...det leverer jo et produkt som er totalt bak mål. At så mange velger å fly med de, sier mer om det norske folk enn om selskapet. Så er jo rema en populær butikk og grandiosa en populær matrett her på berget også. Jeg er såpass misfornøyd med mine opplevelser med DY at jeg strekker meg langt for at mine jobbreiser (som alltid er i fullflex) går i et fly uten rød nese.
Nå er jeg egentlig rimelig lei av DY / SK debatter og skitkasting, men jeg synes jeg må kommentere dette.
Jeg tilhører hverken SK eller DY sin fanclub, men at DY leverer et produkt som er helt bak mål, se det kan jeg ikke skjønne. Utenom i den berømmelige frokosttiden ser jeg egentlig ingen forskjell på produktene til de to selskapene innenriks. Min mest frekventerte reisestrekning er TRD-OSL, og jeg må si at når jeg reiser så er det en ting jeg ser på, og det er pris. Frekvensen er jo ikke så helt ulik, så det spiller sjelden noen særlig rolle. Jeg sjekker begge selskaper, og velger dem som frakter meg billigst på den enkelte strekning (Da blåser jeg i at det er noe som heter gebyrer og servicetillegg - det er sluttprisen som interesserer meg). Noen ganger vinner SAS og andre ganger Norwegian.
Når det gjelder service ombord, så er det selvfølgelig koselig med frokosten dersom man reiser med SAS, og det kan være noe som slår ut i deres favør dersom prisen forøvrig er den samme. Ellers i døgnet har synes heg egentlig ikke det spiller noen rolle hvem jeg reiser med. Enkelte fly har gode seter og andre ikke fullt så gode. Noen fly er trange og andre er helt OK, og det gjelder begge selskaper. Det er mulig jeg har vært heldig, men jeg har ikke hatt særlige forsinkelser med noen av selskapene i løpet av det siste året.
Når jeg reiser utenriks derimot, er det naturlig for en som har TRD som utgangspunkt å velge SAS eller KLM for å slippe unna OSL på returen. DY er av kjente grunner et lite egnet alternativ pga få og sjeldne direkteruter.
Når det gjelder dine karakteristikker av nordmenn Dag Viking, så får de stå for egen regning. Det kan hende at du anser folk som reiser med Norwegian som sirompa harryfolk, men det er ikke min erfaring. Heldigvis er det slik at vi kan velge fritt hvem vi vil reise med, og det kommer jeg til å fortsette med

ld