Fuck. Opptjeningen på intra-Skandinavia reduseres. For min del er det snakk om en redusering fra 3.000 t/r til 2.500 (inkludert EBG-bonusen).[/QUOTE]
Jeg kommer også til å tape en del på dette, opptjeningen fra Skandinavia til USA i C som reduseres i mange tilfeller... Oslo - New York er i dag 9000 poeng, den nye det nye intervallet til SAS er 7800-8600.
Men indtil videre er det da positivt at fjerne 25%-reglen, men jeg forstår ikke hvorfor man gør optjeningen på premium-billetter dårligere end før.
Detter er jo også gode nyheter for oss som bruker andre *A program til å tjene SAS miles.
Fra Danmark til EU1, og fra Norden til EU3 går opptjeningen opp, så det er ikke alle steder det blir dårligere enn i dag.
Spørsmålet er også om dette vil ha noe å si for opptjeningen hos EB når man flyr med andre partnere?
Dette baseres stort sett på gjensidige avtaler, så det vil nok komme an på partneren.
ja, men avtalen er likevel tosidig. Skal SAS endre sine satser, vil nok partneren ha et ord med i laget.
Det kan jo ikke kun være slik, nesten ingen andre *a selskapersom bare gir 25%, vanlig med 50 eller 70% på billigere klasser. SAS har valgt å gi 25% på partnerflighter for å matche sin egne opptjeningssatser.
Har regnet en del på det og med mitt reisemønster taper jeg ca 75.000 poeng på denne endringen i året. Dette pluss en del andre fordeler (som eVouchers hos Lufthansa) gjør det mer og mer aktuelt å gå tilbake til Miles & More nå. Selv om uttakstabellen er noe høyere hos M&M, vil 50% Elite Bonus alene gjøre det verdt det.
I tillegg til at jeg også forventer at SK kommer til å sette opp uttakstabellen i slutten av mars.
Dette er rett og slett en Robin Hood-revolusjon. EuroBonus tar fra de rike (Business Class) og gir til de fattige (Economy discounted). En slik innstilling burde jo også gå rett hjem hos alle rød-grønne byråkrater som sysler med bonusforbudet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.