FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: FlyViking - statustråd

Noen som vet hvor mange som var ombord på FV234 og FV235 i dag?

Ifølge denne artikkelen fra bladet.no var det 14 pax om bord på den første flighten.

Det var en meget stolt Stein Terje Dahl, administrende direktør i FlyViking som tok i mot presse og hilste på reisende som tok den første turen med flyselskapet fra Trondheim lufthavn Værnes. 14 betalende reisende tok den første turen med selskapet som nå skal konkurrere med SAS med direkterute til Bodø.

http://www.bladet.no/incoming/2017/09/04/Startet-direkterute-mellom-Værnes-og-Bodø-15253425.ece
 
Re: FlyViking - statustråd

Fler som stusser på at det ikke er mulig å få kjøpt etter 29 oktober, det er jo kritisk for et selskap å ikke ha billetter for salg over flere dager. De må tape mye penger på det.
 
Re: FlyViking - statustråd

Hvor mange fly har man nå?
Programmet fra 30/10 ser ut til å kreve knappe 3 fly..
Code:
VF301	TOS 0630 HFT 0715
VF302	HFT 0730 TOS 0815/0835 SKN 0915/0930 BOO 1000
VF303	BOO 1020 TOS 1120/1150 VDS 1300
VF304	VDS 1315 KKN 1330/1345 TOS 1455
VF305	TOS 1525 HFT 1610
VF306	HFT 1625 TOS 1710/1730 SKN 1810/1825 BOO 1855
VF307	BOO 1935 SKN 2005/2020 TOS 2100
VF308	TOS 2120 ALF 2200
VF309	ALF 2220 TOS 2300

VF311	TOS 0715 ALF 0755
VF312	ALF 0815 TOS 0855/0915 BOO 1015/1035 TRD 1155
VF313 	TRD 1225 BOO 1345/1405 SKN 1435/1450 TOS 1530

VF361	OLA 0735 OSL 0840
VF360	OSL 0925 OLA 1030
VF363	OLA 1510 OSL 1615
VF362	OSL 1655 OLA 1800
 
Re: FlyViking - statustråd

Fly nummer 4 og 5 skulle vært levert i september, skulle de ikke?
 
Re: FlyViking - statustråd

For en tid siden utalte OG på sin fb side at nye fly ville komme "høst/vinter 2018".

Tror ikke FV direkte jager på leveringer. Det ser ikke ut til at det er lett å finne en fornuftig utnyttelse av de tre de allerede har.
En annen sak er at tilgangen på piloter/kapteiner er en utfordring.
Det begynner å bli et tynt rekrutteringsmarked.
 
Re: FlyViking - statustråd

Hvis de blir levert skal vel minst en av disse være -300 serie. Denne utgaven er vel bedre egnet på de av rutene som går/kommer til å gå mellom langbanedestinasjoner. Blir spennende å se om/når de neste maskinene kommer.

Espen
 
Re: FlyViking - statustråd

FV satser på Helle-Tos-Osl med samme retur.

Tror det er riktig at de tester og ser hvor det er kundgrunnlag nok.
 
Re: FlyViking - statustråd

Noen som har noen formening hvor den maskina som skal fly OLA-OSL skal gjøre av seg i mellom avgangene der? Skal vel neppe stå parkert på Ørland?
 
Re: FlyViking - statustråd

LN-FVB på vei sørover (via BGO). Edit: Landet i RTM. Vedlikehold?
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd

FVK932 BGO-RTM. Var kanskje en charter? Eller på tur til vedlikehold som mcduck er inne på.

Espen
 
Re: FlyViking - statustråd

Noen som har noen formening hvor den maskina som skal fly OLA-OSL skal gjøre av seg i mellom avgangene der? Skal vel neppe stå parkert på Ørland?

Det ser ut til at den bare skal stå til pynt på Ørland, hvertfall i første omgang:8:
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd

Flytrøbbel i kveld? VF931 i 10.000ft fra Bodø til Tromsø og VF247 nesten 3 tima sen fra Skagen.
 
Re: FlyViking - statustråd

Er det kun LN-FVC som er i produksjon for tiden?
Ikke mulig å få kjøpt billetter ALF-TOS før den 22.oktober og på Avinor sin side så er den daglige avgangen blitt kansellert både i går og i dag.
 
Re: FlyViking - statustråd

Er det kun LN-FVC som er i produksjon for tiden?
Ikke mulig å få kjøpt billetter ALF-TOS før den 22.oktober og på Avinor sin side så er den daglige avgangen blitt kansellert både i går og i dag.

Det ser ut som at TOS-ALF og ALF-TOS er kansellert ut neste uke.
 
Re: FlyViking - statustråd

Det ser ut til at den bare skal stå til pynt på Ørland, hvertfall i første omgang:8:

På samme måte som Air Norway / North Flying opererte med andre ord.

Mon tro hva som ligger i avtalen mellom FV og Ørland kommune?
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd


Om vi tar utgangspunkt i nåværende belegg(40%) 15 pax hvorav 5 betaler 499 og de andre 799 gir det ca. 10500 i snitt "inntekt" pr. flight.
FV må ha 65% belegg for å gå i pluss, dvs. 10 pax mer. Om disse 10 betaler i snitt 799 gir det en "inntekt" brutto på ca.18500.
M.a.o, med 40% kabinfaktor, mangler man idag i snitt kr 8000 pr. flight for å gå i pluss.

40% kabinfaktor her ville nok hos andre fått den røde lampen til å lyse.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top