Fremtiden og utbygging på Sola (var: Nye terminaler på Sola)

Status
Not open for further replies.
Re: Nye terminaler på Sola

Det gjør det vel ikke, uansett er det ikke hemmelig. Det er åpen informasjon og alt som er nevnt over er korrekt.

Grunnen til jeg sa at kilden er intern, er ikke fordi jeg vil skjule hvem det er fordi det er hemmelig. Det er fordi at dette er noe jeg ikke kan linke til på en internettside fordi dette er ting jeg har hørrt på diverse møter.

Re: Fremtiden og utbygging på Sola (var: Nye terminaler på Sola)

Men ser det er lagt inn planer for en bybane (ot). Er det snakk om et omfattende bybane-system i Stavanger-området? Ergo, blir det noe aka Bybanen i Bergen (Hvor man har planer om flere linjer)?

Bybanen planlegges (kan være) ferdig i 2018, med en bane som går tilnærmet parrallellt med det nye dobbeltsporet Stavanger-Sandnes, og med en avstikker til Forus og flyplassen.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/1253334/Bybanen_kan_vaere_klar_i_2018.html

Hvis denne utbyggingen på SVG skjer hvor stor vil da SVG bli nesten like stor som Oslo? Men vile SVG bli større en Bergen og Trondheim da?

Med tanke på at BGO, TRD og OSL også har tilsvarende masterplaner for 2050, så regner jeg med at plasseringen blir slik: OSL, BGO, SVG, TRD.

Med tanke på at BGO, TRD og OSL også har tilsvarende masterplaner for 2050, så regner jeg med at plasseringen blir slik: OSL, BGO, SVG, TRD.

Plassering i forhold til hva? Kvadratmeter? kapasitet? gangbroer?

Tenker hovedsaklig på kapasitet. Har ikke sett masterplanen for de andre flyplassene på en stund, så jeg kan ikke uttale meg om kvadratmeter, gangbroer eller toaletter pr. passasjer.

Hvis denne utbyggingen på SVG skjer hvor stor vil da SVG bli nesten like stor som Oslo? Men vile SVG bli større en Bergen og Trondheim da?

Eh, OSL hadde litt over 19 millioner passasjerer i 2010, mens SVG hadde litt under 3,7 millioner. Så nesten like stor vil den nok ikke bli. Verken når det gjelder passasjerer, areal, gater, flybevegelser eller noe annet. ;)

Status
Not open for further replies.
Back