Tror du misset poenget.
Absolutt ikke![]()
Poenget er at det er en drøy sammenligning. Hadde han sagt "å kjøre uten abs-bremser" eller lignende hadde det være mer relevant..
Noen som har hørt noe om utfallet av rettsaken mandag?
Det var jo dårlige nyheter for DAT da......
Det har i flere (nett)aviser blitt sagt at DAT og SD skulle møtes i Oslo Tingrett mandag som var (altså den 7.) om dette.har de i tillegg vært i ilden i forhold til staten (og med relevans for FOT-saken) hvor dom foreligger?
Det er vel dårlige nyheter både for DAT og staten (og i neste omgang deg og meg) om så er tilfellet. Det er vel liten grunn til å forvente lave anbud om WF blir eneste aktuelle kandidat.
Tror det tar noen dager før det blir postet ..
---
Vel - hvis kriteriet for å få lave anbud er å operere med subpar utstyr, så vet ikke jeg ...
Om WF er den eneste reelle tilbyderen, så kan/vil det føre til at de krever høyere godtgjørelse fra staten for å fly. Det er det du og jeg som betaler for over skatteseddelen.Prisene for deg og meg vil ikke bli vesentlig høyere da det uansett er satt max. priser for FOT rutene.
Har forresten DAT vært i to rettssaker i forrige uke? De tapte en sak om bankgaranti mot en sparebank (og måtte betale saksomkostninger), men har de i tillegg vært i ilden i forhold til staten (og med relevans for FOT-saken) hvor dom foreligger? Eller er det misforståelser ute og går? Jeg har ikke sett noe om utfallet FOT-saken referert til i media.
Det er jo en misforståelse når du begynner å snakke om subpar utstyr - poenget er jo at dette fabelaktige utstyret ikke er tilgjengelig for andre enn WF og at eventuelle andre selskaper må lease dette fra WF. Det bør vel da være opplagt for de fleste at dette har konsekvenser for hvor mange aktører som er aktuelle hvis WF ikke er interessert i å lease dette ut før avgjørelsen faller (og det tar tid å installere det slik at ingen andre kan være klar til 1. april).
At det i neste omgang er dårlig nytt for staten og oss som finansierer det staten gjør bør vel ikke komme som en overraskelse (og når jeg sier dårlig nytt for "deg og meg" så er det altså ikke prisen per reise, men at dette kommer til å koste staten mer enn det ville kostet staten om det rent faktisk var reelle konkurrenter til WF).
Saken mot en bank ble avgjort i november som det også står i dommen jeg linket til. Utrolig nok så har jeg klart å holde styr på to saker, at DAT tapte for departementet denne uken har jeg muntlig fra noen som vet, den som skal google alt selv får bare vente...![]()
Vel det er jo en misforståelse når du begynner å snakke om at det ikke er tilgjengelig utstyr for DAT. Som vanlig så har ikke folk fått med seg hele sannheten, eneste systemet det er tvil om er jo SCAT, alt det andre som feks. kompassystemer(APIRS), supplement for kortbaneoperasjoner og div. modifikasjoner er jo fullt ut tilgjenelig for DAT også om de virkelig hadde satt seg litt inn i saken.
Og i motsetning til DAT så vil jo WF betale arbeidsgiveravgift for sine ansatte og de skatter jo i tillegg til Norge noe flesteparten av DAT sine ansatte ikke gjør...
Med andre ord, tapte inntekter for AS Norge som du også er en del av...
Nei, men poenget er jo i motsetning til hva mange tror at DAT kun mistet Lofoten kun pga. mangel på Scat. Var jo mist 5-6 andre vesentlige krav DAT ikke var i nærheten av å tilfredsstille.
Anbudet er jo levert inn allerede, så er vel ikke akkurat sånn at WF skrur opp prisen fordi om DAT plutselig ikke skulle være aktuell?
I forhold til staten vs DAT så skulle man tro at en domsslutning hadde såpass stor interesse at media plukket det opp, men sånn feil kan man ta.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.