• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forsinkelse & Kansellering

Hehe, jeg må også bare le av dette maset med matkuponger. Husker jeg satte stor pris på en slik da jeg var vernepliktig og ble forsiknet i Bodø, men da hadde jo man stort sett ikke penger til mat. Dagens reisende har vel råd til å kjøpe seg en bagett og en cola hvis de skulle bli sulten? Personlig synes jeg faktisk det ville være svært pinlig å be selskapet betale for maten min...

Hva er det med Norwegian og teknisk svikt?Er jo ikke annet om dagen.Tror nesten disse flyene er like råtne som ryktene skal ha det til?Det stod vel rundt 400 personer strandet heldt fra Dubrovnik til Tromsø som ikke kom seg hjem med Norwegian pga.teknisk svikt igjen i går kveld.

Helt enig med deg.Men det blir veldig dyrt for Kjos da.Tydelig at disse flyene ikke er av ypperste kvalitet lenger.Har jo vært ekstremt mye siste tiden

Attachments

• NORWEGIAN__norwegia_409542u.jpg
    NORWEGIAN__norwegia_409542u.jpg
    2.3 KB · Views: 27
Jeg fløy fra Dubrovnik til Wien idag. Norwegian slet tydeligvis med forsinkelser der. Et Norwegian-fly stod på bakken der uten at så mye skjedde, og endel passasjerer så ut som de hadde ventet leeeenge. Croatia Airlines var et bra selskap, test kommer siden jeg ikke tror det ligger en ute. Austrian var langt bedre enn sist, på vei til Dubrovnik, flyet var smekkfullt, men jeg vet ikke om de måtte sette av noen, det så ikke slik ut.

Originally posted by LN-FOC

Hva er alt dette maset om matkuponger godt for? Synes det blir litt smålig når folk syter til VG fordi de ikke får seg en matbit til en femtilapp eller der omkring. Jeg er nå som oftest i stand til å fø meg selv, til og med hvis jeg blir et par timer forsinket....

Har ingen problemer med å kjøpe mat selv, men grunnen til at jeg undrer meg over dette er fordi jeg lurer på om Norwegian egentlig følger EU sitt regelverk. Norport på Sola utleverer matkuponger ved kansellering eller ved 2 t + forsinkelse, men på OSL gjelder tydeligvis ikke dette.

Et flyselskap skal i prinsippet ikke påføre sine reisende ekstra kostnader ved lange forsinkelser eller kanselleringer. (gjelder ikke når det er pga vær). I mitt tilfelle ble forsinkelsen på 6 korte timer!

Har ingen problemer med å kjøpe mat selv, men grunnen til at jeg undrer meg over dette er fordi jeg lurer på om Norwegian egentlig følger EU sitt regelverk. Norport på Sola utleverer matkuponger ved kansellering eller ved 2 t + forsinkelse, men på OSL gjelder tydeligvis ikke dette.

Vet ikke hvem som tar avgjørelsen om å dele ut matkuponger med vi på OSL gjør dette i samråd med Norwegian, det er ikke noe som Servisair bestemmer selv. Jeg vil tro at Norport driver etter samme regler på Sola og Flesland. Vi har delt ut et betydelig antall matkort den siste tida.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by laurenz

Vet ikke hvem som tar avgjørelsen om å dele ut matkuponger med vi på OSL gjør dette i samråd med Norwegian, det er ikke noe som Servisair bestemmer selv. Jeg vil tro at Norport driver etter samme regler på Sola og Flesland. Vi har delt ut et betydelig antall matkort den siste tida.

Hilsen,
Laurenz

Fløy DY fra Oslo....men flyet ble innstilt og jeg overført til neste flight ifølge gaten....neste avgang ble annonsert med "Vi tar ombord dem som opprinnelig har billett på denne flighten...og så dem som var overført, men vi starter med barnefamilien" ....med andre ord kom jeg heller ikke med her....kunne ikke få matkupong da det ennå ikke var gått 2 timer siden jeg skulle ha reist....men Norwegian hadde ikke ny avgang før om en time.....måtte vente til det var gått 2 timer....komisk.

Back