FlyViking - statustråd

Status
Not open for further replies.
Re: FlyViking - statustråd

Om vi tar utgangspunkt i nåværende belegg(40%) 15 pax hvorav 5 betaler 499 og de andre 799 gir det ca. 10500 i snitt "inntekt" pr. flight.
FV må ha 65% belegg for å gå i pluss, dvs. 10 pax mer. Om disse 10 betaler i snitt 799 gir det en "inntekt" brutto på ca.18500.
M.a.o, med 40% kabinfaktor, mangler man idag i snitt kr 8000 pr. flight for å gå i pluss.

40% kabinfaktor her ville nok hos andre fått den røde lampen til å lyse.

Nå kjøper vel ikke alle de billigste billettene? Hva med bagasje inntekter og andre tillegg?

Dessuten har FV helt sikkert fått gode rabattavtaler med Avinor.
 
Re: FlyViking - statustråd

Om vi tar utgangspunkt i nåværende belegg(40%) 15 pax hvorav 5 betaler 499 og de andre 799 gir det ca. 10500 i snitt "inntekt" pr. flight.
FV må ha 65% belegg for å gå i pluss, dvs. 10 pax mer. Om disse 10 betaler i snitt 799 gir det en "inntekt" brutto på ca.18500.
M.a.o, med 40% kabinfaktor, mangler man idag i snitt kr 8000 pr. flight for å gå i pluss.

40% kabinfaktor her ville nok hos andre fått den røde lampen til å lyse.

Med de prisene holder det neppe med 65% belegg for å gå i pluss. Dash-8-100 er en svindyr maskin per sete å ha i drift
 
Re: FlyViking - statustråd

Nå er to av tre FVs maskiner ute; en på tyngre vedikehold, en parkert i Tromsø. FVA ble observert i morges på langtidsarkering, samme i ettermiddag og dermed ser det ut til at bare FVC er operativ.

Hvordan beregnes kabinfaktor? Er det til enhver tilbudt antall seter ift rutepan, eller. faktiske bilbudte..

Forøvrig ble LN-FVC observert TOS-SKN i morges med 7 pax boarding.

Gir Avinor rabatter?
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd

"Snart er vi 60-70 ansatte og fra kanskje 20 forskjellige nasjoner!" sies det på fjasboka, så da renner jo kronene også fort ut i lønningsposer...
 
Re: FlyViking - statustråd

Avinor gir forskjellige former for oppstartsrabatter og bonusordninger. Husker ikke detaljene, men det har vært en AIC ute på dette.
 
Re: FlyViking - statustråd

Ti nye piloter ankom Tromsø og FlyViking i kveld. De fleste nederlendere med bakgrunn fra propell fra tidligere. Fly nr 4 ventes i november og fly nr 5 i januar ifølge Ola selv
 
Re: FlyViking - statustråd

Ti nye piloter ankom Tromsø og FlyViking i kveld. De fleste nederlendere med bakgrunn fra propell fra tidligere. Fly nr 4 ventes i november og fly nr 5 i januar ifølge Ola selv

Nederlendere er fine folk. Fordelen med dem er at de ofte snakker forståelig norsk på 3-6 mnd!

Er det to 50 setere de skal ha inn, eller en 40 og en 50 seter?
 
Re: FlyViking - statustråd

Fly nr 4 er vel også en Dash 8-100. Ref tidligere uttalelser fra Ola, så skal vel fly nr 5 være Dash 8-300 :)
 
Re: FlyViking - statustråd

Fly nr 4 er vel også en Dash 8-100. Ref tidligere uttalelser fra Ola, så skal vel fly nr 5 være Dash 8-300 :)

Hvor mye forskjell er det i driftskost på en 100 og en 300?
Med tanke på at han tenker seg å fly ut i europa, kan de kanskje ha ombestemt seg og velger 2 x 300?

Avmax har begge tilgjengelig for leasing.
Og så prøver han kanskje å kapre noen billige 400 fra Berlin?
 
Re: FlyViking - statustråd

Ti nye piloter ankom Tromsø og FlyViking i kveld. De fleste nederlendere med bakgrunn fra propell fra tidligere. Fly nr 4 ventes i november og fly nr 5 i januar ifølge Ola selv
Relatert til dette at de kjørte landingsrunder ved ANX i dag?
 
Last edited:
Re: FlyViking - statustråd

Morsomt å se den på ankomsttavla på osl i dag morges. Så ut til å være litte grann sen, men ingen krise.
 
Re: FlyViking - statustråd

Morsomt å se den på ankomsttavla på osl i dag morges. Så ut til å være litte grann sen, men ingen krise.



Ser ut som de også allerede har fått en rapport på seg til Tilsynet da det ser ut som hadde en feilflygning inn til OSL i dag......
 
Re: FlyViking - statustråd

Ser ut som de også allerede har fått en rapport på seg til Tilsynet da det ser ut som hadde en feilflygning inn til OSL i dag......

Noen som vet hva denne såkalte "feilflygingen" gikk ut på?
 
Re: FlyViking - statustråd

Da er LN-FVD ikke alt for langt unna...
472_C-FTKH_CALGARY_16-OCT-2017_1280.jpg

472 - DHC-8-103 C-FTKH Calgary-Int'l, AB 16-Oct-2017

472 - DHC-8-103 C-FTKH Avmax Aircraft Leasing Inc., Calgary, AB

Updating entry for 16-Oct-2017; flew Great Falls, MT - Calgary-Int'l, AB 16-Oct-2017 in full FlyViking c/s.
http://regionalwings.blogspot.no/2017/10/regional-jet-turboprop-update-for-17.html
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top