Giaevair (Tromsø) is a Norwegian start-up founded and backed by former Wideroe (WF, Bodø) pilot, Ola Giæver. Not much is known about the airline except that Giæver reportedly plans to equip it with DHC-6-400 seaplanes with Tromsø its primary hub.
Giaevair (Tromsø) is a Norwegian start-up founded and backed by former Wideroe (WF, Bodø) pilot, Ola Giæver. Not much is known about the airline except that Giæver reportedly plans to equip it with DHC-6-400 seaplanes with Tromsø its primary hub.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/36814-start-up-giaevair-eyes-norwegian-seaplane-market
Men fortsatt ikke trykk-kabin. Er det sannsynelig at Solvik-Olsen vil lempe på kravet om trykk-kabin på FOT-rutene?
Kor mykje meir komfort mtp. å flyge over veir og vind gir trykk-kabin på Dash-8 vs. ingen på Twin Otter egentleg? Spesielt i områda nordpå med korte ruter og kort tid på cruise?
Og har forresten Viking komme godt igang med å bygge nye fly?
Er det mulig å si til departementet at man ønsker å fly den og den FOT ruten på kommersielt grunnlag før neste periode og således holde ruten utenfor anbud og kriteriene som ligger i det? Sier ikke at det er smart, men er det mulig?
Fly er nok lettere å skaffe enn utstyr for SCAT-1.
Men fortsatt ikke trykk-kabin. Er det sannsynelig at Solvik-Olsen vil lempe på kravet om trykk-kabin på FOT-rutene?
Er det mulig å si til departementet at man ønsker å fly den og den FOT ruten på kommersielt grunnlag før neste periode og således holde ruten utenfor anbud og kriteriene som ligger i det? Sier ikke at det er smart, men er det mulig?
Er det mulig å si til departementet at man ønsker å fly den og den FOT ruten på kommersielt grunnlag før neste periode og således holde ruten utenfor anbud og kriteriene som ligger i det? Sier ikke at det er smart, men er det mulig?
Et selskap bygget på bitterhet høres ikke ut som en vinner...
Ifølge avisen blir selskapet mandag tilført 20,1 millioner kroner gjennom en emisjon.
– Vi skal ha inn mye mer penger i selskapet slik at vi får en trygg økonomisk plattform.
Men vi skal ha minst 100 millioner på bok. Deretter skal vi ut og se på ruter og fly, sier Giæver.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.