FR Versus DY på NRK 1 (26/1)

myggen

Newcomer
FR Versus DY på NRK 1 (26/1)

NRK1 sender Onsdag 26-1 kl 1945 en reportasje om nivået mellom DY og FR på punktlighet,service og pris.Destinasjoner er Paris,Barcelona og Alicante så benk dere foran tv`n og se på Forbrukerinspektørene.Spennende..

Re: FR Versus DY på NRK 1

Det jeg gleder meg mest til er diskusjonene som evt vil dukke opp på flyprat.no :lol:

"Jeg ser at de påstår X om flyselskap A. Dette er IKKE hva jeg på min ene reise har opplevd, dermed er selvfølgelig påstand X helt feil (statistikk har jeg ikke hørt om) - og jeg synes forøvrig at flyselskap B er bedre pga Y.

Så det så".

:skep

"Jeg ser at de påstår X om flyselskap A. Dette er IKKE hva jeg på min ene reise har opplevd, dermed er selvfølgelig påstand X helt feil (statistikk har jeg ikke hørt om) - og jeg synes forøvrig at flyselskap B er bedre pga Y.

Så det så".

:skep

Hvis X er en påstand om at slik er det alltid så er det klart at en enkelt observasjon om det motsatte avkrefter påstand X. :)

Jeg har ikke sett programmet, så jeg vet ikke hva som blir sagt (eller om dette er en ex ante forventning til det analytiske nivået i programmet fra Polaris...;)).

Last edited:

Hadde jo vært mer moro på forumet med FR versus DY versus SK..:colgate:

Tror moderatorene er glade for at SAS ikke er med i testen ! :D

Ja, FBI har jo skjønt at det ikke er noe poeng å ha med SAS da de allerede er best på punktlighet, service og ofte også pris. Man kan jo ikke sammenligne en Mercedes med to Ladaer ;) *applaus*

Last edited:

Ja, FBI har jo skjønt at det ikke er noe poeng å ha med SAS da de allerede er best på punktlighet, service og ofte også pris. Man kan jo ikke sammenligne en Mercedes med to Ladaer ;) *applaus*

Nei, seff, FR og DY er jo ikke konkurrenter til SAS.

Sjansen er vel ganske stor for at dette programmet havner i kategorien for "ubruklig og unødvendig forbrukerjournalistikk". Nei, jeg tror jeg heller bruker onsdagskvelden på noe mer givende......

Artig at det allerede er 12 poster ang. en sak som enda ikke har skjedd ;)
Blir spennende å se fortsettelsen!

Re: FR Versus DY på NRK 1 (26/1)

Hvem sponser den reportasjen? *A?

Edit: eller kanskje ikke. Der fikk SK kritikk å

Last edited:

Eneste som var brukandes i denne reportasjen var SK vs FR når det gjelder punktlighet.

De tre reisende var søppel og ekstremt konstruert.

Som someone så klokt sa, viste dette seg å være waste of time!

Er spesielt kritisk til at de bevist valgte å fly med Norwegian til Murcia når det under bestillingen står på hjemmesiden Murcia eller Alicante! At de ikke reiste direkte til hovedflyplassen for 200 mer forundrer meg også! Noen i FBI har ett stort hat for DY! :) Forskjellen med ryanair er jo at de ikke tilbyr ruter til hovedflyplasser. Syns heller de kunne brukt mer tid på kun ryanair å deres politikk!

søppel... nja, sier du det.. ?

Annonsering av billig-billetter slik de 3 satsa på, har da vært diskutert ivrig mange ganger her på forumet.

Jeg synes det var ryddig og greit, og de viste klart alle 3 at de måtte legge til noen hundrelapper og noen timer i forhold til de prisene som lokker folk til å kjøpe flybilletter som ser grisebillige ut. Nå er de jo svært billige også, men da er det nå en del som trenger slik info som dette programmet brakte, at reisen totalt blir mange ganger dyrere enn det står i annonseringen.

Kan noen ringe PFU? :p Et skikkelig makkverk av en reportasje som bare TV2 hjelper deg kunne gjort dårligere.

Reagerte spesielt på at man latterliggjorde (manglende) transportmuligheter fra Murcia og Girona, mens dette tydeligvis ikke var noe problem fra Bauvais og derfor ikke ble nevnt. Reagerte også på at man sier at man kunne kommet til BCN med "et annet flyselskap". Ryanair flyr faktisk også til El Prat, men fra Rygge.

Last edited:
Back