• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Første selskap bekrefter Rygge ..

Herlov

ScanFlyer Gold
Første selskap bekrefter Rygge ..

Ving!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4286553.html

Og det vil vel si hovedsaklig Premiair?

:wow: :spin: :D

Replying to Topic 'Første selskap bekrefter Rygge ..'

Premiair eksisterer som kjent under navnet MyTravel. Chartertrafikk er noe jeg forestiller meg Rygge blir brukt mest til.

Premiair eksisterer ikke lenger! MyTravel Airways heter det nå. Charter er forøvrig ikke satsningsområdet til flyplassledelsen, i følge tidligere uttalelser.

Hahaha, det var litt av en flause. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte. :sarc Selvfølgelig vet jeg at selskapet heter MyTravel. :p

Originally posted by Herlov

Hahaha, det var litt av en flause. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte. :sarc Selvfølgelig vet jeg at selskapet heter MyTravel. :p
Det heddervel egentlig my Travel AIRWAYS

- Det er jo en lang prosess før man er klar med flygningene så jeg vil anta at det tidligst vil være når flyplassen åpner (...)

Det var jo betryggende å høre at de ikke har tenkt å starte flygninger derfra før flyplassen åpner. :spin:

Ja fy sørn! Sånn er det når men først snakker og så tenker seg om!

Jeg la også merke til denne: - Vi får starte i det små så får vi se hvordan dette utvikler seg, men jeg tror Rygge kan bli en ordentlig konkurrent til Gardermoen, sier han.

Ja ja, lykke til!

Laurenz

Jeg håper absolutt at Norwegian/Sterling kommer til Rygge...Det vil skape en ny situasjon i norsk luftfart...og bli et reelt alternativ.

Tror Rygge kommer hovedaklig til å bli en charterflyplass med lite innelandstrafikk.

Charter pluss noe storbyer...Men da kanskje mer utenlandske selskap. Tror ikke DY vil fly tomme fly mellom OSL og Rygge...

Det er jeg enig i. Tror kanskje Norwegian kan starte spaniaturer, men ikke noe stort.

Skal Norwegian fly fra Rygge så må de få et fly dit først. Jeg er enig at de neppe bruker penger på å fly Gardermoen - Rygge. så det vil si at de nesten må ha en rute innenriks også. et mulig oppleg hadde vært TRD - Rygge - AGP - Rygge - TRD. Eller kanskje BGO - AGP - Rygge - AGP - BGO. Hmm den siste var kanskje ikke så dumt?

Laurenz

Originally posted by laurenz

Eller kanskje BGO - AGP - Rygge - AGP - BGO. Hmm den siste var kanskje ikke så dumt?

Laurenz

SAS/BU flyr vel OSL-ALC-TRF-ALC-OSL når de flyr TRF-ALC? Uten at jeg setter penger på det :)

Kansje DY/NB flytter all trafikk over til Rygge...

Originally posted by MountainDew

Kansje DY/NB flytter all trafikk over til Rygge...

Går det ikke dårlig nå...så vil det gjøre det da. Men at Norwegian/Sterling kan opprette ukentlige flyvninger til Alicante/Malaga kan kanskje fungere, men mest sannsynlig operert av Norwegian's B737-300. Sterlings fly blir nok for store.

Lurte på, skal de bygge ny terminal på Rygge ? Eller blir det en mil. hangar som får ta støyten til å begynne med ...

Det er nettopp det - det er ingen terminalfasiliteter overhodet på RY i dag, og det vil nødvendigvis ta en stund før plassen kan ta i mot sivile passasjerfly.

Hvordan er forresten eierforholdene i Rygge Sivile Lufthavn nå?

Per mai 2004 var eierne Orkla Eiendom (styreleder), Borregaard Industrier (eid av Orkla), Peterson, Østfold Fylkeskommune og Københavns Lufthavne. Dessverre offentliggjorde sistnevnte, med en andel på 36,7%, i mai at de skulle trekke seg ut fordi saksbehandlingen trakk ut i tid, men jeg har ikke fått med meg om den delen av selskapet er solgt eller hvem som overtok.

Og her er mer stoff om Rygge;

http://moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20041124/NYHET/480042958

Back