• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forsinket bagasje - spørsmål

ILS2

ScanFlyer Gold
Forsinket bagasje - spørsmål

Når bagasjen er forsinket og det totale beløpet brukt på klær m.m. overstiger reiseforsikringens maksbeløp (2500 kr), hva gjør man da? Sender hele kravet til flyselskapet eller deler det opp? Sistnevnte medfører jo et dokumentasjonsproblem ettersom begge parter forlanger original PIR-rapport. Evt. andre løsninger som jeg ikke har tenkt på?

På forhånd takk :)
 
Re: Forsinket bagasje - spørsmål

Flyselskapene har "PIR" rapporten liggende i sine systemer, hvor også det står hvor mye som er utbetalt av flyselskapet. Forsikringsselskapene går også til flyselskapene for å få dekket helt eller deler av utbetalingene. Du må regne med at du får ikke dekket mer enn hva du har avtale med forsikringsselskapet. Men dersom du mener noe annet, så er det mulig å kontakte flyselskapet og forklare hvorfor saken din er spesiell.
 
Back
Top