Flisespikking men, du kan kanskje ha 78 passasjerer i Q400 hvis det er en privat flygning. Skal du derimot fly kommersielt må du ha 2 flygere og en kabinannsatt per 50 seter, altså 2 stk totalt.Originally posted by CK
Originally posted by Kua
Originally posted by CK
jeg er overrasket over at Frontier velger 74 seter. WF har i dag 76 (og SAS er i ferd med å bygge om sine til 76), mens maks antall seter faktisk er 78!
Det kan max være 80 mennesker ombord i en Q400. 2 piloter og 2 cabinansatte gir da max 76, eller?
Fra aerospace.bombardier.com
General
Crew 2
Flight Attendants 2 or 3
Passengers 68-78
Originally posted by CFM
men siden supplemental oxygen i Dashen dekkes av bærbare flasker som er plassert div. steder i kabinen burde det vel være mulig med noen flere av dem for å dekke opp det kravet?
Originally posted by CFM
Slo opp i AOM, jeg burde kanskje gjøre det litt oftere...
Opptil 78 pax, 2-3 CA og opptil 3 i cockpit, men andre ord 84.pers.
Originally posted by Kua
Originally posted by CFM
Jeg gjetter på at det er WF AOM du refererer til? Da er det ikke rart WF er ønsket propeller operatør i SAS Norge. 4 pers flere enn SAS inn i en Q400. Imponerende!
Originally posted by Kua
Originally posted by CFM
Jeg gjetter på at det er WF AOM du refererer til? Da er det ikke rart WF er ønsket propeller operatør i SAS Norge. 4 pers flere enn SAS inn i en Q400. Imponerende!
Originally posted by dc-8-63
Jeg gjetter paa Avataren til CFM![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.