Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Strømuttak i en Dash 8? Er det virkelig nødvendig? :drunk:
Om det stemmer at de skal fly TRD-TOS direkte i en -103, så har du godt med tid til å ladde opp det meste... som tåler 720V ^_^
Det er en del surr i media, de aller fleste skriver TRD-BOO-TOS-...., mens noen har fått det for seg å skriver TRD-TOS-...
Med 720V er det uansett ikke noe man får brukt til noe særlig praktisk så![]()
Regner vel sterkt med det skal stå 220v, ikke 720v ...
Og plutselig ramlet ordet "melkerute" ned i vokabulæret igjen.
Kim
https://www.planespotters.net/airfr...da/DHC-8_Dash-8/017/C-GFSJ-Alberta-GovernmentC-GFSJ De Havilland Canada DHC-8-103 (ex 101) Dash 8 Alberta Government 2x PWC PW121 03. Dec 1985
mod to De Havilland Canada DHC-8-103 Dash 8 Jul 2002
![]()
Foto: Marco Dotti
Opp & ned trondheim -> tromsø på samme dag er ofte i overkant av kr 5000 i pluss med sas. Vell og merke med "prime time" avgangene hvor ankommer tromsø ca 0900 og tilbake igjen ca 1630.
Opp & ned trondheim -> tromsø på samme dag er ofte i overkant av kr 5000 i pluss med sas. Vell og merke med "prime time" avgangene hvor ankommer tromsø ca 0900 og tilbake igjen ca 1630.
En Dash-8-100 er ganske dyr i drift per sete
Hvilke andre maskiner er billigere i drift?
Det trengs jo gjerne litt forundersøkelser... men noen tall kan jo gi en pekepinnHvis dere satt i stolen og skulle velge flytype, hva hadde dere valgt mtp lavest mulig totalkost ifm oppstart?
Med andre ord, flyet må ta inn 820,- per sete for et fullt fly..Værnes-Bodø
453 km * 1,81 kr/km * 39 seter = 31977 kr.
Norwegian kommer unna med 199,- per sete (fullt fly).Værnes-Bodø
453 km * 0,44 kr/km * 180 seter = 35877 kr.
Widerøe: 31977 / 30 = 1066,-
Norwegian: 35877 / 30 = 1196,-
........gir jo liten mening....... umulig................
Der sa du det selv.Med din logikk, hva bør eventuelt Norwegian ta for VDS-KKN (etter en forlengelse av banen etc) 17 kroner?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.