Strømuttak i en Dash 8? Er det virkelig nødvendig? :drunk:
Om det stemmer at de skal fly TRD-TOS direkte i en -103, så har du godt med tid til å ladde opp det meste... som tåler 720V ^_^
Det er en del surr i media, de aller fleste skriver TRD-BOO-TOS-...., mens noen har fått det for seg å skriver TRD-TOS-...
Med 720V er det uansett ikke noe man får brukt til noe særlig praktisk så![]()
Regner vel sterkt med det skal stå 220v, ikke 720v ...
Og plutselig ramlet ordet "melkerute" ned i vokabulæret igjen.
Kim
https://www.planespotters.net/airfr...da/DHC-8_Dash-8/017/C-GFSJ-Alberta-GovernmentC-GFSJ De Havilland Canada DHC-8-103 (ex 101) Dash 8 Alberta Government 2x PWC PW121 03. Dec 1985
mod to De Havilland Canada DHC-8-103 Dash 8 Jul 2002
![]()
Foto: Marco Dotti
Opp & ned trondheim -> tromsø på samme dag er ofte i overkant av kr 5000 i pluss med sas. Vell og merke med "prime time" avgangene hvor ankommer tromsø ca 0900 og tilbake igjen ca 1630.
Opp & ned trondheim -> tromsø på samme dag er ofte i overkant av kr 5000 i pluss med sas. Vell og merke med "prime time" avgangene hvor ankommer tromsø ca 0900 og tilbake igjen ca 1630.
En Dash-8-100 er ganske dyr i drift per sete
Hvilke andre maskiner er billigere i drift?
Det trengs jo gjerne litt forundersøkelser... men noen tall kan jo gi en pekepinnHvis dere satt i stolen og skulle velge flytype, hva hadde dere valgt mtp lavest mulig totalkost ifm oppstart?
Med andre ord, flyet må ta inn 820,- per sete for et fullt fly..Værnes-Bodø
453 km * 1,81 kr/km * 39 seter = 31977 kr.
Norwegian kommer unna med 199,- per sete (fullt fly).Værnes-Bodø
453 km * 0,44 kr/km * 180 seter = 35877 kr.
Widerøe: 31977 / 30 = 1066,-
Norwegian: 35877 / 30 = 1196,-
........gir jo liten mening....... umulig................
Der sa du det selv.Med din logikk, hva bør eventuelt Norwegian ta for VDS-KKN (etter en forlengelse av banen etc) 17 kroner?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.