FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Noen som vet hvor mye som forsvinner når de "nye rutene" startes? Jeg ser det allerede blir slutt på Tromsø-Bodø nonstop. Kan ikke "Flygplan" komme tilbake med litt innsideinfo om hvor genialt dette er ;) det har blitt en kjedelig tråd...
 
Last edited:
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

De har fortsatt en avgang i hver retning direkte mellom Tromsø og Bodø i det nye ruteopplegget.
 
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

På tide de oppdaterer rutetabellen på hjemmesiden sin snart kanskje? :fly
 
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Holder administrasjonen til i Tromsø i dag? Ser at både hjemmesidene til FV og Wikipedia lister Lyngseidet som hovedsete allerede.
 
Re: FlyViking - statustråd

Ser at det er lagt inn ytterligere 10 mill i aksjekapital. Ref. Brreg.no
Har forstått at selskapet sliter med å få tak i piloter.
I h.t Bock (FV fb) er de nå 40 ansatte og derved renner nok fortsatt penge ut i ganske god fart.
 
Re: FlyViking - statustråd

Det vil jeg tolke som at det stort sett er tomt for de første 49 millionene. Av tre innleide fly så bruker de ca 1,5. De nye rutene gjør at de opererer 19 flygninger per dag, mot tidligere 18. De 19 inkluderer da en strekning de ikke kan selge billetter til. Den som kjøper billet bør bruke kredittkort, og hvis det å få refundert beløpet fra kredittkortselskapet ikke er et godt alternativ, velg noe annet. Bare et tips.
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd

Evenes-Tromsø. Evenes-Hammerfest er lov så de kan likevel oppleve å ha passasjerer om bord.
 
Re: FlyViking - statustråd

Takk skal du ha; var ikke klar over at Evenes-Tromsø var FOT-rute.
 
Re: FlyViking - statustråd

Ønsker lykke til med Trønderruta som åpner i morgen.

På den ser det vel ut til at prisprofilen gjør at de kan tjene penger hvis belegget blir ok.
 
Re: FlyViking - statustråd

At Flyviking starter ruten Bodø- Trondheim, hvor SAS flyr mange ganger daglig med 737 og priser fra kr. 598,- det er det er vanskelig å forstå tankegangen bak. Men hvis de tjener penger der så vil de jo kunne klare det på 100-vis av ruter i Europa. Noen som vet om noe lignende som har lykkes?
 
Re: FlyViking - statustråd

No er det ikkje mogleg å booke billettar på flyviking.no etter 29. oktober... Systemfeil eller?
 
Re: FlyViking - statustråd

BOO-TRD er nok ei undervurdert rute, selv om SAS allerede flyr der i dag. Jeg har flere ganger flydd med Widerøe mellom BOO-TRD og TRD-BOO med mellomlanding på Helgeland, faktisk ni ganger bare de to siste månedene. Hver eneste gang har vi vært alt fra 5-15 passasjerer som har flydd hele strekningen.

Å si at ingen gidder å fly med FlyViking mellom BOO og TRD bare for at SAS har 6 daglige avganger i dag, er vel rimelig hodeløs tankegang med mindre du bor i Oslo sentrum og aldri har vært nord for Gardermoen!?

For å ta et eksempel:
Tor 07.sept:
SK: 10:40-11:40 BOO-TRD. 2399,-
FV: 10:00-11:20 BOO-TRD. 1499,-

Fre 08.sept:
SK: 11:10-12:05 TRD-BOO. 1999,-
FV: 11:50-13:10 TRD-BOO. 499,-
 
Re: FlyViking - statustråd

Wf-pax jeg tror nok det er ingen som påstår at det finnes ingen marked mellom BOO-TRD.
Det som vi påstår er at om det er 5-15 pax hver vei på avganger med WF's Dash8 og du dele den på to kommer du frem til at det er kanskje 3-7 som kommer til å velge FV.

Med de priser som du nevner ser dette ut som en ny tapsprosjekt.
Ja, FV kommer til å stjele her noen lastminute kunde fra SAS, som kommer derfor til å tape 1/2 personer per avgang som kunne ha betalt 3-4000 tur/retur.
Men SAS kan operere strekningen med lave billettpriser og break even for 600 nok/vei, det kan ikke Ola
 
Re: FlyViking - statustråd

BOO-TRD er nok ei undervurdert rute, selv om SAS allerede flyr der i dag. Jeg har flere ganger flydd med Widerøe mellom BOO-TRD og TRD-BOO med mellomlanding på Helgeland, faktisk ni ganger bare de to siste månedene. Hver eneste gang har vi vært alt fra 5-15 passasjerer som har flydd hele strekningen.

Å si at ingen gidder å fly med FlyViking mellom BOO og TRD bare for at SAS har 6 daglige avganger i dag, er vel rimelig hodeløs tankegang med mindre du bor i Oslo sentrum og aldri har vært nord for Gardermoen!?

For å ta et eksempel:
Tor 07.sept:
SK: 10:40-11:40 BOO-TRD. 2399,-
FV: 10:00-11:20 BOO-TRD. 1499,-

Fre 08.sept:
SK: 11:10-12:05 TRD-BOO. 1999,-
FV: 11:50-13:10 TRD-BOO. 499,-

Jeg sa ikke at ingen gidder å fly med Flyviking, det er lønnsomhet jeg ikke tror på.

Siden det nå er startet et nytt selskap for en stor del basert på argumentet om at "det er dyrt med flybilletter få dager før avreise" så kan vi bare vente å se.

Jeg har vært mange steder uten å ønske å svare mer utdypende på den karakteristikken.
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd

Som påpekt av Wf-pax har TRD-BOO en pris på 499,-,dvs. ser man på nettsiden finner man at 11 av Sept. måneds dager/avganger har bill. til 499,-.De andre dagene ligger inn med 799,-
En pris på 499.- ligger godt under lønnsomhetsgrensen og det samme gjelder nok også 799,-
Derved er det et spørsmål om ruten totalt sett vil gi inntekter i det hele tatt.
Med 5-15 pax i snitt gir svaret deg selv.
 
Re: FlyViking - statustråd

Flyr de fortsatt bare med to maskiner?
Regnet med at dronningmora (FVC) skulle ut å fly til trøndelag, men ser ikke slik ut i dag i alle fall, for den var det LN-FVA som fløy.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top