Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Det er SAS, og de skal starte direkteruter til New York og Chicago, i tillegg til innenlands.

sikker på det ikke kommer en direkterute til Nepal også i samme slengen?

Uansett. blir veldig spennende... har mest tro på EZY... men får det liksom ikke til stemme helt, pleier EZY gå inn på helt "nye" flyplasser? Virker litt risk selv for dem.

Tror ikke Herlov, havde drømt om at det skulle blive et indlæg med så mange wievs, som det er blevet til. Jeg aner ikke hvad der kommer, men gætter på Ryanair har forsøgt at tryne Torp på prisen og ikke fået sin vilje, og flytter nu skidtet til Rygge.

Originally posted by Bll spotter

Tror ikke Herlov, havde drømt om at det skulle blive et indlæg med så mange wievs, som det er blevet til. Jeg aner ikke hvad der kommer, men gætter på Ryanair har forsøgt at tryne Torp på prisen og ikke fået sin vilje, og flytter nu skidtet til Rygge.

Det hersker vel bred enighet om at det ikke er Ryanair som kommer. Å bytte flyplass sånn uten videre er vel ikke gjort i en håndvending selv ikke for Ryanair.:o

Originally posted by BU662

EZY har en big pressekonferanse idag ved TLL....

Om de ogsa kommer til Rygge, har deres sjefer travle dager. Litt sporty

Jeg kan nå komme med overraskende informasjon som jeg kom på i bilen på vei hjem fra jobb i stad. Jeg kjører forbi Rygge hver dag. De enorme Rygge-logoene som ble presentert for noen måneder siden ( http://fbimg.no.publicus.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Avis=FB&Dato=20070516&Kategori=NYHET&Lopenr=70516010&Ref=AR&Profile=1002&MaxW=768&title=1&NoBorder ) er nå montert fast på den østre og søndre veggen på terminalbygget og disse har skiftet farge fra det først presenterte blå til oransj! Oransj er jo som kjent også easyjet sitt store varemerke.

Er dette en tilfeldighet? Kan det være at de skiftet farge på logoen fra blå til oransj på tre måneder fordi det er fargen til deres hovedsamarbeidspartner (easyjet)? Dermed vil Rygge bli assosiert med easyjet.

Vi får svar i morgen! :colgate:

får de det billigere på Rygge da? Kan liksom ikke forstå hvorfor de skal få en rabatt der som de ikke kan få på Torp.

Klart for flere billigturer

Et stort europeisk lavprisflyselskap skal fly fra Rygge Lufthavn i Moss.

dn.no

Originally posted by litt-amatør

Det hersker vel bred enighet om at det ikke er Ryanair som kommer. Å bytte flyplass sånn uten videre er vel ikke gjort i en håndvending selv ikke for Ryanair.:o

Jo det er det.

Jeg sier 70% sjanse for at det er Norwegian, 10% sjanse for Ryanair, 20% sjanse for noen andre (easyjet, Sterling eller en andre)

I Stockholm flyttet Ryanair hovedtyngden av avgangene sine fra Västerås til Skavsta. Så heeeelt umulig er det vel ikke at Ryanair kommer til Rygge.

Vel, ha med FR base på Rygge og fortsatt omtrent samme drift på Torp ??

Se på kartet.

http://www.ryanair.com/site/EN/dests.php?flash=chk&pos=HEAD

De flyr på drøssevis av steder ganske nær hverandre.........

Blir det EZY bare topp !! Men da fraviker de sin gamle policy .......

Originally posted by SQ 777

De flyr på drøssevis av steder ganske nær hverandre.........

.

Pax grunnlaget på noen av disse stedene er vel noe større ?

dessuten begynner det jo å bli ganske fantasifulle besluttninger om nye ruter i Ryanair etter som de nye flyene renner inn...

Det blir easyjet!

Resonnementet mitt med fargeforandring på logoen til RSL og fargen til easyjet er vanntett .. :cool:

Men med 12 nye ruter + innland med Boeing 733 eller Airbus 319 skal de jaggu ha baller til å tape MYE cash før og om de i det hele tatt kan levere sorte tall fra Rygge.

Om det blir Eazyjet blir det et blodbad fremover. Med Ryanair tror jeg ikke det blir store forskjellen. Er det Sterling så ler jeg bare og er det Norwegian bør de jaggu vise til en ukjent og særdeles stor kontantbeholdning!

Oj, jeg gikk inn på ryg.no for å se fargen... og JA, det gir utvilsomt assiasjoner til Easyjet det der. Er det riktig, blir det krig om å få Oslo passasjerene. Og jeg er redd det ikke er plass til to så store aktører på dette, tross alt, begrensede markedet.

men om det nå blir krig tror jeg ikke easyjet klarer å holde fortet lenge fra Rygge. Jeg tror de da blir de som må gi seg først.... (sorry men det håper jeg også)

Hei.

Er det ikke noen som jobber ved slot kontoret på OSL.
De burde jo ha en oversikt over hvem som har slotter ut fra Rygge??

jeg tror noen vet, men galgen henger vel rett over den som våger å si noe før imorgen:D all respekt for det!

Status
Not open for further replies.
Back