Frokosten til SAS

MD11

ScanFlyer Dusty
Med fare for aa gjenta seg selv og alle andre en sillion ganger, servicehonoraret du henviser til er en annen lovpaalagt ting som SAS maa kreve inn og gjerne vil bli kvitt.

Hiver du en frokost og en kopp kaffe paa morraflighten din, er SAS billigere. I tillegg har du en mye stoerre sjanse for at flyet ditt gaar paa rute.

Naar det gjelder kredittkortgebyret (som i dette tilfellet er 9%, mens Norwegians svar paa Goebbels paastaar at dette kun skal gaa til aa dekke kosten som DY har med aa motta kort :rolleyes::rolleyes:) har vi ogsaa diskutert det opp, ned og i mente. Da jeg bodde i Norge hadde jeg selvsagt firmakort og det firmakortet var selvsagt ett kredittkort. Det gjoer at jeg og veldig mange andre forretningsreisende ikke har noe valg..

I det eksempelet du her nevner, sliter du maks dersom valget ditt blir Norwegian

Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)
 
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)

Rart det, på de morgenflightene jeg hadde med SAS i høst. Hvilket var endel, virket det som om 90% satte pris på frokosten og kaffe/te og benyttet seg av dette.....nesten fulle var flyene også

....erfaringsmessig på DY flighter er at besetningen knapt nok er å se i kabinen under flighten, så hvordan de vet hva som foregår bak der skjønner jeg ikke ;)
 
Last edited:
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)

Kanskje det har med preferanser å gjøre. De som er lei av "matmaset" velger DY, og siden nada skjer om bord fra A til B, kan de like godt sove om bord, mens de som velger å reise med SK med servering om bord, velger nettopp derfor å benytte seg av dette.
 
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)

Rart det du sier. Jeg reiser t/r CPH eller ARN sånn ca. 1 gang i uken, og frokosten går ned på høykant hos de aller, aller fleste. Så hvis jeg, eller Someone, har et problem, så kan vi utmerket godt leve med det.

Tror ikke SAS kommer unna en harmonisering med * A. Men de kan trekke det ut i langedrag, slik at de må presses (offentlig) til å innføre gebyret. Da er det * A og ikke SAS som vil sitte igjen med "Svarteper" til slutt.
 
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen

Og dette vet du selvsagt fordi du ofte reiser med SAS på morgenavgangene og ser hva som skjer ombord.
Er så merkelig å se at når morgenflyene kommer inn så er det et fåtall frokostbokser som ikke er åpnet. Men du har vel andre kilder på dette du ???
 
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

SAS' kabinansatte er veldig flinke til å arbeide stille og rolig på morgenflightene, og de vekker aldri passasjerer som sover for å pushe på de en frokostboks eller en kaffe. Synes derfor ikke stillhetsargumentet har så mye å si. I fremtiden vil jeg nok uansett sove bedre i et gratis vindusete hos SAS enn i et gratis midtsete hos Norwegian - frokostservering eller ei.
 
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

Jeg har reist mange ganger med SAS på morgenflighter og jeg selv sett at mange hopper over frokostboksen på innenlandsruter. At stadig økende antall forretningsreisende velger DY er en kjent sak. Storkontrakter er selvsagt med i bildet men slik er det hos begge aktører. Nå som også internett blir tilgjengelig ombord øker attraktiviteten enda mer. Og som sagt, svært mange setter pris på stillheten og dempet belysning i kabinen om morgenen. En deilig start på dagen som mange sier :D Ikke noe mas og jag med servering og annonsering.

Fokus på stadig forbedring av forretningsproduktet med økte frekvenser, trådløst nett på flyplassene og etter hvert om bord, samt mange nye fly på vei inn gjør at flere og flere forretningsreisende velger Norwegian, skriver salgsdirektør Lars Sande

http://www.na24.no/article2787297.ece
 
Re: SAS er under press fra STAR partnere om nye avgifter.

Jeg har reist mange ganger med SAS på morgenflighter og jeg selv sett at mange hopper over frokostboksen på innenlandsruter. At stadig økende antall forretningsreisende velger DY er en kjent sak. Storkontrakter er selvsagt med i bildet men slik er det hos begge aktører. Nå som også internett blir tilgjengelig ombord øker attraktiviteten enda mer. Og som sagt, svært mange setter pris på stillheten og dempet belysning i kabinen om morgenen. En deilig start på dagen som mange sier :D Ikke noe mas og jag med servering og annonsering.



http://www.na24.no/article2787297.ece

ehmmmm..... siden alle kundene som strømmer til DY er så lei matmaset til SAS på morgenen heller vil sove, hvorfor er da internett ombord et viktig element plutselig?
 
Blir nok stille å fint da, med litt Skyping osv fra sidemann. (men jeg er for både Internet og mat jeg)
 
Alle flighter er ikke morgenflighter ;) Internett blir flott P.A Viking!

Det er alltid morgen et eller annet sted.....

Ellers så virker det en smule kverulerende å starte et nytt emne med en quote fra et annet.
Hvorfor ikke svare i sistnevnte?

Jeg kjenner til noen fora hvor det blir betraktet som "bad form" og grunn til en tur ut i kulda.:rolleyes:
 
Kunne SAS bare standardisere service på Economy over hele fjøla. Mat og gratis kaffe innendlands Norge, mens en må frem med kort for alt på utenlandsflighter samt innenlands DK og SE irriterende at en ikke kan ha en make service på hele rutenettet.
 
Kunne SAS bare standardisere service på Economy over hele fjøla. Mat og gratis kaffe innendlands Norge, mens en må frem med kort for alt på utenlandsflighter samt innenlands DK og SE irriterende at en ikke kan ha en make service på hele rutenettet.

Tiltredes, gratis frokost over det hele, pluss service a la Wideroe paa utenlands resten da dagen, med gratis kaffe/vann og en bitteliten snacks, eventuelt bare gratis drikke, mens man kunne kjoepe mer om man var riktig sulten.
 
Selv er jeg langt fra noen morgenfugl, og rekker sjelden å spise hjemme, så enhver form for servering ombord på morgen er kjærkommen. (Selv om den bare er egnet til å terge magen.) Mye bedre enn å få lommeboka voldtatt på OSL ihvertfall. Nå reiser jeg ikke så mye i jobbsammenheg, så det er sjelden jeg får frokost uansett når jeg flyr.

Det jeg savner på alle flighter er imidlertid tilbud om gratis kald drikke. Det er ikke alltid det passer med varm drikke, og det å dra frem lommebøker eller kredittkort for en brusboks er bare pes. Sist jeg fløy endte jeg faktisk opp med en gratis brusboks, om det var tilsiktet eller ikke vet jeg ikke, men flyvertinnen hadde tydeligvis lite lyst til å ta betalt med kort, og da jeg bare hadde en tohundrelapp skulle hun komme tilbake til meg når hun hadde vekslepenger, noe hun ikke gjorde. :)
 
Last edited:
Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)

Gang på gang jeg flyr med SAS opplever jeg passasjerer som er overrasket over gratis frokost, gratis kaffe/te og hyggelig betjening med et fly som er på rute. Slik det skal være når man betaler for en tjeneste. Samtidig er det noen som foretrekker å sove og slappe av. De gjør det uten å bli forstyrret av den profesjonelle kabinbesetningen. Det er ditt valg - velkommen ombord!
 
Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)

Har du vært på kurs hos MOL? Dette er jo vas fra ende til annen. Hos DY sover passasjerene, siden det ikke er noe annet å gjøre, og hos SAS spiser man frokost og drikker kaffe. Dette gjelder flesteparten av passasjerene.

Flyr som regel en morgenflight når jeg skal på jobb, 90% av tilfellene er med SAS. Resten er med DY, hvis SAS ikke har en rutetid som passer, eller SAS-flyet er fullt. Eneste gangen man legger merke til at DY har cabin crew er når man skal legge opp pc-sekken på hylla over rad 1, og alt er opptatt av bager merket "crew".
Heldigvis får man servering hos SAS, det er alltid like godt med noe å bite i til kaffen.
Det eneste man kan skryte av når det gjelder Norwegian er at man kommer frem helskinnet.... en eller annen gang.

Skjønner ikke at du gidder gå ut og skryte så mye av det selskapet du jobber i, det leverer jo et produkt som er totalt bak mål. At så mange velger å fly med de, sier mer om det norske folk enn om selskapet. Så er jo rema en populær butikk og grandiosa en populær matrett her på berget også. Jeg er såpass misfornøyd med mine opplevelser med DY at jeg strekker meg langt for at mine jobbreiser (som alltid er i fullflex) går i et fly uten rød nese.
 
Frokost og frokost fru Blom, de fleste passasjerer sitter og sover og slapper av på morgenen og gang på gang hører jeg pax skryter over hvor rolig og behagelig det er å reise med DY på morgenflighter i Norge. En stadig økende andel forretningsreisende har skjønt det. Det vil bare ikke gå inn hos deg! Noe som selvsagt er ditt problem;)

Så SAS har et problem de også siden de kaster bort xx antall millioner på en frokost som passasjerene ikke vil ha? Noen burde tipse dem sporenstreks! Her er det penger å spare!
 
Har du vært på kurs hos MOL? Dette er jo vas fra ende til annen. Hos DY sover passasjerene, siden det ikke er noe annet å gjøre, og hos SAS spiser man frokost og drikker kaffe. Dette gjelder flesteparten av passasjerene.

Flyr som regel en morgenflight når jeg skal på jobb, 90% av tilfellene er med SAS. Resten er med DY, hvis SAS ikke har en rutetid som passer, eller SAS-flyet er fullt. Eneste gangen man legger merke til at DY har cabin crew er når man skal legge opp pc-sekken på hylla over rad 1, og alt er opptatt av bager merket "crew".
Heldigvis får man servering hos SAS, det er alltid like godt med noe å bite i til kaffen.
Det eneste man kan skryte av når det gjelder Norwegian er at man kommer frem helskinnet.... en eller annen gang.

Skjønner ikke at du gidder gå ut og skryte så mye av det selskapet du jobber i, det leverer jo et produkt som er totalt bak mål. At så mange velger å fly med de, sier mer om det norske folk enn om selskapet. Så er jo rema en populær butikk og grandiosa en populær matrett her på berget også. Jeg er såpass misfornøyd med mine opplevelser med DY at jeg strekker meg langt for at mine jobbreiser (som alltid er i fullflex) går i et fly uten rød nese.

At du velger å kritisere DY's reisende på denne måten får du stå for selv. Selvsagt trist at du ikke er fornøyd med DY's produkt men da har du iallefall et annet valg.
 
Back
Top