Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Giaevair (Tromsø) is a Norwegian start-up founded and backed by former Wideroe (WF, Bodø) pilot, Ola Giæver. Not much is known about the airline except that Giæver reportedly plans to equip it with DHC-6-400 seaplanes with Tromsø its primary hub.
Giaevair (Tromsø) is a Norwegian start-up founded and backed by former Wideroe (WF, Bodø) pilot, Ola Giæver. Not much is known about the airline except that Giæver reportedly plans to equip it with DHC-6-400 seaplanes with Tromsø its primary hub.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/36814-start-up-giaevair-eyes-norwegian-seaplane-market
Men fortsatt ikke trykk-kabin. Er det sannsynelig at Solvik-Olsen vil lempe på kravet om trykk-kabin på FOT-rutene?
Kor mykje meir komfort mtp. å flyge over veir og vind gir trykk-kabin på Dash-8 vs. ingen på Twin Otter egentleg? Spesielt i områda nordpå med korte ruter og kort tid på cruise?
Og har forresten Viking komme godt igang med å bygge nye fly?
Er det mulig å si til departementet at man ønsker å fly den og den FOT ruten på kommersielt grunnlag før neste periode og således holde ruten utenfor anbud og kriteriene som ligger i det? Sier ikke at det er smart, men er det mulig?
Fly er nok lettere å skaffe enn utstyr for SCAT-1.
Men fortsatt ikke trykk-kabin. Er det sannsynelig at Solvik-Olsen vil lempe på kravet om trykk-kabin på FOT-rutene?
Er det mulig å si til departementet at man ønsker å fly den og den FOT ruten på kommersielt grunnlag før neste periode og således holde ruten utenfor anbud og kriteriene som ligger i det? Sier ikke at det er smart, men er det mulig?
Er det mulig å si til departementet at man ønsker å fly den og den FOT ruten på kommersielt grunnlag før neste periode og således holde ruten utenfor anbud og kriteriene som ligger i det? Sier ikke at det er smart, men er det mulig?
Et selskap bygget på bitterhet høres ikke ut som en vinner...
Ifølge avisen blir selskapet mandag tilført 20,1 millioner kroner gjennom en emisjon.
– Vi skal ha inn mye mer penger i selskapet slik at vi får en trygg økonomisk plattform.
Men vi skal ha minst 100 millioner på bok. Deretter skal vi ut og se på ruter og fly, sier Giæver.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.