Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by Trety
http://www.dinside.no/php/art.php?id=294917
Jeg tror jeg ler meg skakk...
Originally posted by TOS
Jeg ser ingen problemer med dette, og å sammenlikne FIVH med Ottar er vel noe drøyt....![]()
Originally posted by TOS
Jeg ser ingen problemer med dette, og å sammenlikne FIVH med Ottar er vel noe drøyt....![]()
Nå skrev jeg faktisk "av alle typer interesseorganisasjoner", og sammenlikningen gikk mer på at begge i mine øyne er en gjeng klovner uten bakkekontakt og realistisk gangsyn. Ikke noe utover det.![]()
Originally posted by Scanor
Så jeg vil nesten si at det der er på randen av svindel... De mottar pengene,men de kan ikke på noen måte bruke dem til det de sier de skal gjøre..
- Vi samarbeider med den sveitsiske organisasjonen My Climate som får inn nesten en million kroner årlig fra sveitsiske flypassasjerer. Ordningen er også innført i USA, Storbritannia og Tyskland, og snart altså Norge, sier Hermstad.
Originally posted by TOS
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal le av dette - det er jo uansett helt frivillig. Man kan selvsagt stille spørsmålstegn ved realismen i dette, men ideen er nå god synes jeg. Det er vel neppe så mange klimaforskere som er uenige om man sier at de endringene man observerer i miljøet i dag er forårsaket av de som befolker jorden....(det sier iallefall ekspertene jeg har forhørt meg med...).
Isbamse: Jeg er helt enig i det meste. Men det må påpekes at det er en viss forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hue'. Det jeg reagerer mest på er at politikerne (særlig på venstresiden) fremdeles er klippefaste i troen på at avgifter løser nesten alle utslippsproblemer.
Man glemmer totalt å ta hensyn til at man faktisk har et reisebehov, spesielt i langstrakt og grisgrent land som Norge. Alle bor ikke i Oslo sentrum hvor kollektivtransport er helt naturlig (selv om SV og FIVH tror det), og da er bil faktisk det eneste fornuftige transportmiddelet.
Originally posted by Isbamse
gir du sterkt inntrykk av at miljø er fint, men av hensyn til distrikter etc må folk likevel få lov til å kjøre så mye de vil. Og da hjelper det (som du selv påpeker) lite med god vilje...eller avgifter!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.