Forslag til spennende destinasjon fra OSL i januar/februar?

Nå blir det Bangkok likevel, noen måneder senere - og da ble Siem Reap aktuelt likevel. :) Husker du hvilket selskap du kjøpte pakke hos og hvor mye det kostet? Hva var inkludert av sightseeing o.l.?
Ser at jeg bestilte fra Tara Angkor Hotel som jeg bodde på. Hotellene har gjerne pakker for 2 dager med transport fra og til flyplass, sightseeing og show/middag. Det var enkelt å bestille og opplevelsen bra, men da jeg kom dit og så prisene så kjønnte jeg at jeg kunne spart mye på å shoppe litt rundt.

Betalte ca. 1500NOK for 2 dagers pakke.

Last edited:
Ok, takk, får se på alternativene. I følge Wikitravel koster det 200-250 kr for en full dag med taxi + engelsktalende guide, eller ca 150,- for kun transport hvis man ordner alt selv, pruter osv.

Hva legger du i billig billett med Bangkok Airways? Har sjekket jevnlig i et par måneder nå, og finner fortsatt ikke lavere enn 1000 kr hver vei. Men tidspunktene er det ikke noe å si på i hvert fall, de passer omtrent perfekt. Ankommer med CDG-BKK kl 05:55 og første morgenfly til REP går 08:00. Tar deretter kveldsfly fra PNH til BKK på dag nr 4, slik at jeg i det minste får utnyttet den korte tiden maksimalt.

Sjekket og fant at jeg hadde betalt i overkant av 2000NOK for fly t/r. Dette var ca. 4 år siden så jeg har antagelig blandet sammen med mye billigere flighter jeg hadde med Air Asia da.

Aha. Ja, Air Asia er mye billigere, det koster bare ca 300 kr (+ ca en hundrelapp for bagasje) med dem for PNH-BKK. Men er dessverre like langt når de ikke flyr BKK-REP, og prisen på enveisbillett BKK-REP med Bangkok Airways hopper opp til ca 1500,-. Da står jeg heller i den hundrelappen for lounge-tilgang begge veier (for alle, også økonomipassasjerer) og service ombord.

Back