Flytyper du (helt unødvendig) gikk glipp av ?

Eirik

Livsnyter
Medlem
Flytyper du (helt unødvendig) gikk glipp av ?

Kommer på disse sånn helt umiddelbart :

1) DC-8.
Min reise-/ flygalskap slo ut i full blomst sånn ca. 1992, dro bla. til Miami utelukkende for å fly for meg magiske 747 (Tower Air)
Gikk derimot glipp av en tur med DC-8 samme året. Tygde lenge på en chartertur til Midtøsten fra Stockholm med Time Air Sweden, da jeg endelig bestemte meg fikk jeg beskjed om at det var for kort tid til å ordne visum, har angret mange ganger på den sendrektigheten :-)

2) L-1011
San Juan, Puerto Rico, 1995; har bonusbillett til Newark med CO, 727. En TWA Tristar lander, er et fantastisk syn, skal til JFK, ledig i biz, vurderer det, men lar til slutt lommeboka bestemme.. ( Håper dog ikke 1011-toget er gått ennå :-)

3) Caravelle.
En eller annen gang på -90 tallet, Europa så godt som tomt for Caraveller. Klarer via telefon og brev og under påskudd av å være journalist å få en invitasjon fra Air Provence til å bli med på en charter fra Nantes til et sted i sør Frankriket. Kort varsel, planlegger å plukke opp/ betale studentbillett til Paris hos Kilroy på veien ut til Fornebu (nattog videre til Nantes) Sent ute som vanlig, ankommer Kilroy og finner ut at jeg har glemt visakortet hjemme.. og ikke tid nok til å dra hjem og hente, game over !

Gikk også glipp av Sas MD-90´s ´jomfrutur´ fra FBU pga. streik i Oslo Taxi, stod på holdeplassen på Majorstua grytidlig og venta på bil som aldri kom.. :-)

Noen som har lignende erfaringer ?

Re: Flytyper du (helt unødvendig) gikk glipp av ?

1) VC-10
Denne er og forblir et stort savn pa listen, var aldri i naerheten av en mulighet engang. Og VC-10 toget har gaatt (klart ikke drevet av Jernbaneverket)
2) Concorde
Her var jeg naere et par ganger, men det klaffet aldri...og det toget har ogsaa gaatt.
3) Mercure
Denne burde jeg ha faatt med meg.

----
L-1011 satt langt inne, og det ble ingen lang tur...Honolulu - Maui 21 minutter i luften med Delta.

Last edited:

Hei,

Concorde - skulle tatt meg råd til en tur.

Eders
Knut Erik

Fikk med meg Concorde, betalte gladelig de 3.000,- til den svenske reisearrangøren´Ask Mr.Nelson´ for times flight t/r Gardermoen rett etter åpningen i -98 :-)
En australier jeg kjenner solgte bilen sin for å få råd til billett på en av de siste turene over til New York, DET er dedikasjon det dere :-)

.. 4) Mercure
den også ja, var på vei til Paris for å fly en av Air Inters siste maskiner, tror den fløy til Korsika da. Husker ikke helt omstendighetene lenger, kom meg i alle fall ikke av gårde :-)

Hadde jeg punget ut, hadde jeg kunne flydd en hel del fly, desverre så var de fleste vekke før jeg var født!

Mercure skulle jeg ha fått med meg..

MD-11 MÅ jeg få med meg.

Caravelle fikk jeg... Tristar fikk jeg ikke... B707/720 fikk jeg heller ikke - men er det egentlig noe savn? Concorde - heller ikke.

B707 er da heller ikke for sent .. Var en Portugisisk Tristar på Sola i fjor som sub for My Travel ( eller hva det heter nå), har fulgt godt med på spotteralertene her på forumet siden det.. :-)

Twin Otter,DH7 og YAK-42. Concorde har jeg heldigvis fått en runde med til NYC.

Last edited:

Skulle gjerne hatt muligheten til å krysse av for disse:

L1011-serien, A300B2 (alle versjoner) A300B4-100/-200, A310-200/-300, MD11, BAe JET31/32 & ATP. Samt hele DC8-serien, B707, B727, hele DC9-serien(!).

Tar høyde for at det før eller siden skal bli mulig å fly noen av disse i "restored" utgave...
Kom for alvor i gang med flygning etter at mange av disse godbitene var ute av ordinær trafikk.

DC 3 , DC 4, Convair 440, 880 og 990, ( Super ) VC 10, Concorde, Constellation ( vel hadde vel aldri sjansen på den ), 747SP, 1-11, Electra, Viscount..
( og sikkert noen mindre fly jeg har glemt )

Back