Originally posted by cabincruiser
Originally posted by CK
hmm, SK-crew er vel fremdeles blant dem som jobber minst i bransjen, og det er vel ikke snakk om å gå over de myndighetspålagte maksgrensene? For cabin crew gjelder vel også det samme som for cockpit, at man ikke skal komme på jobb om man ikke er fit-for-flight?
Nå er det jo først og fremst snakk om de som flyr langruter her. De får jo tidsforskjellene å slite med. Hjelper ikke da å tvinge kroppen til å sove når man fysiologisk sett er lys våken og innstillt på "dag".
Forøvrig snakker du om de myndighetspålagte maksgrensene. Du vet vel da at vi snakker om daglige 90 poeng +18 ved forsinkelser = 108 poeng som tilsvarer 18 timer. Hvor forsvarlig det er å jobbe så lenge, eller selv over 12-13 timer kan vi jo diskutere....
Merkelig nok synes myndighetene det er forsvarlig for flybransjen å operere med 18 timer, mens resten av arbeidslivet forholder seg til en maks grense på 9 timer , og maks 13 ved overtidsarbeid. Forstå det den som kan. :viking