Fokus bank kutter ut SAS

Replying to Topic 'Fokus bank kutter ut SAS'

Originally posted by Flaps40

For å si det slik, det er lov å kjøpe brød og melk etter kl 17 og det er mer enn en kanal på radio. Det går da fremover i Nogre også, selv om det går laaangsomt. :nor

What?? Hvor får man kjøpt melk etter kl 17? :devot:

Se etter steder som selger bensin, det er ofte en stor kolonial-forretning der. :)

Ikke uventet... Men har de også kuttet ut å lese Aftenposten (med streikekåte typografer) og går de kun i trapper etter at leverandørene og montørene av heisene i Norge stort streiker en gang i året... Don`t think so...

Utspillet til Navarsete er rent populistisk. Hva skal hun gjøre? Avskaffe streikeretten? Ellers er det interessant å høre alle de privatpersonene og bedriftene som "aldri mer" skal bruke SAS Braathens. Når er det lønnsforhandlinger i Norwegian? Det er vel streikerett der også, så vidt jeg skjønner ...

Det har vært mange følelsesladde utspill i forbindelse med denne streiken. Det skjønner jeg, for hadde jeg brukt tusener av kroner på en etterlengtet ferietur, - og blitt stanset fordi flyet ikke gikk, så hadde jeg også blitt sur. Men systemet er slik at det faktisk er tillatt å gå ut i streik slik de kabinansatte gjorde.

Så kan man si at det taktisk sett ikke var så veldig lurt å streike nå. Man kan f.eks. si at det får da være grenser for å ri prinsipper. Det synes jeg er et relevant poeng. Men som sagt: Streik er ett av virkemidlene i arbeidslivet, og jeg tror nok ting roer seg etter hvert. SAS Braathens har en stor jobb å gjøre med å gjenreise tilliten, men nordmenn har kort hukommelse!

At nordmenn har kort hukommelse er ingen nyhet i seg selv - det er et faktum...noe SAS Braathens skal være veldig glade for. Jeg tror ikke folk gjør alvor av alle "truslene" med ikke å fly SAS Braathens i framtiden. Kanskje en kortvarig nedgang hos SAS, men neppe langvarig. SAS har fortsatt lang erfaring med luftfart og det kan være positivt...men også negativt. SAS er såpass mye større enn Norwegian at for mange vil SAS ha det beste tilbudet fortsatt.
En ser jo hva som skjer når Norwegian fløy til Ålesund og Molde. Passasjerene skrek over seg at dem ville ha Norwegian dit pga SAS var så dårlig. Når Norwegian kom så fortsatte en å fly med SAS likevel. Virker ikke som folk skjønner at om en faktisk vil ha flere selskaper til å fly en strekning så nytter det ikke bare å få dem til å åpne ruter, dem må bruke dem også. Og nå skriker en opp i Ålesund og vil Norwegian tilbake.
Norwegian vil nok kanskje merke økt pågang framover, noe som kan gi dem muligheten til å bli større. Jeg tror det er god plass til begge selskapene. Det beste hadde vært at en hadde to noenlunde like store...så hadde en reelt 2 alternativer.

Fokus Bank kan jo være glade for at folk ikke husker at de betaler dyre gebyrer hver måned...snart forlater jeg Fokus Bank til fordel for en spennende nykommer!

Originally posted by EB

Fokus Bank kan jo være glade for at folk ikke husker at de betaler dyre gebyrer hver måned...snart forlater jeg Fokus Bank til fordel for en spennende nykommer!

Ja av og til er det greit med nykommere som har lavere priser ;)

Jeg var nesten 12 år første jeg "aldri skulle fly med SAS mer" siden en streik i -95 holdt på å ødelegge en Roma tur, men som takket være Swissair kun ble ett snaut døgn forkortet og jeg har flydd mye SAS siden det og pr dags dato foretrekker jeg dem innen Europa, så man glemmer lett :sarc

Hvis bankene klager over servicekvalitet etc, så kan de ta meningene sine og stikke dem der sola ikke skinner. For finnes det en stor tyv i samfunnet, så er det banken. Flyselskapene, sist jeg sjekket, konkurrerer og senker prisene, men banken? De finner bare på nye måter å riste småpengene ut av lomma på kunden. Hva får du idag for å ha penger i banken? Og hva tar de i gebyr for at du skal ha tilgang til de? Og hvem gjør mesteparten av jobben uansett? Det er kunden. Har ikke vært i banken på 5 år jeg, men fortsatt så tar de små summer fra kontoen min for ymse "service kostnader".

:pissed Grrr

Edit:skriveleif

Bytt bank - jo større banken er jo dårligere er den :baeh

Originally posted by Arrow

Hvis bankene klager over servicekvalitet etc, så kan de ta meningene sine og stikke dem der sola ikke skinner. For finnes det en stor tyv i samfunnet, så er det banken. Flyselskapene, sist jeg sjekket, konkurrerer og senker prisene, men banken? De finner bare på nye måter å riste småpengene ut av lomma på kunden. Hva får du idag for å ha penger i banken? Og hva tar de i gebyr for at du skal ha tilgang til de? Og hvem gjør mesteparten av jobben uansett? Det er kunden. Har ikke vært i banken på 5 år jeg, men fortsatt så tar de små summer fra kontoen min for ymse "service kostnader".

:pissed Grrr

Edit:skriveleif

Jeg skal ikke forsøke å forsvare norske banker veldig, de er dyre, men sammnelign tjenesteutvalget i den norske bank-verdenen og f.eks. UK eller borti koloniene. Her er det i det minste mulig å stikke penger inn i èn filial og en annen filial vet hva som skjer. Det var en sak på en rimelig velkjent nerde-site (/.) som hyllet et eller annet amreikansk selskap for at man nå får en generasjon med super-minibanker som kan ting som skal revolusjonere verden (kjøpe ringetid for kontaktkortet i mobilen din, og ikke minst for opp saldo på din konto,uansett hvem sin minibank det er!), alt av dette har vært tilgjengelig her på haugen i noen tiår...

..Hvis banken din ikke bygger fly ogsaa...er den ikke verdt aa ha penger i !!! :p

Tja nykommer på det norske markedet...ellers så er min nye bank 150 år!!!

Desto større desto dyrere & dårligere var iallefall tesen for min gamle bank. Desto flere fusjoner, desto færre grunner til å være kunde... Min nye bank er mindre, men allikevel lokalt tilstedeværende, bedre servicemessig og gebyrfri. ;)

Back