Widerøe har skrevet kontrakt med FK Haugesund for denne sesongen.
:thumbup: Grattis med det.
Men hjelper desverre lite for den brasilianske "svensken" (ifra en propp til en annen)

Widerøe har skrevet kontrakt med FK Haugesund for denne sesongen.
Flyet er stasjonert på Stord og har vært det hele tiden. Opperasjonen på Stord flys helt uavhengig av noen av de andre rutene.
De få på Fagenes som benytter seg av flytilbudet kommer nok til å savne SAABen.
En Metro 23 passer nok inn selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til at SD ikke setter større krav til flyten.
Ut i fra kravene, interesse og dagens flytyper så er det bare Nextjet og DOT av flyselskapene som kan ta på seg RRS-OSL. DAT og WF ikke interisert.....
Høres ut som dårlig utnyttelse av fly, men regner med at de flyr litt mellom destinasjonene - og at det ikke bare brukes på to daglige mellom Oslo og Stord?.
Med to passasjerer i gjennomsnitt per avgang, er jeg overrasket over at Samferdselsdepartementet ikke legger ned dette ruteområdet.
Så trist at Widerøe har mistet Lofoten-flyvningene. Har alltid fløyet med dem BOO-LKN i de 12 siste åra.
Fru Samferdselminister kan virkelig skamme seg. Skal dansker virkelig operere i Norge? Og når det er Ap som styrer? Latterlig.
At de har fløyet frem til nå er egentlig irrelevant
Ja, det er dårlig hvis de ikke tilbyr interlining, men når et svenskeiet selskap (les WF) kan, så kan sikkert et dansk selskap også. De klarer tydeligvis fly på Vestlandet uten problemer, og Lofoten er ikke så unikt
Så trist at Widerøe har mistet Lofoten-flyvningene. Har alltid fløyet med dem BOO-LKN i de 12 siste åra.
Fru Samferdselminister kan virkelig skamme seg. Skal dansker virkelig operere i Norge? Og når det er Ap som styrer? Latterlig.
Har WF blitt svenskeiet?
Så trist at Widerøe har mistet Lofoten-flyvningene. Har alltid fløyet med dem BOO-LKN i de 12 siste åra.
Fru Samferdselminister kan virkelig skamme seg. Skal dansker virkelig operere i Norge? Og når det er Ap som styrer? Latterlig.
Jamen vi kan da vende den rundt...SKAL DY virkelig operere i Danmark og Sverige ??Så trist at Widerøe har mistet Lofoten-flyvningene. Har alltid fløyet med dem BOO-LKN i de 12 siste åra.
Fru Samferdselminister kan virkelig skamme seg. Skal dansker virkelig operere i Norge? Og når det er Ap som styrer? Latterlig.
Har en enkeltflyvning virkelig blitt drevet på kommersiell basis? Er vel mer snakk om at WF har tilbudt flyvninger utover det påkrevde i anbudet.Økningen på FDE til OSL er ingen økning i praksis, da WF154, som i dag er komersiell driftet, blir tatt inn i anbudet.
Så trist at Widerøe har mistet Lofoten-flyvningene. Har alltid fløyet med dem BOO-LKN i de 12 siste åra.
Fru Samferdselminister kan virkelig skamme seg. Skal dansker virkelig operere i Norge? Og når det er Ap som styrer? Latterlig.
Saab 340 ja, det var det jeg trodde. Men det har vel over 30 seter?
Dem er eid av SAS. Og SAS er mere svensk (21,4%) enn norsk (14,3%)
Tror ikke man generelt trenger bekymre seg for at det er danske statsborgere som skal fly i Nord-Norge
Er i midlertid skeptisk til at DAT skal klare å bruke ATR-42 på kortbane med noe særlig hell. Spesielt vil tøffe vinterdager rundt nullføre kunne gi store begrensninger. Det blir spennende å se hvordan de får det til.
Planen er kanskje å skaffe flere Dash-er til neste vinter?
Kanskje man faar samme scenario som hurtigbaatene Harstad-Tromsoe?
http://www.nordlys.no/nyheter/article5875269.ece