasse G, så lenge det er på SAS sine ordinære rutefly. Med mindre bedriften ikke ønsker at de skal opptjene poeng (noe som er en sak mellom ansatt og bedrift, og som neppe SAS ønsker å legge seg opp i).

Men ut fra linken som FlightDeck la ut, så ser det ut som denne reisen skulle de fått 3700 poeng.

Vedkommende hadde fått en epost om dette, hvorfra vites ikke, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke skulle få EB poeng for dette?

Høres merkelig ut. Jeg har vært på gruppereise med jobben mange ganger og alltid fått bonuspoeng.

Back