• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Første selskap bekrefter Rygge ..

Replying to Topic 'Første selskap bekrefter Rygge ..'

Jeg er overbevist om at SAS før eller siden blir nødt til å bite i det sure eplet og begynne å fly på Rygge.

Av "vanlige" ruter (ikke charter), tror jeg Rygge-CPH har et av de største potensialene. Det vil være viktig for SAS å feede inn Rygge-passasjerene til CPH før for eksempel KLM eller en eller annen samarbeidspartner begynner å fly Rygge-AMS eller til en annen stor hub. Dermed tor jeg SAS må følge godt med, slik at ikke markedet på Rygeg glipper for dem på grunn av den generelle uviljen.

Det blir for så vidt også spennende å se om det er potensiale for større selskaper en Coast Air på Rygge-BGO, Rygge-TRD osv.

og *drumroll* nå viser Ryanair interesse... var det noen som var overrasket??
DN.no: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article380455.ece

"– Ja, vi er i dialog med RSL, men når det er sagt er vi i dialog med mange flyplasser rundt omkring i Europa. Det at vi nå snakker med Rygge trenger ikke å bety at vi kommer til å starte flygninger derfra, sier finansdirektør Michael Cawley i Ryanair. "

Noen som tror TRF må ut å redusere sine priser for at Ryanair ikke skal flytte over fjorden?? Her har Crawley & MOL fått en gavepakke i hånden - her kan de sette de to flyplassene opp mot hverandre.

easyJet?? Tviler jeg på. Det passer jo svært dårlig med deres strategi. Om de kommer til Østlandet kommer de til OSL, sekundære flyplasser ute i skaugen er ikke deres stil

I såfall er det good news for WF. Blir det billigere for Ryanair påSandefjord Lufthavn Torp så gjelder dette selvsagt også for WF! Ryanair liker jo konkurranse...

Originally posted by EB

I såfall er det good news for WF. Blir det billigere for Ryanair påSandefjord Lufthavn Torp så gjelder dette selvsagt også for WF! Ryanair liker jo konkurranse...

Blir jo også billigere for KLM og SASBraathens.:)

Riktig - men WF blir vel den store vinneren - tatt antall flybevegelser i betraktning!

Back