Forskjell på turbulens o.l?
Hei,
For noen år siden hørte jeg en si at det ofte var mer turbulens hos lavprisselskapene, enn de "tradisjonelle" flyselskapene (jeg tror vedkommende som sa det hadde vært på et kurs for de med flyskrekk og hørt det der).
Sammenlignet med mange her flyr jeg sikkert ikke så mye, men ift den vanlige mannen i gaten er jeg oppi luften en del, 2-4 turer per måned.
Jeg flyr mest med SAS. Igår og idag fløy jeg derimot Norwegian. Det jeg da la merke til var at det var hardere lyder, innimellom føltes det ut som om flyet "bremset" i luften, og jeg ble nesten litt uvel til tider. Dette skjedde på alle 3 turene. Da jeg satt meg på SAS flyet igjen idag, prøvde jeg å legge merke til de samme tingene, men her var ting slik jeg er vandt med.
Jeg har absolutt ingenting imot hverken Norwegian eller Ryanair, men velger som oftes SAS rett og slett pga poeng og de små ekstra tingene jeg får ved å være trofast kunde.
Jeg er allikevel nysgjerrig på om det faktisk er en forskjell? Teorier vi har kommer frem til er at lavprisselskapene kanskje har mindre "polstring" på flyene, slik at vekten blir mindre? Evt at pilotene her blir lært opp til å fly mer økonomisk?
Det ble mye pjatt her, men er det noe i dette, eller er det bare jeg som innbiller meg ting?
Hei,
For noen år siden hørte jeg en si at det ofte var mer turbulens hos lavprisselskapene, enn de "tradisjonelle" flyselskapene (jeg tror vedkommende som sa det hadde vært på et kurs for de med flyskrekk og hørt det der).
Sammenlignet med mange her flyr jeg sikkert ikke så mye, men ift den vanlige mannen i gaten er jeg oppi luften en del, 2-4 turer per måned.
Jeg flyr mest med SAS. Igår og idag fløy jeg derimot Norwegian. Det jeg da la merke til var at det var hardere lyder, innimellom føltes det ut som om flyet "bremset" i luften, og jeg ble nesten litt uvel til tider. Dette skjedde på alle 3 turene. Da jeg satt meg på SAS flyet igjen idag, prøvde jeg å legge merke til de samme tingene, men her var ting slik jeg er vandt med.
Jeg har absolutt ingenting imot hverken Norwegian eller Ryanair, men velger som oftes SAS rett og slett pga poeng og de små ekstra tingene jeg får ved å være trofast kunde.
Jeg er allikevel nysgjerrig på om det faktisk er en forskjell? Teorier vi har kommer frem til er at lavprisselskapene kanskje har mindre "polstring" på flyene, slik at vekten blir mindre? Evt at pilotene her blir lært opp til å fly mer økonomisk?
Det ble mye pjatt her, men er det noe i dette, eller er det bare jeg som innbiller meg ting?
